tisdag 6 september 2011

Trosbekännelser, Slajm & Dubbeldajm!

Vill bara lugna alla er läsare med ett livstecken och meddela att demonerna INTE lämnade min kropp idag. Mötet med den heta prästen (ja, man får säga så) gick jättebra och jag sa nästan inget dumt alls. Att jag nästan trillade in i hallen och skyllde på att "man är framtung nu när man ammar", skrattade hysteriskt och nervöst hela tiden och frågade om "moment befrielsebön" under dopakten var en slags exorcism var ju inte så farligt!? Man måste ju fråga!? Att jag dessutom lyckades klämma ur mig "Ja, jag kollade upp ditt telefonnummer på hemsidan - och där fanns en snygg bild med!" när han frågade om vi hade hans telefonnummer var ju bara trevligt! Egentligen borde det vara förbjudet att vara snygg när man är präst! Det tar liksom bort fokus ifrån det som är viktigt - att hålla käften och se snäll ut.


Prästen frågade oss om någon utav oss ville läsa en text i kyrkan. Eeeh...någon av OSS?! Freddy kunde för fan inte ens få rätt på löftena när vi gifte oss och jag lär ju börja brinna om inte jag är tyst. Nej tack - vi hoppar över det. Han frågade sedan om vi hade någon släkting som skulle kunna tänka sig att bära in korset och jag tänkte direkt på min lillebror! Anton blir nog jätteglad över detta! Hahaha! Han är ju nyss konfirmerad och allt - Jesus Birgersson kallas han numera. Freddy tappade ju korset längst bak i kyrkan på Alice dop så mycket sämre än så kan det inte gå! Lycka till Anton! Mouhahaha! 

Jaja, allt är klart inför lördag i alla fall. Elton spydde ner sig totalt på vägen ut så jag antar att åtminstone han är "räddad".


Hela vägen hem sa vi fula ord i bilen. Konstigt...det känns som att kroppen ska EXPLODERA när man inte får säga fula ord på så lång tid. Jag måste ha en lindrig form av Tourettes? Får nästan klåda över hela kroppen när jag hela tiden måste skärpa mig och prata som en gammal skolfröken...med fotriktiga skor...och bananfodral! Sån é INTE jag! Men vi klarade det - och tog igen det med råge i bilen när vi tävlade i vem som kunde flest könsord! Alltid en uppskattad lek i vår bil och inte helt oväntat vann jag! (Nej, Alice var inte med!) Freddy hade även en lång utläggning om hur hans tro såg ut och om hur han ville bli bemött av "stora jävla tuttar" när han kom till himlen. Jag berättade istället hur mina trosor såg ut och förklarade för Freddy att han antagligen skulle studsa ut igen och trilla ner till mig i värmen!

Ikväll kom min bror Anders, Henrietta och kusinerna Jack och Estelle förbi en sväng efter sitt besök på Gekås. De hade köpt jättefina kläder till Elton som han ska ha på lördag efter sin halvtimme av förnedring i klänning. De hade även köpt en burk med "slajm" till Alice. Kul. Jättekul. Efter tio minuter satt hälften av skiten fast i håret och vi fick tvångshålla fast henne under kranen i köket samtidigt som vi slet av lila slajm och en massa hår ifrån hennes huvud. Denna Spa-behandling fortsatte sedan i badbaljan med en halv liter balsam och en halv liter tårar. En mycket uppskattad present! Tack som fan! (Hahaha)


Nej...barnen och Freddy sover och jag ska maila skolan och se till att jag får komma igång med studierna snart. Måste ju bli klar med min utbildning och det är väl läge nu så länge Elton sover några timmar varje dag. Och dessutom - Skola för mamma = Mer Dagis för Alice! YEYH!!! Det ska jag fira redan NU med ett Dubbeldajm som jag gömt i min sylåda! För sån é jag!

over and out.

//Meekatt.

9 kommentarer :

  1. HAHAHA jag döör! Din blogg är så satans kul! Hittade den via Familjeliv och kommer utan definitivt fortsätta kolla in här :)

    SvaraRadera
  2. Åh! TACK Jessica! Kul att bloggen uppskattas! :)

    SvaraRadera
  3. Som jag fnissade när jag läste detta :) Tankarna om snygg präst, inga fula ord (jaa, men känner sig osm en gammal svenskalärare) är så bekanta, du är inte ensam :)

    SvaraRadera
  4. Tourettes-diagnosen har du redan fått av mig en gång, så då är den bekräftad nu! *asg* Keep blogging....
    /Duden

    SvaraRadera
  5. Bröllopslöften hit-och-dit, inte lätt minsann! Haha.

    Och ja. Jag har hoppat av Powerpoint-kursen, orka! ^^

    SvaraRadera
  6. Vad kul med en lite rolig blogg! Det behöver man verkligen i vardagen! =D
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Stackars präst...
    Inte har han himmelsk betalning för att ta emot Demon mamman med jättetuttarna...ASG
    Måste dessutom testa fula ord leken i bilen...HEHE
    Attans vad man lär sig mycket av din sköna blogg.
    Har juh tränat två gånger de sista nätterna, efter att ha dragit lilltån i sängbenet.

    Anondoderorsos...

    SvaraRadera
  8. Tjena tjejen... Dax att uppdatera, vi törstar efter din sköna humor!!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!