tisdag 17 maj 2016

Meekatt provar hobby!

Igår kväll kom Åsa upp till mig för lite tjejsnack/vin och övernattning. Vi började dricka vin vid halv elva och vid halv ett gick vi och la oss. Vad trodde vi egentligen? Två trötta småbarnsföräldrar som inbillar sig att man kan hålla sig pigg efter klockan tio på kvällen? Vi låg i och för sig och fnissade till klockan två inatt...vilket kändes när vi skulle gå upp  timmar senare. Man är för gammal för natthäng! Idag inledde vi dagen med stil och åt frukost på mysiga Hotel Riviera i Båstad. Ljuvligt! Perfekt stekt bacon, varma nybakade bullar, ost ifrån Skottorps Mejeri (Eltons favvokossor) och gott kaffe. BRA frulle!
 
 

Jag har tagit ett beslut och det är att jag ska skaffa mig en hobby som INTE innefattar skrivandet. Jag skriver ju all min vakna tid...men känner att jag behöver hitta något mer. Så nu ska jag prova mig fram lite och se vad som passar för just mig. Folket jag umgås med i bokbranschen säger "Börja spela golf Malin! DET hade varit bra för dig som behöver stressa ner!" Tydligen är det vanligt i den branschen och man träffas och golfar och åker på golfresor ihop. Jag känner mig lite som en 12-åring när folk pratar om golf och har ägnat halva mitt liv åt att skratta åt hur töntig sporten är. Jag ser framför mig en massa gamla gubbar i rutiga byxor, skärmkeps och pikétröjor som släpar sig runt på en golfbana en hel jävla dag till ingen nytta. När man kunde legat halvnaken på stranden med en Pina Colada i handen liksom!? Hallå!? Jag förstår inte! MEN - jag är ju vuxen nu och jag ska prova nya saker. Efter min ensamresa till Mallorca - som visade sig vara det BÄSTA jag någonsin gjort - är jag öppen för nästan allt. Utom curling och schack. Där går fan gränsen.


Ja, jag ska ge det en chans. Jag ser ju framför mig att jag kastar klubbor omkring mig eller misshandlar folk brutalt med dem. Jag har tålamod som en nyfödd, hatar att vara dålig på saker och tycker det verkar långtråkigt. Och så har de konstiga kläder. MEN - jag ska lägga det åt sidan och försöka. Frisk luft är bra för mig, jag behöver en plats där jag kan stressa ner och släppa jobbet och mobilen och jag behöver ha in lite nya rutiner. Alla jag berättar det för börjar asgarva. Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka detta..? Antingen hatar jag det eller så älskar jag det säger de som kan...och det lär vi ju märka ganska snabbt. 

Ryktet sprider sig tydligen för jag har fått en massa mail med erbjudanden om fina golfkläder, skor, privatlektioner och annat man tydligen behöver. Jag är dock väldigt försiktig när det gäller sponsorer just här känner jag, haha. Blir ingen vidare reklam om jag är på framsidan på Aftonbladet med rubriken "Slog ihjäl medspelare på golfbanan efter 384 missade puttar". Gratis "greenfee" har en del klubbar erbjudit mig och min första tanke var "Fan vad snällt, är det något man kan äta?" Så insatt är jag i sporten. Skjut mig. jag HATAR att vara sämst på saker och nu ska man vara det i flera år sägs det. Hur bra är det för mitt psyke egentligen? Jag tror att de driver med mig.

Men vafan, jag googlade "vad är debet?" när jag gjorde min första momsredovisning och det har ju löst sig. Jag brukar ju säga "Jag kan allt!" och nu är det upp till bevis...för mig själv. För er...blir det nog mest underhållande...och det bjuder jag på. För sån é jag!

 
Man lär sig massor på att googla! I can do it!

Om nu golfen går åt helvete så måste jag ha en plan B. Jag behöver förslag på andra aktiviteter jag kan prova...som inte innefattar allt för mycket närkontakt med andra människor då jag är mentalt störd, haha. Så brottning går fetbort. Och swingersklubbar. I övrigt är jag öppen för förslag. Vad vill ni se mig förnedra mig i? ;)

#meekattletarhobby blir väl den nya förnedringstaggen på Instagram då. Om en timme ska jag vara på golfklubben. (Nej Tina, jag har inte rutiga byxor och keps!)

over and out. 

//Meekatt...

21 kommentarer :

  1. Vad sägs om klättring? Alltså på vägg 😀 skulle jag vilja testa iallafall. Kan vi inte testa det i sommar? Kramar Dainty

    SvaraRadera
  2. Lycka till :) Trav eller ridsport rensar också hjärnan ;)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du ska testa fridykning 😀 mina söner fridyker och dom tycker det är jättekul!

    SvaraRadera
  4. Kan rekommendera skytte. Det finns många olika varianter, men överlag väldigt fokuserande och därmed avslappnande. Man känner sig jävligt kick-ass också, vilket ju alltid är en bonus. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja i den sporten får man träffa vänner...

      Radera
  5. Lycka till! Skiter det sig så är ju parkour poppis 😂

    SvaraRadera
  6. Yoga....👍😁

    SvaraRadera
  7. Att dreja krukor är jätteskoj och avslappnande, men vet inte om det är rikigt din grej. Annars är natur/makro fotografering också väldigt nice.

    SvaraRadera
  8. Ridning! Bra för kroppen och själen!!

    SvaraRadera
  9. Varför inte börja måla? Olja, akryl eller akvarell? Du har ju helt klart en kreativ ådra!

    SvaraRadera
  10. I golf får man åtminstone testa sitt psyke. Där är det humörsvängningar de lux under en och samma runda. Jag trodde i min enfald att det var en social sport. Men jag fick lära mig att man går inte sådär mysigt tillsammans om man slagit åt olika håll utan då får man gå i sin ensamhet till sin boll. Å så tittar man inte på blommor och fåglar utan man traskar på raskt mellan slagen. Sen finns en miljon till oskrivna regler också... Men lycka till och ha segelflygning som reservplan vet ja. Där lär dina mentala gränser testas. :D

    SvaraRadera
  11. Tog upp ridning igen för några år sen och det är det bästa jag gjort. Jag tycker det är otroligt avslappnande att vara i stallet och mysa med hästarna😊😊
    Kram Annica

    SvaraRadera
  12. Konstnärligt skapande i någon form? Måla tavlor, lär dig dreja, gå med i en amatör-teatergrupp, dansa fridans?

    SvaraRadera
  13. Men hallå, katten du har missat din nisch, finns ju både chokladprovning och vinprovning att ha som hobby :-D med vinprovning kan man ju både gå på kurs och åka på vinprovarresor till olika vindistrikt ;-)

    SvaraRadera
  14. Scrapbooking, mixed media eller göra kort. Fotografering.
    Erica

    SvaraRadera
  15. Geocaching! Man letar saker med hjälp av gps. Finns cacher på alla möjliga och omöjliga ställen. Skogen, stranden,städer.. en del mer kluriga än andra.

    SvaraRadera
  16. Börja sjung i kör! Tex. Joyvoice.se /Maria

    SvaraRadera
  17. Hästar eller yoga!

    SvaraRadera
  18. Säger också ridning! :D

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!