tisdag 6 september 2011

Rubriker, Micrat Kaffe & Kuk-kola!

Tisdag morgon, Alice är på dagis och Elton sover gott i vagnen. ÄNTLIGEN lite tyst i huset! Nu blir det en mugg micrat kaffe och Aftonbladets rubriker:

"Ica släppte inte in döva Victoria": Ibland är det i och för sig BÄTTRE att inte komma in - om det i alla fall visar sig vara en idiot på insidan. Min Alice längtade så efter att bli tre år och därmed äntligen få komma in i "Minihuset" på Ica Maxi. Dagen efter hennes 3-årsdag åkte vi dit. Hon såg så stor och stolt ut när hon gick in. Hon såg inte lika stor och stolt ut när hon gick ut...eller rättare släpades ut av sin mamma samtidigt som personlen gjorde klart för oss att "i fortsättningen får du faktiskt följa med din mamma in och handla istället!" Idiot! Hahaha, vadå bråkat och inte lyssnat på vad personalen sa? MIN Alice?! ALDRIG! (hahahaha) Man blir bara så stolt i sitt mammahjärta. På vägen till bilen gjorde vi highfive sen var den diskussionen slut!

"Han kan få asyl i Burkina Faso" - Idag stavar man hans namn Gadaffi och ja - här hemma kan han få asyl i en burk Keso. Ja, Freddy äter Keso. Han har inte Facebook heller.

"Jaktlaget: Visst får kungen hänga med!" - Men!! Det är väl också en jävla stil!? Bjuda in sig själv på det viset!? Han hör ordet "Kuk-kola" och blir så sugen att han bjuder in både sig själv och sin son! Usch! Händerna på avtryckaren Kungen!


"Fingerfärdiga forskare har löst könsgåtan" (Länk) - Äntligen har forskarna hittat G-punkten och kan därmed gå hem för dagen! Heja heja!

"För mycket motion kan vara skadligt" - (Länk) - Jag VET! Jag säger ju det! "Det händer att folk dör!" Ja, jag kände ju hur nära det var sist när jag försökte klämma ner min patetiska kropp i min gamla tränings-bh. DET var en nära-döden-upplevelse utan dess like!


Nej, skärpning! Om man skulle ta och städa lite istället? Ska ju helst ha lite fint på lördag. Måste förbereda mig mentalt för vårt möte med prästen idag med. Vi skulle fundera lite över upplägget... Eeeh...in - doppa -ut?

over and out.

//Meekatt.

4 kommentarer :

  1. Haha vicken underbar bild på tjejjen med gravidmagen.

    SvaraRadera
  2. Hej !
    Du är bara så bäst på att blogga..
    Jag får alltid ett gott skratt..
    Ha en bra vecka..

    SvaraRadera
  3. Sofia aka Doris: Visst är den? haha

    paw48: Men! Tack snälla! Vad glad jag blir! Ha en gó vecka du med! :)

    SvaraRadera
  4. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/tennis/article13338058.ab

    Även Robin Söderling har hittat G punkten, något oväntat på centercourten???

    Go Alice Go....!
    Dom har betalt för att underhålla kidsen. Hehe

    Trots täppt näsa och en snuva från "Hell" så sprutar tårarna hejdlöst...asg.

    /Anondoerorsos

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!