fredag 2 oktober 2015

Meekatt goes Stockholm!

Nu...är det äntligen helg. En smått kaotisk vecka är avklarad utan större missöden så yeyh för det! Det skrattades gott åt mig på dagis idag (igen). Fröknarna hade tydligen pratat om mig igår och sagt "Kom ni nu ihåg att påminna Malin om att det var stängt idag?" Haha, NEJ - det kom ni ju inte ihåg! Mitt förslag om en sms-påminnelse är inte så dum. Precis som man får ifrån tandläkaren och alla andra viktiga saker man ska komma ihåg. "Hej Malin! Idag är det stängt på förskolan. Gå och lägg dig igen...eller ta ett glas vin. Lycka till idag!"...typ? Är det för mycket begärt? ;)

Nästa vecka händer det en massa kul! Jag ska ha möte med ett par bokförlag och försöka avsluta det projektet och detta ska ske i vår vackra huvudstad. Tänker att det alltid är trevligt att kombinera arbetstid med kändisspotting, haha. Sist jag var i Stockholm var jag ju med på Aktuellt. Jag tänkte dock köra ett mer påklätt tema den här gången. Jag kan ju alltid gå förbi Fredrik Eklunds kontor (typ 6000 gånger?) med min The Sell-bok i handen och hoppas att få se honom livs levande i fönstret, haha. Bara det skulle ju vara värt resan upp! Stalker-katten goes Stockholm! Fredrik, vill du ta en fika och smitta av dig på mig med din fantastiska energi och säljarglöd så hojta till! Jag kan alltid, dygnet runt...i resten av mitt liv. (Ja, vadå? Frågar man inte så har man ju aldrig en chans!? haha).


Jag tänkte såklart passa på att ha en läsarträff när jag är i Stockholm! Hade ju varit jättekul om vi kunde samlas ett härligt gäng och äta gott, dricka drinkar och skratta tills vi får kramp i magen! Jag har bokat in mig på Clarion Hotel Stockholm och de har en bra restaurang som är perfekt för en läsarträff! (Och jag har krypavstånd hem om Tequilan skulle komma fram, haha.) Så, vad sägs om en kul middag nu på tisdag den 6:e? Alla får vara med! Mammamaffian också - ni behöver en drink eller två! Kort varsel, jag vet...men det blev bokat först idag. Maila mig på info@meekatt.com om du/ni vill komma så skriver jag upp dig/er! Jag måste ha koll på hur många vi blir så att jag kan planera och fixa lite presenter med mig. Tänker att max 20 är lagom så vänta inte med att maila. :)

Bara ett problem kvar att lösa nu då. Jag älskar att köra bil och alla säger åt mig att "Det är klart att du ska ta Meekattbilen upp!" Men jag HATAR att köra bil i Stockholm. Folk är inte kloka, det finns fler filer än det finns vägar i Halmstad och det går liksom inte att byta fil utan att riskera sitt liv. Kör man fel får man dödsångest och det finns liksom inte utrymme att köra in till kanten och gråta en skvätt om man får panik (som man kan göra hemma) utan man måste fortsätta hela tiden! Det är bilar, cyklar, bussar och fotgängare ÖVERALLT och tanten i gps:en pratar inte skånska. Det där...är inte bra för mina nerver. Och för att inte prata om det här med parkering. Den här katten fickparkerar inte. Absolut inte. Så bil är inget jättebra alternativ...tror jag. Fast ja, jag vill ju helst inte passa tider heller...och då är bil bra.


Flyg är smidigt...om man ska bo på Arlanda. Annars är det ju apdumt då man måste åka dyr Taxi eller skum kollektivtrafik in till stan. Ha då i åtanke att jag är från landet, är smått hysterisk och tror att allt ska gå fel alltid, har en sjuklig bacillskräck...och en massa packning. På flyget sitter man skrämmande nära personer man inte känner...och det finns en risk att de ska äta (smaska!) hela vägen. Dock tar flyget bara en timme och det finns hörlurar.

Tåg...är bra. För då slipper jag köra bil och kommer ända fram till stan och kan gå sista biten till hotellet. Men risken finns ju då att jag hamnar bredvid en person på tåget som ska sitta lika länge som mig (typ i flera veckor). Då sitter man liksom fast där...med någon man inte känner...som ska äta, dricka, pilla näsan, hosta och bete sig. Eller en som säger "Men HEEEJ MEEKATT!! VAD KUL!!" som sist jag åkte tåg, haha. Då måste man prata...och vara jättetrevlig...i sex timmar. Sån é ju inte jag!? Hjälp. Men ja, det finns ju VIN på tåget. En klar fördel...

Jaja, upp ska jag i alla fall! Och läsarträff ska det bli! Whoop!

over and out.

//Meekatt...

9 kommentarer :

  1. JAAAAAAAAAA!!!! Äntligen kommer du till Stockholm!! Tar semester på Onsdag! Nu blir det party!!! Hahaha!!

    Kram Anna!! (Din största stalker!!)

    SvaraRadera
  2. Ta bilen upp och parkera den på vår gård (vi bor på landet). Sen tar du bussen in till stan. Kommer du mitt på dagen är det inga problem och folk håller då avstånd. :) Eller så möter jag dig i förorten och kör in din bil åt dig. (född och uppvuxen i sthlm och kan köra där, däremot HATAR jag att köra i Halmstad. Alla dessa bönder som INTE flyttar sig när jag tex blinkar ;) (mannen är från Halmstad så är där endel och njuter av svärföräldrarna). Så, två lösningar på ett problem - varsågod! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, TACK gulliga du! Men jag bokade tåg och håller tummarna för trevliga, tysta och fräscha medresenärer! ;)

      Nästa gång nappar jag på ditt erbjudande!

      Radera
  3. Jag är så gammal, att jag skulle kunna vara din mamma, men konstig nog så får du mig att bli småleende när jag läser dig. Tyvärr sitter jag fast med nationell -hälsa i München bryggeriet hela denna dag. Annars hade gammel tanten dykt upp. Jag gillar din livssyn och din barnuppfostran. Kram från en som längtar efter egna barnbarn Tarja.
    PS men jag var Mamma och jag bestämde då det behövdes Ds

    SvaraRadera
  4. Jag och en kompis kommer!! Bokar rum direkt och tar ledigt på onsdagen!! You´ve got mail katten!!!

    ÄNTLIGEN!! Starstruck så jag dör här!!!! HAHAHAHA!!

    SvaraRadera
  5. Åååh, just på min mans födelsedag när jag redan planerat saker :/ nåväl! Hoppas du får ett bra besök i vår vackra stad :)

    SvaraRadera
  6. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!! Katten kommer till Stockholm!! Count me in!! Mailar NU!! Och bokar in mig på hotellet så att jag kan vina med dig till småtimmarna!

    SvaraRadera
  7. Arlanda Express är väl ett väldigt smidigt alternativ? Är också från landet, men jag har för mig att det bara tar någon timme in till stan. Så flyg och Arlanda Express röstar jag för. =)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!