måndag 4 maj 2015

Deklarationen, Fnasket & Mensen?

Åh, ni förstår inte känslan! Bokslutet är klart och deklarationen inlämnad. Allt är i sin ordning, inget felar och JAG har gjort massor själv. Hallefuckinglujah! Det sitter VÄLDIGT långt in att erkänna det här...men när man börjar förstå helveteskapet så är det inte så hemskt. Men ja, jag hatar det fortfarande. Bara lite mindre. Min nya redovisningskonsult har jävlar tvingat mig att lära mig. Inga ursäkter - fram med pärmarna bara. Heja Chris, haha. Jag har ringt, sms:at, mailat, Facebookat och tjatat ifrån alla håll och upprepat orden SKJUT MIG otaliga gånger. Hon kommer nog (med all rätt) att hata mig i ett par månader nu men det går förhoppningsvis över.

 
Idag har skolan och dagis haft stängt. Jag och barnen har därmed hunnit med nästan hela Laholms utbud i ett försök att hålla oss sysselsatta och undvika bråk och önskan om en väldigt sen abort (eller två). Vi började med lunch på Roffes i stan. Eltons favorit - köttbullar med mos. Därefter blev det ett långt besök i leksaksaffären på torget där Elton gjorde sitt första köp för egna pengar. Två glaskulor införskaffades till en kostnad av 6 kronor och resten av dagen har ägnats åt att sakna de där 6 kronorna. Efter leksaksaffären blev det ett besök i vår fina bokhandel och även där gick shopaholic-Elton loss och köpte sig ett bokmärke med enhörningar på. Alla dessa bra köp, haha. Sen fick vi ta en paus och då blev det span på bröst. Det är inte bara Gävleborna som kan skryta med "Fnasket i Plasket" - hon finns även här:
 
 
Elton älskar bröst så här kan han stå och förundras hur länge som helst. Dock fick upplevelsen ett snabbt avslut när han tvunget skulle klämma ur sig ett "Mammaaaaa? Varför har hon brösten där uppe och du dina långt ner?!" Skit på dig Elton! 
 
Efter mat, shopping och bröstchock körde vi till Kyrkis för lite lek. Jag fick i mig gott kaffe och träffade mig gamla gymnasielärare som numera jobbar här uppe. Jag har blivit 20 år äldre men hon är inte en dag äldre. Jävligt orättvist det där. Vi pratade gamla minnen och jag berättade vem jag hånglade med på brännbollen innan studenten. Bra fikasamtal!
 
Efter kyrkis lämnade vi Elton hos farmor och åkte vidare till badhuset. Jag VET att det var lite elakt men "det man inte vet har man inte ont av"-regeln måste få gälla ibland. Alice ville bada med familjen Wallquist och eftersom att jag har monstermens så ville inte jag bada med Elton. Alice klarar liksom badet själv. Dessutom hade Elton sagt att jag hade fula bröst och då får man fan inte bada! När vi klev in i badhuset vrålade en av tjejerna Wallquist "HEJ MALIN!!! MEN!!?? HADE INTE DU MÄÄÄNS???!!" på sin bredaste värmländska. Fantastiskt. Nästa gång ska jag ha med en skylt så att ingen missar det. 14 år gammal satte jag mig i skämshörnan med en kaffe...och mens, haha.
 
Ikväll har jag jagat mig själv 8 kilometer på slingan. Heja mig! Jag var så glad när deklarationen var inskickad så jag var liksom tvungen att bege mig ut och göra av med energi. Jag måste slå ett slag för mitt träningsarmband som helt klart är den BÄSTA investeringen jag gjort på evigheter. Jag som hatar allt med träning och dieter men ÄLSKAR tävlingsmomentet är såld. Nu tävlar jag ju med mig själv (och Freddy i smyg) och då är det inte så svårt - men jag blir skittaggad på att hålla mitt mål. Jag satte upp 15 000 steg/dag som mål och det är ganska lagom jobbigt för mig. Stackars Agge börjar dock  bli lite för gammal för att orka hänga med mig nu när jag fått upp flåset så han får bara hänga med på de korta promenaderna. ♥
 
http://www.dx.com/p/355980?Utm_rid=31655650&Utm_source=affiliate
 
Många har mailat och frågat om armbandet. Jag körde snålvarianten och beställde ett för 170 kr från Kina och snart har alla vi känner köpt likdana. Funkar skitbra! Behöver laddas ca 1 gång var tredje månad, ger samma resultat som ett apdyrt jag jämfört med och visar både steg/träning och sömnrutiner. Dessutom vibrerar armbandet när telefonen ringer vilket jag tycker är sketcoolt haha. Man kör det ihop med appen MiFit (som i mitt omogna huvud blir Meekatt Fit(ta) som i "fittare" då, haha). Ni hittar armbandet HÄR. Beställ och häng på! #15000stegomdagen.
 
Nu ska jag ta ut Agge på "nattakissen" och sen ska jag krypa ner i Alice Hello Shittysäng och svimma av utmattning. 
 
over and out.
 
//Meekatt... 

16 kommentarer :

  1. Armband inhandlat! Nu jäklar ska har promeneras (och joggas). :)

    SvaraRadera
  2. Åh men... tanten här är lite seg i kolan... Funkar armbandet ihop med en samsung 4S ? Eller är det iphone som gäller? /Erica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Funkar kalas med Samsung - det har jag!

      Radera
  3. Det står i länken Anonym.:)
    Nu har jag beställt en med! Hehe!

    SvaraRadera
  4. Jag kör med dyrvarianten Fitbit sedan i januari och mitt mål ligger på 8000 steg. Men så opererade jag höften i december också! Första målet låg på 3000 så jag ökar stadigt och känner mig vansinnigt nöjd faktiskt 😄

    SvaraRadera
  5. Tusen tack för tipset, vet nån om det funkar med både iPhone och Sony xperia?
    Kram Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Funkar till Samsung, alla iphones och till Freddys HTC iaf. Sony xperia kan jag inte svara på. Står "Supports Android 4.4 or above, Bluetooth V4.0 Android cell phones; Suitable for IPHONE 4S/5/5C/5S/6/6 PLUS with iOS 7.0 or above."

      Radera
    2. Hej!
      Måste få tillägga att den inte funkar till Iphone 4.0, dock till 4s. Fick av denna anledning köpa mig en nyare Iphone =)

      Kram Elin

      Radera
  6. Beställde nyss samma fast från Banggood.com.....lagret i UK för 171 kr, fri frakt. Billigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite dyrare då. 166 kr inkl frakt här ju! ;)

      Men skitbra pris oavsett!

      Radera
    2. Man kan beställa från lagret i Kina också, kostar ca 130 kr fraktfritt då...men jag vill ha det snabbt och UK går fortare och känns bättre av nån anledning.

      Radera
  7. Perfekt, tack! Varsitt armband till mig och mannen beställt.
    Här ska tävlas, =)

    SvaraRadera
  8. Hejhej!
    Använder ni era band?=)
    Tappade min igår..måste köpa ny..attans!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!