onsdag 7 oktober 2015

Läsarträff, Liggaläge & Kändisspotting!

Alltså...det här med läsarträffar är ju världens bästa uppfinning. Man samlar 15-20 personer i samma rum (99% mammor som aldrig tar sig tid att komma hemifrån och träffa folk), tar fram en massa god mat, vin och drinkar och sen blir det automatiskt party. Ingen känner någon - (alla känner iofs "apan") men i slutet av kvällen kramas alla och säger "NÄR ses vi nästa gång!?". Jätteroligt! Gårdagen var superlyckad. Underbara härliga människor allihop - TACK för att ni kom! 

Vi hade träffen här på Clarion Hotel Stockholm. Ett av de bästa hotell jag bott på. Otroligt snyggt, jättebra mat och personalen är helt outstanding. Jag ringde 24 timmar innan middagen och sa "Hej, jag har bokat rum hos er. Jag har visst bjudit in ett gäng på middag. Vi blir 20 stycken. Det funkar va?" Haha, det funkade! Vi fick en helt egen hörna i banketten och världens bästa service av Thea! Tack för att du fixade så fint och lyxigt med så kort varsel!


Och ja, man ser globen ifrån fönsterna här. DET är ascoolt för en lantis som mig, haha. Så coolt att jag fick åka dubbla varv i hissen upp igår när jag insåg att man såg den därifrån med och kastade alla väskor för att få fram mobilen. Ja, katten är i storstaden...utan någon vuxen med sig. Heja mig?

Hissutsikt!

Mitt mysiga rum! Fantastiskt! Badkar och 15(!) galgar i garderoben. De är genier här! 


Min terrass uppe på 7:e våningen. Lite kallt men här löstes det minsann världsproblem och smygröktes inatt, haha. (Ja, jag åker ju utan vuxen!)


Mörka suddiga bilder på en del av gänget igår. Förstår inte varför, haha. Den snygga norrmannen fick också vara med på bild. Vi var alla överens om att "what happens at Clarion stays at Clarion" så ni som inte var med får inga detaljer. Men det var en toppenkväll som innehöll allt ifrån jättegod mat, sliskiga drinkar, arga tyskar, snygga norrmän, skäggiga vakter och glada folk i baren. Den enda missen igår var det faktum att Gallianon var slut i baren och våra planerade hotshots uteblev. Min lever tackar dock för det idag. Vi höll igång till långt efter stängning och blev bokstavligt talat utslängda. Så kul hade vi! Jag fick dessutom skeda inatt med Rebecca som missat sista tåget hem. Vi löste lite världsproblem på terrassen och sen snarkade hon som en gris till klockan fem. Jag slog henne hårt med kudden ett par gånger men det hjälpte inte, haha. 

Extra stort tack till Sanna som lyckades få hela min FB-profil in på Tinder igår. En helt ny värld har öppnat sig för mig och plötsligt är det "liggaläge" hela tiden - ÖVERALLT! Jag hade ingen aning om att det fanns potentiella ligg på ett par hundra meters avstånd - hela tiden. Paniken(!?) när man inser att man inte kan radera skiten och min profilbild med MEEKATT över hela bilden är på liggajakt i huvudstaden, haha. Förstår inte alls varför alla tyckte att mitt mentala sammanbrott var roligt!? Men skratta bäst som skratta sist - jag vaknade med 4 superlikes i morse. Bara en sån sak? Whoop whoop!


Jag vaknade också till mitt livs bästa hotellfrukost. Hallefuckinglujah! Det fanns allt...och lite till. Pannkakor OCH våfflor! Allt! Galet gott. Lycko mig som får äta den 2 dagar till. Tack goa Madde för trevligt frukostsällskap imorse! En del läsare har hängt med nästan från bloggstart och det är jättehäftigt att få träffa er på riktigt! (Ni som undrar: Norrmannen hälsade glatt och verkade inte speciellt sur över att han blev dumpad igår. Han åt 2 ägg. LCHF?)

Ja, men ni ser ju!?

Alldeles nygräddad omelett! 

Idag har jag hunnit med ett par bra möten och skrivit en bit på mitt manus. Det känns som att det är på g och det är superspännande. Jag har även "turistat" och njutit av vår vackra huvudstad och fotat 6500 gränder och sagt "ÅH VAD FINT!" 3000 gånger idag. Jag älskar storstäder även om jag känner mig fullkomligt bortkommen och ensam. Jag tänker hela tiden "HUR kan de släppa iväg mig hit utan någon vuxen!?" När kommer den där känslan av att man faktiskt ÄR vuxen? Jag hade behövt den idag. 

Jag vägrar ju åka tunnelbana vilket innebär att det blir långa promenader. Jag har en konstig skräck för det där med att åka kollektivt och tågresan hit var prövning nog för mig. Folk nära inpå, dofter, nysningar, magsjuka...ja ni vet. Sån é ju jag. Men det är bra, man ser ju stan bäst till fots. Södermalm sicksackades och jag var inne i alla gallerier, Saluhallen, Skrapan och en massa butiker. Gamla Stan fotades ifrån alla håll och kanter, Storkyrkan besöktes såklart och jag tände ett ljus för mamma. Sen slottet, Riksdagshuset och en massa annat fint. Vackra stad! 


 Hej Expressen & Dagens Nyheter! Jag vill väldigt gärna jobba hos er! Jag kan skriva, sprida bra stämning i arbetsgruppen och kokar asgott kaffe. Hör av er! (Ja, jag inser ju att ni har en kaffemaskin och inte brygger ert eget kaffe men jag kanske kan locka med en annan egenskap? Ni hittar mig på Tinder! 

TGR är bästa butiken när man ska köpa presenter till barnen. Idag hade de jättefina underlägg med bokstäver på. Och eftersom att jag reser utan någon vuxen så...ja. Hm. Sån é ju jag. 


Jag älskar ju politik (även om jag håller den utanför bloggen så när som på lite nakendebatter i hemkommunen) och är väldigt fascinerad av våra partiledare. Jag gick saaaakta förbi Riksdagshuset tre gånger och tänkte att "Snart kommer någon ut som jag kan anfalla och prata med!". För ja, det har de ju tid med!? Men frågar man inte får man inget veta. När jag gick där i slowmotion kom det dock fram en gullig läsare som ville ta en selfie med mig, haha. "Om du undrar vad jag håller på med så väntar jag bara på statsministern!". (Eeeh?!) Jag gick fram till en vakt utanför "Allmänhetens ingång" till Riksdagen och frågade om jag fick gå in men det fick jag inte, haha. Vafan!? Det var bara för bokade grupper och jag insåg själv att det var svårt att smälta in bland de 15 japanerna bakom mig och skolklassen med 14-åringar. Så, dåligt med kändisspotting för katten idag. (Förutom att jag lunchade i samma restaurang som  Fredrik Wikingsson då men honom vågade jag inte störa.) Jag spottade dock till slut en partiledare i Gamla Stan...

 Nämen? Jimmie?! 

over and out.

//Meekatt... 

10 kommentarer :

  1. Vad härligt ni verkade ha det igår kväll, jag är riktigt avundsfrisk (ett ord ett väninna myntade) på er. Hade gärna varit med men när man varit på semester är det för mycket på jobbet för att ta en extra semesterdag. Men jag hoppas du kommer till Stockholm eller häromkring någon mer gång så man kan vara med.
    Ja, visst är vår huvudstad fin och mysig att vandra omkring i.
    Ha en bra fortsättning nu. Kram

    SvaraRadera
  2. "Jimmie?!" HAHAHA

    Jag bara älskar dig! Härligt att du trivs i mitt Stockholm!

    SvaraRadera
  3. "Hej Expressen & Dagens Nyheter! Jag vill väldigt gärna jobba hos er! Jag kan skriva, sprida bra stämning i arbetsgruppen och kokar asgott kaffe. Hör av er! (Ja, jag inser ju att ni har en kaffemaskin och inte brygger ert eget kaffe men jag kanske kan locka med en annan egenskap? Ni hittar mig på Tinder!" Skrattar så jag gråter!!! De lär kontakta dig!! Heja katten! HAHA

    SvaraRadera
  4. Tack för idag. Många skratt blev det. Alfapetträningen på TGR var ju bara ett.
    Efter att promenerat slutet av Götgatan och gamla stan så förstod jag att Du ser bjälken i ditt eget öga och gränderna i din nästas.

    Hur var det nu i saluhallen? Var det Marulken som var sötingen el killen vid skärbrädan? 😉😆
    Kram

    SvaraRadera
  5. Älskar också Stockholm! :)
    Vi brukar också bo på Clarion. Kanonhotell med kanonfrukost.

    /Annika K

    SvaraRadera
  6. Tänk, jag fyller 50 (hu då!) på Lördag och kan fortfarande känna att jag borde ha en vuxen med mig i flera situationer. Man borde inte släppa så unga människor vind för våg.

    SvaraRadera
  7. Jag har oxå bott på Clarion och dom hade en sån sjukt skön kudde, den var lite bredare än vanligt och jag nästan dog av lycka. Men jag vaknade mitt i natten av att jag tyckte nån ropade mamma, fast jag var själv.. första gången jag var ensam utan barn ;) I skolan hade dom undrat hur det gick att vara utan mig, bra svarade sonen, men mamma behöver nog träna på att vara utan mig =)

    SvaraRadera
  8. Vi var på klassresa i Stockholm i september och våran politikgalne solärare tog med oss in i riksdagen och där mötte vi en apsnygg kille. Inte norsk, men, men...

    hälsningar från en niondeklassare

    SvaraRadera
  9. Mamma berättade precis att riksdagsledamöterna har semester den här veckan. (Om det beror på att dom visste att Du skulle upp till Stockholm el inte vete katten....)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!