tisdag 9 augusti 2016

Hatten av för supermorsorna!

Vill börja dagen med att gratulera alla er mammor som tagit er igenom hela sommaren och semestern utan att behöva höja rösten en enda gång. Alla ni som njutit av VARJE ledig minut med era barn och som inte blivit stressade, arga, ledsna, uttråkade och som inte längtat till jobbet en enda gång.
Alla ni som älskar varje minut av mammarollen, som mer än gärna läser sagor samtidigt som ni bajsar, som älskar köttfärssås utan lök och som aldrig skulle dricka en droppe alkohol. Ni som tycker att vi som längtar tillbaka till vardagen är usla föräldrar som borde skaffa fiskar istället för barn (haha?!). Hatten av för er! Verkligen.
Men snälla, när ni ändå skickar arga anonyma mail: Skicka med info om vilka droger ni går på! Jag vill också ha!
 
 
over and out.
 
//Meekatt...

32 kommentarer :

  1. 😂😂😂 vill också veta isåfall. Man hade behövt semester efter semestern 😂😂

    SvaraRadera
  2. Att folk bara pallar lägga ned tid och energi på att skriva arga mejl och bry sig om vad andra gör! Ta hand om era egna liv istället!

    SvaraRadera
  3. Du är fan för god vännen min. Tack för du gör vardagen lite lättre.

    SvaraRadera
  4. Hahaaa, snälla, skriv ett inlägg om du får reda på vad det är för drog. Hälsningar från Anne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill med. Min man andades ut i söndagskväll och funderar på att ha semester i september när barnen är i skolan 🙈

      Radera
  5. Jag är så glad att vardagen är tillbaka och att man får några timmars lugn och ro varje dag på jobbet.

    SvaraRadera
  6. Finns det sånna morsor? Själv längtar jag tills skolan börjar så att det kan bli lite rutin och vardag igen. Känns som att barnen tagit över hela mitt liv, vart jag än går så skriks det på mig och nog katten ringer de mig på jobbet fast pappa är hemma.

    SvaraRadera
  7. Jag har höjt rösten VARJE dag. Mer vardag till slitna mammor:-D

    Älskar inlägget :-D

    SvaraRadera
  8. Hahaha jag vill också ha samma droger 😂😂

    SvaraRadera
  9. De som påstår att de går igenom semestern med ett leende på läpparna och inte håller på att spy en enda gång på sin omgivning ljuger...
    Eller så är leendet det mentalt störda leendet och det är spyfritt för att de har hållt diet hela semestern och inte har något att spy upp.

    SvaraRadera
  10. Jag ska köpa sån där konfettibomb o smälla av när mina barn börjar skolan den 18e 😂😂🍾🍾🍾 älskar dom men guuuud så långt lovet har vart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes! Bra idé! Vart kan man köpa dessa? 😁

      Radera
  11. Har genom mitt sommarjobb sett många stressade,irriterade och förtvivlade småbarnsföräldrar. Har hört dem höja rösten och lovat de glass om de äter upp maten. Dessutom har de skapat kaos vid sina bord utan att plocka upp det värsta efter sig. Inga "supermamor" där inte ;). Ska tillägga att jag själv inte har några barn och vet inte om barnuppfostran :p

    SvaraRadera
  12. När jag var liten var jag väldigt mörkrädd men min mamma försäkrade mig alltid om att sagofigurer inte fanns på riktigt, och så kommer du här och påstår att du får mail från dom!!!! Nu vet jag ju inte vad jag ska tro...

    Nä allvarligt talat så tycker jag synd om dessa supermorsors barn. Tänk vad dom har att leva upp till och hur mycket dom kommer att skämmas när dom hamnar i samma verklighet som oss andra dödliga.

    SvaraRadera
  13. Höjer rösten åt min sambo som inte fattat att en snart 4 månaders bebis kräver ganska mycket. Men han blir arg för att det inte är städat hemma eller för att jag inte diskat.
    Ammar fan hela tiden och känner mig som en jävla urvriden trasa om kvällarna. Även om liten sover en del på dagarna så gör jag det med för att orka med resten.

    Säger också grattis till alla jävla supermorsor! Speciellt de som säger till mig att gå över till ersättning, för då får jag mer gjort. Hm! F U säger jag bara!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad har du för snubbe!! Låter inte alls speciellt trevligt, hade också höjt rösten, tom bett han dragit åt fanders! /Hanna

      Radera
    2. Men vafan?? Du är hemma med bebis och inte hemma för att städa! Kram till dig

      Radera
    3. Tack fina ni!

      Min sambo är bipolär och har skov där han är asförbannad vissa gånger och hyperaktiv andra. Där emellan är han "normal". Lägg på lite avundsjuka för att jag får mysa med bebis så har ni hela storyn. Rättfärdigar inget dock. Det är piss att leva med men det börjar rätta till sig nu.

      Tack fina ni!

      Radera
  14. Undrar om det finns intresseföreningar typ "Anonyma Mytomaner" eller "Trollens hemliga klubb" Nivån ligger ju där någonstans..

    SvaraRadera
  15. Give The drogs too mee... jag är tillbaka på jobbet =semester haha kram trebarnsmamman

    SvaraRadera
  16. Såg precis en trailer för en film Bad moms. Uppror mot de "perfekta" mammorna. Ska ta mig en barnfri kväll o se den!

    SvaraRadera
  17. Tycker att dessa supermorsor ska ta och släppa en fis och slappna av!
    Livet är som det är och vi är faktiskt bara människor...
    Om ni nu är så himla duktiga och präktiga, borde ni ha bättre hyfs än att sitta och spy galla på katten! Skämmes!

    SvaraRadera
  18. Fattar fortfarande inte att de finns, har liksom aldrig träffat någon. Går de inte utanför dörren? Skönt att din semester är slut Katten så man kan få skratta igen 😂 Stor kram från en annan trött mammma! /Hanna

    SvaraRadera
  19. Inlägget är roligt skrivet men tycker att det är sorgligt att du får ta så mycket slit.

    SvaraRadera
  20. Tycker det är vidrigt att du får alla dessa hejarop ifrån ytterligare usla(!) mammor. Varför skafafde du barn?? Varför skaffade alla ni som klagar barn? Ni är barnens förebilder och ni hejar på varandra i ert usla föräldraskap. Vårt jobb och vår mening på jorden är att älska våra barn och du Meekatt hotar dina barn med att flytta ifrån dem till Afrika och säger att du hellre jobbar än är tillsammans med dina barn?? Dina barn precis som alla andras har längtat hela året efter sommarlov och nu får de känna sig oälskade en hel sommar?? Fy fan rent utsagt din värdelösa lilla människa!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj så mycket ilska, för precis ingenting... Är det inte jobbigt?!
      Du har ju inte ens läst det som skrivs uppenbarligen. 😂 Eftersom du använder dig utan oälskad, älska våra barn osv.. Vem har sagt eller skrivit något om att inte älska eller att barnen ska vara oälskad? Och nu till den väsentliga frågan, vad gör du ens här inne på bloggen? 😂 Du lär ju vara exakt lika värdelös som ger bloggen läsare då det är bloggens levebröd 😝 Vilken dubbelmoral, heja dig! 👏🏻
      Och ja, fyfaaaan rent ut sagt, för mammor som saknar humor och lever som i någon falsk bubbla där allt är rosa och fluffigt, stackars dina barn den dagen verkligheten slår dom på käften! 👊🏻

      Radera
    2. Uselt förändrasksp kan tolkas olika. Jag tex tycker att ett vidrigt uselt föräldraskap är att inbilla sina barn att världen är felfri och allt är guld och gröna skogar, för det är fan inte sant!!
      Stackars stackars dina barn och barn till andra mammor som lever i någon fantasivärld. Verkligheten kommer ikapp och då blir det jobbigt för barnen! 👏🏻

      Radera
    3. Är du på riktigt?!
      Skulle inte tro det, utan antar att du är en av de där raringarna som söker Kattens uppmärksamhet på ett lite avigt sätt.

      Skulle kunna upplysa dig om att jag fostrat ett par härliga ungar som nu är alldeles fantastiska unga vuxna. De har retat mig till vansinne, jag har skällt på dem, hotat att skicka dem till Nordpolen, skickat upp dem på sina rum, dragit in veckopeng och godis. På sommarlovet också. Men jag har också älskat dem av hela mitt hjärta och lite till, skyddat dem från monster mittinatten, torkar blöjrumpor och förstafyllanspyor och tröstat efter svikna kärlekar. Skulle gå genom eld och vatten och dö för dem.
      Precis som alla de goa mammor och pappor som skriver här gör (och kommer att göra om några år).
      Och precis som Meekatt gör (och kommer att göra om några år).
      Men jag skiter i skriva det, för du förstår nog inte ändå.

      Radera
    4. Varför läser du denna blogg?

      Radera
  21. Fan vad grym du är Katten! Urhärlig! <3

    SvaraRadera
  22. Jag njuter knappast av varje sekund som förälder, men däremot av varje sekund av semestern! Har haft tusen konflikter med mina barn i sommar och jag har skrikit, hotat och mutat. Älskar ändå att ha semester med barnen ☺

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!