söndag 26 november 2017

Nytt sovrum, Meekattungarna & Död åt crosstrainern!

Söndag morgon och jag är helt slut. Den här influensan har knäckt mig lite. Jag hatar att vara sjuk och klen. Men jag är på bättringsvägen och har trots allt hunnit med en del bra i helgen. I torsdags fick jag ett ryck och åkte till Rusta och köpte tapeter. Har varit sugen på en fondvägg i sovrummet länge och hade spanat in en fin tapet. Sagt och gjort - jag nattade barnen klockan åtta och klockan tio var jag klar och hade ett nytt sovrum. Heja mig! Min pappa har lärt mig att tapetsera och jag tycker det är skitroligt!
 
Lite trångt i min lilla hall men allt går om man vill (och har ett vinglas i handen).
 
Och så här fint blev det! Älskar tapeten!

 
Igår fick vi äntligen åka och hälsa på våra nya familjemedlemmar igen! De växer och mår bra och om ett par veckor är de redo att flytta in i Meekatt Casa. Som vi längtar! (Inte så mycket efter sönderrivna soffor och tapeter dock, haha.) Men vi börjar med att avgränsa så att de får vara inne på mitt kontor tills de är rumsrena och redo för mer plats.
 

Fina Whiskey!
 
En nybadad Baileys, haha. Ser ut lite som en råtta!
 
Och nej, katterna badas inte för att det är gulligt utan för att det behövdes. Indränkta i bajs och en mamma som ignorerar. (Fick två arga mail igår om detta. Katterna har inte ens flyttat in och "Kattmaffian" står redan och stampar, hehe. This will be fun... ;) 
 
 
Ja, de ligger redan i resväskan och väntar på att få flytta in hos oss...
 
Efter kattmys hann jag med en garagestädning och ett röj i trädgården. Micke och hans stora dotter Amanda kom och hjälpte till och efter ett par timmar var garaget nästan helt tomt och alla löven uppkrattade. Micke hyrde släp och allt skit åkte till tippen. Den stora crosstrainern fick också åka släp och i och med det fick den ett litet äventyr och jag mitt första och sista träningspass med maskinhelvetet när den skulle lyftas av släpet och upp i containern för "metallskrot". Heja mig. Tack för den här tiden crosstrainer! (Var ska jag nu hänga mina lakan på tork?!)
 

Hur mycket skit kan man samla på sig?!
 
Nu är det i alla fall fint och vi kan ägna oss åt roligare saker idag... Som läxor...fotbollsträning...bråk om slajmet i nya heltäckningsmattan...och inköp av vinterskor. Yeyh! ;)
 
over and out.
 
//Meekatt...
 

4 kommentarer :

  1. Men herregud kvinna! Tapetserar du själv? Finns det något som du inte kan? haha

    Katterna är underbart söta. Ser fram emot Kattmaffians attacker, hehe. Meekatt får vässa klorna. ;D

    SvaraRadera
  2. ÄÄÄÄÄÄLSKAR TAPETEN!! Kan du tapetsera till mig om jag servar med Geisha och vin hela tiden?!

    Kram Anne

    SvaraRadera
  3. Men....Vad är det kattmaffian har att säga redan ?
    Jättegulliga katter och vad fin tapet i sovrummet.
    Hälsningar Skåne

    SvaraRadera
  4. Supersnygg tapet! Jag har aldrig kommenterat här och minns faktiskt inte hur jag hittade hit för nått halvår sedan men fastnade.
    Valde du grön eller beige botten? Dina bilder är finare än Rustas 😃.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!