fredag 14 oktober 2011

Mustascher, Trots och Fredagsfisar!

Jaha, plötsligt är då återigen alla svenskar politiskt engarerade och står redo med engångsrakhyveln i vartenda gathörn. På han bara! Jag menar...en utav våra politiska ledare har BOTT på vår bekostnad!? Nej hoppa och fis!! För det är ju en helt annan sak när vi skattebetalare bekostar boendet för en massa människor som inte gör (eller planerar att göra) någon större nytta alls i samhället, eller hur..? Hm...
Jaja, allt som engagerar är väl bra antar jag och vem vet - kanske någon snappar upp lite kunskap av vikt när de halkar i sitt raklödder! JAG sa ju det hela tiden - det är något lurigt med män i mustasch! Jag har fortfarande mardrömmar efter mitt barndomstrauma när jag sprang runt i hela huset och skrek "VAR HAR DU LAGT DEN PAPPA!?!" när pappa hade rakat av sin. Jag hittade den aldrig och en främling läste saga för mig den kvällen...


På tal om främlingar så har Alice förvandlats från en trotsig 3-åring till en JÄVLIGT trotsig 3,5-åring och det är liiite mer än jag har tålamod för känner jag. HUR ORKAR HON?! Hur kan man bara lägga ner så mycket energi, så många tårar och så mycket tid...på ingenting?! "Nej, jag orkar inte tvätta händerna - men jag orkar skrika som en jävla galning, slå sönder halva rummet, riva och klösa min mamma, kasta av mig alla kläder och SPY av ren utmattning efter en timmes utbrott...men jag orkar inte tvätta händerna...?" Allvar!? Jag...är fan trött och de där tre timmarna/dag på dagis är som ett stort skämt! TRE timmar!?

Alice (och jag!) har ALDRIG behövt dagis mer än just nu! Och jag säger bara det....vi "halv-nio-mammor" är fan inte snygga! Vi dras ner i ful-fördärvet och allt är Laholms kommuns fel! Vi kommer springandes i pyjamasbyxor, knullrufs och luktar svett, kaffe och bebiskräk -släpandes på en trotsig unge i ena handen och bärandes på 250-kilo babyskydd i den andra. Med tänderna håller vi regnkläderna som vi råkade få med hem igår i ren panik. Allt detta...bara för att hinna hem om och duscha, mata lillebror och byta en blöja och sedan återvända sönderstressad, svettig och hungrig för hämtning av en ännu mer hungrig och uppjagad unge 2,5 timme senare. Laholms kommun - skit på er! Jag var en mycket snyggare mamma när jag fick ha Alice på dagis 8-15!


Det bästa med Fredagar:

* Jag skiter i dagis - det är inte värt det!

* Freddy slutar tolv och sen blir det mys hela eftermiddagen! (=inte slagsmål i alla fall)

* Fredagsfisen klockan kvart över åtta på Bollibompa - helt underbart!

* Alice går runt och sjunger "Nu är det fredagsmuuus" hela dagen...och ingen rättar 
   henne! Haha, rätt åt dig trotsiga lilla unge!

over and out.

//Meekatt.

4 kommentarer :

  1. HAHAHAHA! Ja, såna är vi halvnio-mammor! Känns exakt så när man ska lämna och alla andra kommer dit snygga och redo för arbetet. Bara älskar dig Meekatt för att du säger precis som det är! Ha en trevlig helg! ;D

    SvaraRadera
  2. Lite kloka tröstande ord från storasyster - som också varit en halvnio-mamma i flera år, som haft tre jävligt trotsiga 3,5 åringar, som nog gått igenom fler fighter än det funnits krig på jorden - och som överlevt! Hahaha! Snart är du snygg igen gumman, haha, och snart längtar du tillbaka till den tiden när du fick dra runt i mysbyxor hemma borra in näsan i en varm bebismage...! Äääääälskar dig!! ♥ KRAM!

    SvaraRadera
  3. Hmmm..
    Låter som om storasyster erbjuder sig varannan veckas placering av Kravallis...fniss

    Mer dagis åt folket...
    Å i synnerhet åt Meekatt.

    Vi vill ha fler snygga mammor...juh.

    /Anondoderorsos

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!