torsdag 5 maj 2016

Hej Alice! (Torsdag)

Hej gumman! Hoppas att du mår bra och att du haft en skön dag idag när ni varit lediga! Jag längtar efter dig massor! Idag har jag haft en jättebra dag. Även om jag längtar efter er så känns det jätteskönt att vara här och samla lite extra energi och ladda lite. Jag kommer vara brun när jag kommer hem - och mycket piggare än när jag åkte.
 
Idag skulle jag åka till Palma men när solen sken i morse så lockade solen och poolen mer. Så jag låg vid poolen nästan hela dagen. Jag fick två jätteroliga kompisar ifrån Danmark som också är här på semester och vi har ätit lunch och druckit vin ihop. Ikväll ska vi äta middag tillsammans så jag slipper sitta ensam i restaurangen, haha.
 
Men i eftermiddags fick jag en idé om att jag skulle ut och se mig omkring lite. Jag hyrde en cykel och gav mig iväg.
 
Fin va? Lite för låg sadel och konstiga växlar men hej vad det gick!
 
Det fanns en klippa vid stranden där det låg MASSOR med katter. Säkert 50 stycken. Jag fotade och då kom en jättearg kvinna fram och fräste åt mig. En sån kallas "Angry cat-lady".
 
Det blåste JÄTTEMYCKET! Jag trodde jag skulle dö, haha.
 
Jag hade ingen plan utan började bara trampa...barfota såklart. Efter tio minuter var jag helt slut och hade ont i fötterna. Alla cyklar här. Men de har cykelbyxor, bockastyre och cyklar jättefort och eftersom att jag inte ville se lat ut så trampade jag på som en galning! Det tränas här inför en cykeltävling som ska vara på lördag. Jag tror inte jag får vara med i den. Men heja mamma!!? Jag trampade och trampade och kom hela vägen till Palma. Det är EN MIL! Du anar inte hur ont jag har i rumpan nu, haha. Jag kommer inte kunna sitta på en vecka. Kan vara det jobbigaste jag gjort på evigheter. Helst i den blåsten, haha.
 
Denna hade jag i sikte hela tiden. Jättefin katedral i Palma. Jag grät nästan av lycka när jag äntligen kom fram. Sen grät jag en skvätt för att jag kom på att jag skulle cykla hela vägen tillbaka igen, haha. Då hade jag så ont i rumpan att jag fick STÅ och cykla.  
 
Men så här glad var jag när jag var framme! Du får aldrig ta en selfie när du cyklar gumman, det är jättefarligt kom jag på.
 
Här stod en man och lekte staty. Jag tyckte han var läskig.  
 
Titta vilka fina tanter! Ser ut som spanska versionen av de där två tanterna på Ullared som svär hela tiden!
 
  Utanför ett fik låg dessa bullarna. Men det fanns en lapp där det stod att man bara fick titta på dem och jag trodde först att det stod att de skulle explodera om man rörde dem. Jag är inte så bra på spanska.
 
Kolla vilken cool affär!  
  
Jag har massor med bilder att visa när jag kommer hem. Men nu ska jag träffa mina nya danska vänner och äta middag. Snart ses vi gumman!! Bara imorgon och lördag kvar! ÅH vad vi ska kramas. Älskar dig mer än Geisha! Ge lillebror en puss!
 
//Mamma. 

1 kommentar :

  1. Det går att ändra höjden på sadeln. Jättejobbigt om den är för låg.
    Så fint skrivet.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!