onsdag 18 maj 2016

Sämst i världen, Svans & Snobbighet?

Igår var det alltså debut för mig på golfbanan...eller ja - på golfklubben. Så mycket "bana" blev det ju inte. Och jag kom dit full av förutfattade meningar, pessimistisk och inställd på att känna mig sämst i världen. För sån é ju jag, haha. Jag åkte dock därifrån med två klubbor i baksätet, en bok för utbildningen av grönt kort och supertaggad. Sämst i världen kände jag mig dock men det är helt okej. I can do it!

När jag gled in med bilen fick jag världens ångest och ville vända. Där står alla finbilar uppradade och där kommer jag med Meekattbilen. Diskret verkligen. Ibland är det skitjobbigt att vara jag faktiskt, haha. Det här med att glida in helt anonym någonstans och vara sämst på något utan att någon vet vem man är...finns inte riktigt längre. Så jag satt kvar i bilen i 20 minuter och övervägde att åka hem och anmäla mig till en vinprovningskurs istället. Men sen bestämde jag mig för att det var okej att vara sämst i världen och gick ut. Väl inne i receptionen möttes jag av världens trevligaste människor och lugnet tog över kaoset. Alla är ju sämst i början. Till och med jag. (JOBBIG insikt för en sån som mig - men garanterat jättebra för mig.)


Jag fick öva på swingen (vilket inte alls har med swingers att göra) utan är bara ett konstigt jäkla sätt att få iväg en liten boll på...som resulterar i att man har så ont i arslet dagen efter att det känns som att det håller på att växa ut en svans ur svanskotan. Jag har ont på ställen på min kropp idag som jag knappt visste fanns. Hur är det möjligt? Jag har dissat sporten i alla år och skrattat lite fult åt dem på TV och tänkt att det är en sport för lata långsamma människor. Det fick jag äta upp nu, haha. Men alltså känslan när man swingar för kung och fosterland och bollhelvetet ligger kvar!? Förnedring...på hög nivå.

Jag ställde en massa bra frågor:

- Kan man äta greenfee?
- Ser jag ut som en idiot nu?
- Men hur ska jag veta om jag är vänster- eller högerhänt? (Eeeh?!)
- Hur mycket tålamod kommer ni ha med mig?
- Kan man annonsera efter en fadder på bloggen?
- Hur många år kommer jag känna mig värdelös nu?
- Varför är alla så snobbiga? Måste jag också va det? (Detta följdes av en ursäkt!)
- Går man i och hämtar bollarna i vattnet? (Naturisten inom mig fnissade lite här)
- Hur jävla svårt kan det va?

Jag fick i vanlig ordning be om ursäkt emellanåt för att jag pratar innan jag tänker men det gick förvånansvärt bra. Det här med snobbigheten var absolut inte menat som ett påhopp(!) utan mer en stilla undran över huruvida JAG kommer bli utskrattad här eller inte. Där kommer jag och sladdar in med Meekattbilen mellan alla fina BMW:s och känner mig som en babian i fågelburen liksom. Har nog aldrig känt mig mer bortkommen och felplacerad och jag har ALDRIG ansträngt mig mer för att inte svära och vråla könsord. Alla hade väst utom jag...och såg sådär välkammade och propra ut typ. Sist jag hade väst var i 9:an och det stod "AXL ROSE" över hela ryggen och på framsidan satt det 30 st "Rör inte min kompis"-pins i olika färger. Jag tror inte att den passar på golfbanan...eller på min kropp heller för den delen. Fan. Jag måste uppdatera garderoben alltså!

MEN - den där babiankänslan vände ju snabbt då ALLA hälsade glatt och fick mig att känna mig välkommen. Efter 30 USLA slag bestämde jag mig för att det var okej att se ut som en idiot och koncentrera mig på att lära mig istället. Och ja, jag kan ärligt säga att efter den lilla stunden igår med duktiga och glada Sandra så är jag fast! JAG ska tajemfan klara av det här! Det tar emot att säga det men det var jätteroligt! Imorgon har jag min första lektion och utmaningen "Meekatt goes Grönt Kort" börjar nu! I can do it! Jag släpper prestigen och inser att det är okej att vara skitkass - även om det tar emot. Väst och keps kommer ni dock aldrig att få se mig i, haha. 



Nu - mot jobbet! Ikväll ska jag plugga golf och dricka rödvin. Heja mig!

over and out. 

//Meekatt...

5 kommentarer :

  1. Modiga du som kan släppa garden och våga vara dålig på något! Och heja dig som vågar skriva exakt vad du känner och alla vi andra tänker, haha. Jag började spela golf för tre år sedan och hade samma känsla. Dock har ju du den SNYGGASTE bilen på parkeringen så det behöver du inte tänka på. Och det är inte bara rika snobbar som spelar golf, hahaha. Jag är barnskötare och spelar i joggingbyxor! ;D

    Heja dig! Ska bli fantastiskt underhållande att följa!

    SvaraRadera
  2. bara älskar dig katten! Heja dig!!!!

    SvaraRadera
  3. "Sist jag hade väst var i 9:an och det stod "AXL ROSE" över hela ryggen och på framsidan satt det 30 st "Rör inte min kompis"-pins i olika färger." *skrattar så jag gråter*

    You go girl!

    SvaraRadera
  4. Kontaktar dig via din infomail. Vill gärna sponsra med ett par golfskor!

    /Ann-Marie

    SvaraRadera
  5. Såg din bil på parkeringen idag. Välkommen till Laholms GK!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!