tisdag 14 november 2017

Mer ifrån Barcelona!

Jag lyckades alltså ta sönder min skittelefon i Spanien och var därmed utan telefon (<-- jag var alltså DÖD!) i två dygn. Fatta vad tråkigt när man är på semester?! Ganska nyttigt uppenbarligen då man kommer på sig själv tänka tankar som att "Det är inte lönt att åka på nån jävla utflykt om man inte kan fota och uppdatera i alla fall!" Lite som att "Har man inte lagt upp det på facebook har det aldrig hänt", haha. Men ja - vi gjorde ju saker även de två sista dagarna...även om det finns vaga bevis för det. Väl hemma fick jag fabriksåterställa telefonen och ALLA mina bilder är numera ett minne blott. Alltså har det sista halvåret av mitt liv aldrig hänt...hm. (Så går det när man borstar tänderna i Sangria, byter kod på en Huawei och glömmer bort kodhelvetet...) 

Vi hann med ännu en tripp till Barcelona under vår vistelse i fina Salou och här kommer lite blandade bilder ifrån den dagen: 

Ja, jag tycker om smala gränder...

...och kor. Elton och jag älskar kossor!

Detta är antagligen ett viktigt hus. Jag var sur över att min telefon var trasig, orkade inte ens läsa skyltarna och fotade med Mickes telefon. 

Garanterat en viktig jävla pinne för ALLA fotade sig själv och varandra vid denna. 

En fin butik! ❤️
 
När cykelförråd inte ingår i hyran..?
 
Underbar chokladbutik!
 
På ett övergångsställe i Barcelona... Där möter man 20 teddybjörnar...bara sådär.
 
Älskar servicen på de offentliga toaletterna. VIN!? Man tackar!?
 
Oh yes! Paella och Sangria. Jag skulle kunna leva på det!  

Rejäla öl i Barcelona... ❤️
 
Och en liter Sangria, haha.  Pinsamma turister - check!

Otroligt fina Sagrada Familia. VÄL värt ett besök och 18 europapengar i inträde!

!
Det går inte att visa på bild hur gigantiskt stort och vackert det är. Fint så att man börjar gråta liksom. Jag var där när jag var 12. Då ville jag också gråta...av tristess, haha. 

En av höjdpunkterna på resan - Camp Nou! Wiiih!

Tre våningar med bara apdyra grejor...typ. ;)

Nu kom vi på en konstig tid men hade man prickat rätt hade man antagligen kunnat få se Messis nakna arsle här!? Borde ju ingått i rundturen kan man tycka...  

Den här mannen ingick dock! Me like! ❤️

Båda överlevde. Inget kräk. Inget blod. En massa skratt, mys, trams, socker, Sangria, skoskav och lite tårar. Som att klara av ett barnkalas liksom. Tålamodet hos den här mannen alltså... Jag är inte den lättaste att leva med...ju. Lite smått labil men oftast mer uppåt än nedåt. Hungrig. Jättemätt. Lycklig. Förtvivlad. Godissugen. Matkoma. Sengångare. Speedad. Övertrött. Kåt. Frusen. Svettig. Och mer chokladsugen... För sån é jag. 

over and out.

//Meekatt...

6 kommentarer :

  1. Härliga bilder! Ser ut att ha varit en mysig resa men en massa upplevelser. Du ser lycklig ut och så skönt att läsa hur du eskriver allt, hehe. "En viktig jävla pinne" - HAHAHA!! Precis som jag, jag tar foto på skiten och tänker att det var nog nåt viktigt jag fotade, hahaha.

    Du är underbar!

    SvaraRadera
  2. Dåligt att man inte fick se lite naket i omklädningsrummen nu. Man betalar väl för att få se liksom!? ;D

    SvaraRadera
  3. Och så är du helt jäkla underbar med katten! Det glömde du skriva! Älskar dig och dina texter!

    SvaraRadera
  4. Fint par ni är!! ❤️ Skitsnygga ihop ju!

    Bokade en resa igår med tripx till Salou i vår. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  5. Också bokat med Tripx!! ;-) Ser ut att finnas två Major här.... :-)

    SvaraRadera
  6. Du är ju bara underbart härlig! Fina Barcelona! Längtar tillbaka! Får bli en tripp till våren.

    Ta hand om dig!

    Erik

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!