fredag 6 maj 2016

Life is good at JS Palma Stay!

Många har mailat och varit nyfikna på mitt hotell. Hotellet heter JS Palma Stay och ligger i mysiga Playa de Palma, Mallorca - ca 100 meter från stranden. Det är ett "vuxenhotell" så man slipper gapiga barn i poolen och i restaurangen. Helt nytt för mig med vuxenhotell men JÄKLAR vad skönt! Den mest barnsliga här är jag. Hotellet är superfräscht, jättetrevlig personal, snyggt, rent(!), man har riktiga täcken istället för såna där sjukhusfiltar och det finns värme på rummen. Rummen är inte så stora men det finns allt man behöver. Skön säng med fluffiga kuddar, skrivbord, stor garderob, kylskåp, härlig balkong och badrum med dusch. Och maten!! Hallefuckinglujah! Ett av de bästa hotell jag bott på! Jag ska definitivt komma tillbaka!!
 
Playa de Palma ligger ca 1 mil utanför Palma och om man vill ha apont i arslet tar man cykeln dit (som jag gjorde igår). Vill man kunna fortsätta njuta av sin semester sittandes så kan man ta bussen, haha. Själva strandpromenaden här är jättefin. Bred fin strand och lite små mysiga restauranger. Inget partyställe - då får man ta sig en liten bit med taxi. Men jag är för gammal för party iaf. Hotellet är PERFEKT att åka till när man vill njuta av egentid, barnfri tid, kärlekslyxa eller åka med kompisarna. Det är många som åker hit med bästa väninnan/sin mamma/syster osv. Och är man HELT ensam som jag så känner man sig precis lika välkommen och omhändertagen. Fantastiskt hotell! Lite bilder på det:
 
https://www.tripx.se/resa-till/spanien/mallorca/can-pastilla/js-palma-stay-hotel-adults-only/
 
Hela området är jättevackert! Stilrent och snyggt!
 
 
Utsikten från min balkong!
 
Min balkong och en glimt av rummet
 
https://www.tripx.se/resa-till/spanien/mallorca/can-pastilla/js-palma-stay-hotel-adults-only/
Skrivhörnan! Perfekt! Och gratis wifi överallt som funkar jättebra!
 
https://www.tripx.se/resa-till/spanien/mallorca/can-pastilla/js-palma-stay-hotel-adults-only/
Badrummet
 
Man hyr cykel på hotellet billigt och smidigt
 
 Frukosten! Har nog gått upp 5 kilo bara på frukosten, haha.  
 
 
  Lite kallt i poolen än så länge men jag har badat jättemycket!
 
  Vyn ifrån baren 
 
De är BÄST på att göra Pina Colada här, haha.  
 
  En av poolerna...i konstigt motljus.
 
Kväll på JS Palma Stay
 
Här finns det lite sviter med härliga solsängar på terrasserna. Nästa gång ska jag ha en sån. ;)
 
Utsikten ifrån takterrassen
 
Takterrassen där det minglas och pimplas drinkar 
 
Och ja, det finns en bar...i poolen. Love it!
 
 
 Spa och möjlighet att boka en MASSA olika behandlingar
  
Eller så kan man bara flyta runt här och ha det gott
 
  Är man riktigt hurtig kan man motionssimma.
 
 Och så var det ju det här med maten igen, haha. Tjatar lite om det, jag vet.
 
  Fräschaste buffé jag käkat!
 
 
Sa jag att de var bra på att blanda drinkar? Haha
 
Ja, hotellet är i toppklass och rekommenderas varmt till alla som behöver komma bort och bara ha det gott. Åk med den du är kär i, bästa kompisen eller ännu bättre - ÅK SJÄLV! Ni hittar hotellet via Tripx HÄR. Den här resan är det bästa jag någonsin gjort. Jag har övervunnit så många rädslor och gjort så många härliga och grejor. Jag kommer hem som en ny (modigare) människa och det första jag ska göra efter att ha kramat barnen blå...är att börja planera en ny resa. Jag kan ju allting! Utan vuxen!! Heja mig!!?
 
(Mer ifrån min resa ser ni på Instagram under taggen #meekattgoesmallis)
 
over and out.
 
//Meekatt... 

8 kommentarer :

  1. Någon gång ska jag också våga! Är en ganska ensam person (och fattig med, haha) så de är rätt svårt stomme iväg trots att man kanske vill. De i min närhet har redan familj och kan ju med det inte ta en sista minuten bara sådär. Man blir ju lätt låst vid de här tillfällena, men jag är så FEG! Vill verkligen våga och någon gång som sagt!! Riktigt bra gjort av dig att våga trots att du var så orolig! Du är nog växt flera centimeter nu ;)
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Vi anlände hit i morse och har ännu inte hunnit utforska varken hotellet eller omgivningarna.. Hoppas vi blir lika nöjda som du ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas ni kommer trivas! Lite tråkigt att solen försvann precis när ni kom bara! Men det vänder!

      Radera
  3. Sara Andersdon6 maj 2016 kl. 15:50

    Nu är det bestämt! HIT åker jag och syrran i juli. Tack för tips, ser ljuvligt ut!!

    SvaraRadera
  4. Sara Andersdon6 maj 2016 kl. 15:50

    Nu är det bestämt! HIT åker jag och syrran i juli. Tack för tips, ser ljuvligt ut!!

    SvaraRadera
  5. Åh snälla Meekatt!! Jag skulle aldrig våga åka själv men jag vill så det värker! Kan inte du ordna en grupperesa för oss som inte vågar? Jag bokar DIREKT!!

    SvaraRadera
  6. Åh snälla Meekatt!! Jag skulle aldrig våga åka själv men jag vill så det värker! Kan inte du ordna en grupperesa för oss som inte vågar? Jag bokar DIREKT!!

    SvaraRadera
  7. Längesen vi hörde nåt ifrån dig nu, hoppas allt är bra.
    Hälsningar Skåneland.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!