onsdag 24 augusti 2016

Mot Norge!

Då har jag pussat barnen försiktigt på kinden och lämnat Mellbystrand för 5 dagar i Oslo. Det kändes som ett skämt när klockan ringde 03,30 i natt, haha. Övervägde för en stund att stänga av ljudet och ignorera både Oslo och livet i allmänhet. Men det går ju inte. Just nu krockar livet så illa att jag inte vet varken ut eller in. Privat mår jag så kasst att jag vill lägga mig ner och dö. Karriärsmässigt så är det NU allting händer. Allt som jag laddat för, drömt om och längtat efter...det händer nu och jag måste bara flyta med och försöka njuta. Och det är ju jätteroligt...såklart. Boken låg på femteplats igår på Notabenes bästsäljarlista i min genre. Femteplats! Fatta!? Min bajsbok! Stannar jag inte upp och njuter nu...är jag en idiot. För det är nu det händer!

Imorgon ska jag sitta i morgonsoffan på God Morgen Norge (TV2) och få prata bok. Håll nu tummarna för att jag fixar språket bra och slipper göra bort mig med en massa "Va?!" hela tiden, haha. I can do it. Övar norska all min lediga tid numera och har redan lärt mig 4 svordomar och tre könsord. Ska dock försöka undvika dessa i TV. ;)

over and out.

//Meekatt...



1 kommentar :

  1. Undvik att säga tös !!!! Det betyder inte samma sak på norska (slampa).. samma med rar (konstigt/udda) och en hel del andra ord, det är spännande att bo i norge som svensk :p

    Gøy och morsomt är kul/roligt/lustigt osv.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!