onsdag 14 oktober 2015

Stress, Bästa räksalladen & Dubbeldusch!

Ledsen att jag är superkass på att uppdatera bloggen nu. Den här veckan ska jag sammanställa boken som ska i tryck och det är MASSOR med text att gå igenom. Även om boken består av redan publicerade texter så ska det ju läsas igenom, skrivas om, gås igenom kors och tvärs igen och ändras lite till. En del säger "det får absolut inte kännas som blogginlägg" i boken. Men vafan, det ÄR ju blogginlägg. Tar man bort flytet i texten försvinner känslan och den vill jag ju ha kvar. Så jag ändrar lite, ändrar tillbaka, lägger till, tar bort och lägger till igen. Det tar en massa tid. Men jag är en bra bit så yeyh. I can do it. Men bloggen blir lite lidande under tiden. Hallandsposten mailade idag och frågade efter morgondagens krönika. JÄVLAR!? Den hade jag glömt bort. Men jag fick ihop den, haha. 

Måste ju bara tipsa om ett nytt favoritställe. Körde till Ängelholm i måndags och efterfrågade ett bra fik. Fick tips om Ostbutiken som skulle ha grymt bra räksallad och Hallefuckinglujah! Jag blev förälskad i stället, i salladen, i inredningen och i personalen. Vilket litet paradis! Jag vägrade lämna och satt kvar i tre timmar och jobbade. Ljuvligt ställe och den i särklass bästa rälksalladen någonsin! Bor ni i närheten av Ängelholm (typ söder om Gävle) så är det helt klart resan bara för en räksallad. Nästa vecka har jag bokat in två möten på Ostbutiken, haha. Man tänker ju till. ;) 


Idag är jag i Jönköping och har klarat av ett bra möte, lite drinkar och mingel med trevligt folk. Utöver det har jag suttit på golvet på mitt hotellrum i sex timmar och redigerat texter och tittat på världens bästa utsikt. Tokbokade ett för mig helt nytt hotell som såg jättefint ut på hemsidan och det var en riktig fullträff. Vox Hotel - mitt i city och med en utsikt som är helt magisk med fina Vättern alldeles utanför fönstret. Här måste vi ju ha läsarträff! Känns nästan som att man åker båt när man sitter i sängen, haha. Och ja, inte för att va sån...men det finns DUBBLA duschar i badrummet. Jag blev så exalterad att jag satte igång båda och gick fram och tillbaka mellan dem, haha. Schampoo i den ena och balsam i den andra! Hur lyxigt är inte det?

Bästa arbetsställningen i sex timmar. Not. Men utsikten!!

 Utsikten! Galet!? Bilden tillhör Vox Hotel

Superfint rum! Bästa platsen att sitta och skriva på! Bilden tillhör Vox Hotel

Och ja, bara duschen gör hotellet värt en ny bokning, haha. 

Man kan ju bara älska den här. "From wet to awesome". Fast jag är awesome även som våt, haha. 

Nu ska jag fortsätta gå igenom texter. Några timmar till klarar jag. På fredag ska jag vara klar. Wish me luck! 

over and out. 

//Meekatt... 

3 kommentarer :

  1. Ändra inget i texterna katten! De är perfekta som de är! Det ÄR ju bloggtexterna vi vill ha i en bok så vi kan läsa om och om igen. I sängen, på toa, i bilen! Kommer bli min bibel och jag kommer trycka upp den i huvudet på alla jag känner!

    Vilket rum!! Där ska jag boka in mig och maken i november när vi har bröllopsdag! Tack för tips!

    SvaraRadera
  2. Ja, vilket fantastiskt rum! Det funkar ju att sitta lite hur som helst när utsikten kompenserar som denna! :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. WOOOW!! Så fint ställe ja kan du typ teleportera mig dit nuuuu!!! ;)
    Blir så inspirerad och glad och engagerad av att läsa dina inlägg pözz på nozen goaste Meekatt :) <3
    Christina Frisberg.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!