torsdag 16 november 2017

Vi väntar smått!!

Ja, så känns det nästan och hela jag är lycklig inombords. Jag har funderat i ett par månader, vägt fördelar mot nackdelar och kommit fram till att det finns ett stort hål att fylla i Meekatt Casa. Speciellt på barnlösa veckor. Jag kommer säkert svära över sönderklösta soffor, håriga kläder och bajslukt...men jag kommer ÄLSKA sällskapet! Igår åkte vi och kikade och kan nu konstatera att vi väntar smått! Leveransklar pälskling lagom till jul så nu hinner vi förbereda vårt hus med allt vi behöver införskaffa...och vi hinner längta massor. Jag saknar att ha katt jättemycket. Jag älskar ju katter. Jag ÄR ju katt. 

Detta möttes vi av och man dör ju lite av söthetslycka. Som sockerdricka i hjärtat. Man vill ha ALLA! Det kan man inte...får man påminna sig själv om.

"Bästa dagen i mitt liv mamma!!!" Jag VISSTE att jag inte skulle ta med ungarna, haha.

"Hej! Ta hem mig!" Ja, så var det klart. Välkommen till Meekatt Casa säger vi till Whiskey! 

Ja, han är ful när han är nybadad, haha. Det är dock jag med. 

Meekatt med (Mee)kattunge. Man kan ju bara bli kär!?

Han visste ju hur han skulle bearbeta den här kattmamman...

Det visste dock hans kusin också, Fan. Hur gör man nu?!

Okej, de driver med mig. TRE katter blir det INTE! 

Men mammaaaaaa? Om vi köper två så LOVAR jag att alltid rensa kattlådan!! (Jag spelade in detta på film!)

Whiskey Birgersson!

Och ja, välkommen även till den här älsklingen. Han är en pojke och barnen vill döpa honom till Baileys. Whiskey & Baileys. Jag tycker dock att man inte alls måste sätta honom i ett fack bara för att han är "snoppbärare" och istället döpa honom till GEISHA. Såklart. Det kan han väl heta?! Whiskey & Geisha Birgersson! Kärlek!!

over and out. 

//Meekatt...

7 kommentarer :

  1. Men Gud så söta!! Älskar kattungar, så himla gulligt 😍😍

    SvaraRadera
  2. Jag tror jag dööör så söta! Finns det något ljuvligare än kattungar? Sen när de börjar springa och leka med varann är de ju så roliga så man får halvt skratta ihjäl sig. Grattis till tillökningen! Hälsar Anne.

    SvaraRadera
  3. "Vi väntar smått!" !!!?? Satte vinet i halsen och tänkte att du jävlar blev det utdelning på Spanienresan, hahaha. Men andas ut och säger grattis!!! Fast hey - ni kanske är sugna på en liten du och Micke? ;) Han är ju rutinerad och du är fortfarande ung. *fniss*

    SvaraRadera
  4. Jag vill också ha en katt här hemma. En Meekatt! <3

    SvaraRadera
  5. Alldeles underbara!! Jag måste tyvärr hålla mig till enbart hundar, eftersom jag är allergisk mot katter. Annars hade vi nog haft ett par innekatter ♥♥♥
    Grattis och lycka till!

    SvaraRadera
  6. Grattis till tillökningen. Skaffade mig två kattungar i somras...Det där med att du förväntar dig sönderklösta möbler och tapeter..Bered dig på att tapetsera om överallt. Min Gustav hoppar halvvägs upp på väggen och åker kana ner med klorna inbäddade i tapeten. Det är inte vackert kan jag säga. Gardinerna används som gungor. Prydnader flyger i golvet.
    Folk frågar vilken inriktning jag har på mitt hem. Jag svarar: "Jag har en personlig inredare, han inreder med Klös"

    SvaraRadera
  7. Vi var och tittade på kattunge i augusti...var tvungen att ta bort vår gamla förra hösten. Det blev två här med! Och de är så underbart goa med varandra; sover ihop i en hög, tvättar varandra (ja, även på ställen man inte vill se....) och leker ihop.
    Erica

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!