söndag 17 maj 2015

Badproblem, Bloggrabatt & Glasögonhets?

Ännu en helg har passerat i Meekatt Casa och det har varit en bra helg. Lite febergnäll i fredags hos lillebror, lite trötthet på maken i vanlig ordning och lite allmänt "Jag-är-faktiskt-sju-år-och-vet-exakt-hur-världen-fungerar-gnäll" hos storasyster. Jag lyckades förhandla bort den obligatoriska fredagstacosen (hallefackinglujah) mot grillat och idag jublade jag lyckligt över att badhuset var stängt. Vi hade lovat bad idag men när vi skulle kolla öppettiderna såg vi "lördagar & söndagar - stängt". Hur kan det va stängt på helgerna när det är då man har tid att bada med ungarna?! Hallå Laholm?! Freddy föreslog genast att vi skulle åka till Halmstads badhus istället...


Jag hatar det jävla badhuset. Ungarna drunknar för fan redan på parkeringen av alla virvlar och skit. Och ska man motionssimma...då ska man antingen bli omsimmad av hurtiga 10-åringar som säkert tränat fjärilssim redan i pappas pung...eller så ska man ligga bakom en slö tant och fundera på om man orkar simma om eller inte. I Laholm...är det mindre hets och väldigt mycket mer barnvänligt. Och bättre kaffe. ;)

Idag har vi hunnit med lite lekplatshäng, varit på konstrunda där jag blev förälskad och insåg att jag fattades 19 500 kronor i min plånbok och sen har jag chockat mig själv (och Freddy) på gymmet. Elton skulle på kalas och som den förståndiga och ansvarstagande mamma jag är så kastade jag in honom i ett främmande hus och körde därifrån så fort jag kunde. Det här med att man kanske ska stanna tills barnen ber en att gå...eller känner sig lite bekväma...fanns inte i min hjärna. Eller det faktum att de stackars föräldrarna som fick ett helt dagis i sitt uterum kanske skulle behöva lite hjälp..? Nej, men sån é tydligen inte jag. Förlåt! Här tar vi alla chanser till egentid, haha. Vi åkte till gymmet, kastade in Alice i lekrummet och sen upp på crosstrainern. 30 minuter - utan att vilja dö! Heja mig som inte orkade mer än TRE minuter sist! I can do it.


På vägen hem från gymmet skickade jag in Freddy på apoteket på Mellby Center för att köpa plåster. Jag gav honom en hundralapp och han sprang in. Han kom ut lika snabbt igen och helt vinröd i ansiktet. Han fattades tydligen 6 kronor när han skulle betala och fick kommentaren "Då prutar vi. Din sambo är ju bloggerska!" Jätteskämmigt tyckte han, haha. Haha, åh vad han hatar mig ibland. Men yeyh - TACK apoteket! ♥

Nu ska jag scrolla igenom helgens Facebookflöde innan jag tar tag i beställningarna. Jag misstänker att jag missat rösta på MINST 10 "vilka-glasögon-ska-jag-köpa"-bilder. Vad handlar det där om? Nu har ju jag inte glasögon själv...men OM jag skulle ha det så skulle jag liksom ta de som kändes bäst för mig och inte för mina Facebookvänner. Eller är det ren omtänksamhet? Flest gillar "nr 2" och då kommer de uppskatta min nya profilbild bäst? Jag förstår inte. Dessutom väljer alla 4 likadana jävla glasögon som man sen ska försöka välja mellan.


Jag ska börja göra likadant när jag köper strumpor...eller bh. "Vilken ska jag ta!?" inne från Lindex provrum.

over and out.

//Meekatt...

5 kommentarer :

  1. Tack för kramen i förrgår. Du är så härlig och vanlig men ändå blir man starstrucked så man nästan kissar på sig när man ser dig! *asg* Kunde inte låta bli att anfalla dig, sorry! ;b

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Haha nästa gång jag köper trosor och inte kan bestämmamig, ska jag köra på glasögonmetoden! Undra om det går hem? :D

    SvaraRadera
  3. Hahaha jag la upp en sån "vilka glasögon ska jag köpa" en gång! Jag har noll koll på vad som är snyggt och behövde lite input. Slutade med att jag köpte det paret ingen röstat på och har inte använt dem en enda gång 😂 insåg efter ett tag att de är fula som stryk och passar mig inte alls. Däremot var de snygga som fan på modellen men jag glömde väl att jag inte var det minsta lik henne 😂😂

    SvaraRadera
  4. Men vad fasen... Vad är det för plåster du köper som kostar över 100 spänn???
    Saknar er!
    /Bondmoran

    SvaraRadera
  5. för barnvänliga bad rekommenderar jag Klitterbadet i Falkenberg. Finns bra gym och motionssim är inget problem i 50 m bassängen.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!