fredag 12 augusti 2016

Radiodebatt, Dildoskam & TV-debatt?

Vilken dag! Vet inte hur jag ska sammanfatta den riktigt. Tack för all pepp och kärlek via mail, facebook, sms och telefon idag! Ni är fantastiska! Det har gått jättebra. Läskigt men jättebra. Så fort jag får länkar ska jag lägga ut dem på bloggen så att ni kan få lyssna och se. Ikväll var jag med i Dagsnytt 18 på NRK i direktsänd debatt. Innan idag spelade vi in en radiodebatt som ska sändas imorgon. Återkommer med info. :)

Det känns som om jag hamnat i en annan värld här och jag försöker bara flyta med. TV, radio, förstasidor och löpsedlar, tidningar och mediekanaler av alla de slag som jagar. En inkorg full med ros och lite ris...och en kasse full med Geisha-rosa fina "La mamma baesje i fred!"-böcker. I did it. Så känner jag nu. Jag drömde om att få boken översatt till ett annat språk. Att ett förlag skulle höra av sig och säga "DIN BOK vill vi ha!". Det har varit min dröm så länge jag kan minnas och idag fick jag boken i handen. Och nu sitter jag här i TV-huset i Norge efter två avklarade och härliga debatter om barnuppfostran...med en tidning framför mig där jag är på framsidan...och en kaffe latte. Vet du vad mamma? Jag klarade det! ♥

Idag vill jag rikta ett JÄTTESTORT tack till mitt förlag Pantagruel Forlag! Jag har varit livrädd hela dagen (haha) men ni har peppat, stöttat, hejat på och tagit hand om mig hela dagen. TACK Alexander(!), Kristoffer och Agathe! Vilken trygghet att ha er i ryggen. Agathe och Kristoffer har peppat via telefon, mail och sms och Alexander har varit med mig hela dagen och stöttat mig före och efter debatterna och stolt presenterat sig som min förläggare. Tack! Jag är så lycklig över att få vara en i ert gäng nu och ser fram emot en spännande framtid med er!

Man är inte så jättekaxig som "bokdebutant" med en kaxig boktitel och en aggressiv debatt MOT föräldrar i ett nytt land...där man bara får kasta sig in i debatterna utan att ha en aning om vem eller vilket motstånd man möter. Jag lägger massor med fokus på att lyssna, försöka förstå varje ord, läsa av miner och kroppsspråk och tyda om det är ironi, sarkasm eller allvar i varje mening och det är skitsvårt ibland. Man är inte alls lika avslappnad i ett annat språk men det är så jäkla kul! Jag tänker på norska numera, haha. Jag ÄLSKAR att jag fått den här möjligheten och att jag just nu...lever min dröm. Även om den är lite (mycket!) läskig emellanåt. När vi samlades utanför studion nu innan Tv-debatten erbjöd de kaffe och vatten. Jag frågade efter vin. Tyckte att det hade varit skönt med ett glas (eller tre, haha). Jag fick inget...

Över till något helt annat. På tal om att "leva sin dröm"...

Ni vet när man står i en lobby överfull med människor och försöker pressa ihop en resväska med all sin kraft? Jag var tvungen att ta fram en tröja lite snabbt och har halva mitt liv nerpackat i den där jäkla väskan. Där stod jag...mitt i lobbyn på Scandic City... Och när jag äntligen lyckades få ihop dragkedjehelvetet...så börjar något i väskan att VIBRERA. Inte diskret utan JÄTTEHÖGT. Ni vet den känslan va? Inte?! (SKJUT MIG!!)

 
Jag SLET upp dragkedjan inför publik. Schampo, balsam, laddare och underkläder vällde ut åt alla håll och jag slet fram necessären. Jag höll upp tandborstshelvetet i luften i fem minuter samtidigt som jag ville gråta av skam. Dildoskammen liksom. Fy fan för den. Och jag var inte ens skyldig...

Mannen bredvid mig skrattade gott åt det hela och gav mig en liten applåd. Vad fan trodde han? Man är ju ingen amatör...man plockar ju ur batterierna ur dildon när man packar resväskan!

Nu ska jag SOVA i ett dygn och ladda för nya spännande debatter nästa vecka. Batterierna får ligga kvar i handväskan. Den här mamman är trött!

over and out.

//Meekatt...

2 kommentarer :

  1. Hahaha, det var ju bara meningen med tanke på välgångspeppet du fick på fb.. :D
    Så jäkla grym du är Malin! Visst är det löjligt, men jag är är jättestolt över dig, trots att vi inte ens har träffats. Har hängt med dig så länge nu, det är väl därför..
    Och eftersom jag är gammal nog att kunna vara din mamma skyller jag på det.
    Hon ser dig, och hör dig. Det vet jag. ♥
    Bamsekrammen

    SvaraRadera
  2. Du är så sjukt värd det Malin!!
    Tror att alla mammor uppe i himlen älskar dig och att din mamma är chefen där uppe som styr ordning på allt.
    Stort GRATTIS till bok och till bok i Norge också.
    Nu väntar vi på den röd/vita ;-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!