lördag 24 oktober 2015

Omvårdnadsdeklaration Meekattstyle!

Det här med att fylla i en massa papper när man ska in och opereras... 

Namn: Meekatt
Närmast anhörig: Ronald Mc Donald

Gift/Sambo: Ja
Ensamboende/Särbo: Ja
Bor på särskilt boende: Yes, strandhuset
Har hemtjänst: Ja, hemleverans av vin från Invinitum

Behov av tolk. Om ja, ange språk: Ja tack. Skånska!
Normalkost: Geisha och rödvin
Annan kost: Semlor vid säsong

Går utan hjälpmedel: Ja, måndag - torsdag
Sköter min hygien själv: Ja, tack.
Behov av lift: Hur mycket vin finns det egentligen på op?!
Behöver hjälp: (ex dusch, av- och påklädning) Ja tack, sällskap i duschen är ju trevligt.

Har urinkatetet: SKJUT MIG hellre
Har stomi: Skjuter mig själv.
Har sår: Lär ju ha det efter att ni varit där och grävt i mig!?
Använder CPAP: How the fuck should I know?! Vad fan är det?! 

Längd: 2.37 m
Vikt: Skit ni i det!?

Vi ses den 10:e november. Ni känner igen mig på mina vita stayups, den blå badmössan och blottarrocken med för glest mellan knapparna. 

May the force be with me...och min stackars livmoder som ska grillas.




over and out. 

//Meekatt...

5 kommentarer :

  1. CPAP är en andningshjälp. Kanske också kan behövas beroende på mängden vin?

    SvaraRadera
  2. Tog det inte sig sist?
    Jag har tack vare dig fått tummen ur så i måndags satte de både klämmor och gjorde värmebehandlingen så nu är jag nyfiken på om Niagarafallen har flyttat ur min kropp eller inte :)

    SvaraRadera
  3. Jag skrattade så tårarna sprutade!! 😂

    SvaraRadera
  4. Om du får nåt sällskap i duschen, så hör av dig. Då ska jag jävlar också operera nåt 😜

    SvaraRadera
  5. *hon från Finland*29 oktober 2015 kl. 12:47

    Lustig inlägg men det där med stomi ("har stomi: skjuter mig själv"), är ej så farligt. Jag ska få en sån 20.11., & med all sannolikhet blir mitt liv 100% bättre :) . Lycka till med din operation :) .
    -Jessica-

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!