onsdag 27 maj 2015

Fejksjuk, Hunkar på gymmet & Förbränning?

Alice har hostat hela natten och jag tröttnade på att lyssna på henne vid halv tre. En stor sked Cocillana senare somnade hon (och resten av familjen) äntligen. I morse låg både hon och Elton utslagna i soffan och var i sitt ynkligaste skick. Ögonen gick knappt att öppna, de kunde knappt prata och båda hade ont ÖVERALLT. Jippie. Sjuka barn igen. Jag kände på dem men ingen hade feber...men med tanke på att de knappt kunde sitta upp fanns det bara en sak att göra - sjukanmäla. Och sen kom diskussionen om vem som ska stanna hemma med barnen. Båda vann och vi delade upp dagen. När jag hade lagt på luren studsade båda barnen upp! Elton körde segerdansen i kallingar och Alice skrek "JAG FIXAR DRINKARNA!!" Allvarligt..? Vad hände här?! Tre minuter senare sitter jag i soffan med en äckeldrink med 3 cm gurka i och kollar på Elton som kör gangnam style med kallingarna på huvudet. Vad hände med mitt liv? Jag blev just blåst av en treåring...

 
Jag gjorde det enda vettiga i den situationen (som den pedagogiska pannkaksätande morsa jag är). Jag sa "Mamma ska bara vila lite" och somnade som en gris i soffan. Gårdagens dubbla träningspass knäckte mig och mina tjocka lår. Fan. Jag ska nog bli vän med den där crosstrainern! Snart. Jag skulle egentligen bara köra en liten sväng igår men då hoppar ju värsta snygga killen upp bredvid. Och då kan man ju inte lägga av och se lat ut?! Då får man ju köra på tills man gråter inombords och sen spy i handskfacket i bilen hem, haha. Sån é jag. Jag lägger INTE av först! 40 minuter tog det. Allt för stoltheten. My god mina lår och mitt arsle, haha. Idag ser det ut som om jag blivit påsatt av ett helt fotbollslag...igen.
 
Jag hade med mig barnen en sväng på jobbet idag och det är ju alltid lika fantastiskt. 6 kilometer tejp och en Meekattstämpel förbrukades, hålslagaren gick varm och det hela avslutades med att Elton kissade på sig. Älskar att ha med barnen på jobbet. Verkligen. Klockan tolv avlöste Freddy mig och jag begav mig till stan. Nya träningsskor har införskaffats och de är så bra att de förtjänar ett eget inlägg. My god - vilka skor! Sen blev det lite spontanshopping, en fin klänning till Eltons födelsedag och en räksallad på Espressohouse. Min bästa dator har gjort slut med mig så mitt "skrivande" i stan resulterade mest i svordomar, slag på datorn (för det hjälper ju!) och aggressiva sms till Freddy (för det är såklart hans fel!). Jag blir trött. Jag ÄLSKAR min dator. Jag förstår inte hur den kan svika mig? Den är ju min bästa vän...
 
 
Så nu letar jag ny dator. Och den ska vara vit. Det är mitt enda krav egentligen. "Så köper man inte dator" säger alla till mig men SÅ GÖR JAG. Så köpte jag bil också. "Hej, jag vill ha en vit bil som blir snygg att pimpa. Modell och pris är inte apviktigt!" Haha, funkar skitbra i min OCD-hjärna. Vit dator, vit bil, vit kamera, vit mobil, vit skrivare, vit man..?
 
Nu ska jag skriva en krönika och sen ska jag åka till gymmet med mina nya fina skor! Ska först trycka i mig den här morotskakan bara så jag har något att förbränna, haha. (Jag är sämst, jag vet.)
 
over and out.
 
//Meekatt...

4 kommentarer :

  1. Haha...du är bara bäst! Super smarta barn ni har :) Och håller med dig, vitt är snyggt, har en vit laptop som jag fick av min man i julklapp!
    // Kram från Anette

    SvaraRadera
  2. Alltså.. du är bra katten... men dina barn är bättre! :P Haha!
    Hejja Er!!
    Och det där gymmandet... Satan.... Skall bara. Eh. Åker till Dalarna på bröllop i helgen.. men på eh ..måndag.. kanske tisdag. Då skall jag dit. Och titta i alla fall. Minsann! Det lovar jag. Tror jag! Kommer bli skitbra!
    Tror att jag bör ta med Talibanen så att jag har något att skylla på om jag panikar! :D
    Ha en fin helg nu! (med friska barn!!) :)

    //Hondjuret

    SvaraRadera
  3. Är asnöjd med min MacBook Air, efter nästan tre år är den fortfarande snabbare än min killes Asus som inköptes för två månader sedan ;) Kan inte komma på att den krånglat någon gång, går som en dröm efter idogt användande!

    SvaraRadera
  4. MacBook air, Apple är grymma. Dottern har en som hon nu haft i fem år och den har inte krånglat en enda gång. Det är mycket gitt betyg med tanke på tonårsdotterns hantering av den ;)
    Vi har en IMac och är också grymt nöjda med den.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!