torsdag 29 september 2011

Gnäll, Svordomar & Dr Alice!

Ledsen att jag varit frånvarande ett tag och tack för alla gulliga mail!! Vad glad jag blir!

Ja, men då har jag legat här och gnällt i två veckor nu, och inte blir jag mycket bättre för det! Jag har faktiskt släpat mig till läkaren två gånger, fast det tog emot. Jag ligger hellre här i mina urtvättade mammabyxor och spelar wordfeud under täcket och stinker Vicks blandat med Helosansalva! Sån é jag!

Finaste Freddy har varit hemma ifrån jobbet en massa och tagit hand om sin ynkliga familj så jag misstänker att vartenda fartyg här i världen stått stilla i väntan på "Ventilkungens återkomst"! Förlåt världen och tack för lånet - men nu är han BACK IN BUSINESS!


För er som undrar - Dopet av "lillebror med det konstiga namnet som han ju kan byta ut när han blir äldre" (hm!?) gick bra! Jag svor bara prästen i ansiktet två gånger! Först när vi kom dit och jag sa"Fan, nu är vi sena igen!" och han svarade "Hej Malin! Det är lugnt ännu!" och sen när jag hade tagit ut Alice utanför kapellet för att "skälla som fan när ingen hör" och han står precis framför mig när jag tittar upp efter min "jag-ska-skälla-och-hota-dig-tyst-teknik". Skjut mig!? Han tittade lite medlidande på mig och sa "Det kommer gå bra det här..." Undrar om han syftade på min väg in i himmelriket...eller bara på dopet?

Men allvarligt...man stressar som en idiot i flera dagar för att förbereda allting inför festen. 2 dagar innan man ska huset fullt med folk går diskmaskinshelvetet sönder - och denna lilla överraskning kostade oss 5 700 kronor! Jag övervägde för en stund att samla in egen kollekt i kyrkan "som idag går till fam. Birgerssons nya diskmaskin"(?) men jag behärskade mig. Jaja, trots att hela fredagen gick åt till att fixa med diskmaskinen så vi hade ju natten på oss att förbereda - och vi hann med allting! Till och med den jävla servettvikningen!

Jag hade ju tänkt att lägga fram mina ljusblå servetter på tallrikarna...i all enkelhet. Men DÅ kommer "Fixiga Fia" och säger "På VÅRT dop vek jag små tröjor av servetterna! Det var jätteuppskattat!" Allvar?! SMÅ TRÖJOR!? Ja, vad gör man? Jag vill ju också leka supermamma och låtsas att jag läser mammatidningar och lagar ekologisk mat så det var bara att börja vika...och köpa snören....och vika små rosetter....och skriva namn och datum på alla. Det blev så uppskattat att alla 34 gästerna istället frågade efter servetter SOM MAN FAKTISKT KUNDE TORKA SIG MED - OCH tvingade mig vika servetter hela kalaset för att överbevisa alla som trodde att jag köpt dem! TACK som fan Fia! (hahaha)


Igår kväll åkte världens bästa Magda och hennes 2 charmtroll hem efter två dagar i strandhuset. Alice och Benjamin har slagits - hela tiden! I två jävla dagar! Precis vad man orkar med när man har feber! Ungar! De slog om ALLT!? Hur är det möjligt att bli så upprörd för ingenting!? Jag ska prova Alice teknik på Freddy ikväll:

* När Freddy sitter och äter ska jag springa fram och ta hans macka och slicka på den! Eller hosta på den!! Blir han sur ska JAG skrika jättehögt!!

* När han ser på nyheterna ska jag springa fram och stänga TV'n HELA tiden och skrika "JAG VILL INTE SE MER!!!"

* När han sätter sig i soffan ska jag kasta mig över honom och bita honom hårt i ryggen - bara för att jag vill sitta PRECIS på den platsen! Blir han arg på mig ska jag skrika och gråta allt vad jag kan "för det gjorde faktiskt ont i mina tänder!"

* När han kissar ska jag springa med in och titta på...och fråga varför han har så LITEN snopp!


* Varje gång han tappar något, säger något konstigt eller råkar röra vid mig ska jag SKVALLRA!

* När vi slagits hela kvällen så att båda är genomsvettiga och trötta - då ska jag lura ut honom i gästrummet och klä av honom och säga att vi "leker Polis"..? Tydligen gör man det....liggandes...omslingrade...halvnakna i en friggebod. Alice!? Ja, sån é hon! ;)

Igår hade vi en lång diskussion, Alice och jag. Vi lekte doktor och HON var självklart doktor och jag patient. Hon får ALLTID va det roliga! Så jävla orättvist! I alla fall...jag hade ett brutet ben efter en cykelolycka i Paris. Jag hade "cyklat RAKT IN i Eiffeltornet och benet gick sönder och det var blod ÖVERALLT"! Hon skrev journal och tittade mig i halsen...sen i örat...sen tog hon tempen ( i naveln?!) och sen fick jag ett plåster på ryggen. Hon fortsatte med att hämta vatten i ett glas...som jag trodde att jag skulle få dricka...men nej. Detta HÄLLDE hon över mig. Det var "duschmedicin" som man MÅSTE ha när man cyklat in i ett Eiffeltorn. "Det förstår du väl lilla mamma!?" Här blev jag lite sur, men den situationen räddade Dr Alice upp med en spruta sömnmedel.

När jag "vaknade" hade hon ritat en cykel på min mage med lila tuschpenna och sa "SÅ vännen, NU är du färdig! Nu ska då få ett klistermärke av doktorn!" Hm...jag frågade hur vi skulle göra med mitt ben...som ju var brutet. "Men mamma, jag är väl ingen riktig doktor!? Det förstår du väl mamma, att det bara var på lek!? Skärp dig nu!" Vafan?! Ingen kan idiotförklara mig som den tösen!


Nu blir det frukost Skipper-style: 1 Penicillin, 2 panodil,  10 ml "roligmedicin" (=hostmedicin m morfin)...med andra ord - over and out!

//Meekatt. 

3 kommentarer :

  1. Har läst ikapp några inlägg här hos dig nu å måste bara säga återigen att fan vad underbart du beskriver livet i allmänhet å småbarnslivet i synnerhet. Garvar läppen av mig här!
    Har f ö också en Elton som är lika gammal som Alice!

    SvaraRadera
  2. Hehe,
    Hoppas familjen kommit över frossan och att allt är tillbaka i "normala" spår.

    Så nu är han officiell Elton...
    Upptagen i brödraskapet...hehe
    Ännu en liten ligist att föda upp...asg
    Tror han kan bräcka Alice vad det lider...hehe

    Jag misstänker dock starkt att Alice "teknik" inte imponerade på stackars "Ventil Freddy"

    Uppmanar härmed ALLA som cyklat in i Eiffeltornat att ta kontakt med Dr Alice för behandling. (här finns potential för och tjäna massor av Krisch)
    Duschmedicin är ju genialt.

    Om du slänger ut kontonumret här på bloggen ska vi genast starta en insamling för familjen Birgerssons diskmaskin.
    Hellre det än och slänga pengar på nån töntig idolomröstning...hehe

    Skulle förexten eländet med feber hålla i sig, så har Dr Anondoderorsos jouren. Rycker såklart ut med febertermometer klassisk style, tungspatel och hemmablandad roligmedicin för invärtes bruk. I vit rock såklart...

    / Dr Anondoderorsos

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Om du skulle klicka på länken nedan & rösta på mig så skulle jag bli superglad :)
    http://apps.facebook.com/freshtoday_sverige?entry_id=465

    Alla som har röstat kommer att länkas i ett inlägg hos mig senare ikväll, så glöm inte att slänga in en kommentar i min blogg ifall att du har röstat :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!