fredag 2 september 2011

Baciller, Doping & Transvestiter!

Tack bästa Jennie, Robert, Nellie och Melvin för en mysig kväll igår! Ni är bara för goa alla fyra! Återigen - dessa fantastiska småbarnsföräldrar som kan äta en hel måltid och inte prata om NÅGOT annat än bajs, skälla på barnen, torka rumpor, snyta näsor och fortfarande behålla aptiten! Att man trycker i sig en köttfärspizza och pausar med en bajsblöja mitt i allt, eller häller ut en viklökssås på maten samtidigt som det rinner babykräk längs axlarna - är ju inte alls konstigt! Att sen barnen nyser över hela bordet, häller groteska mängder ketchup över ens mat eller doppar sina "pill-i-näsan-fingrar" i ens dricka är bara en bonus. SKÖNT att det finns fler!
Dock kände jag 3-åringen inom mig när jag såg att Robert hade en "Padda" och övervägde för en kort stund att stjäla den och skrika "DEN ÄR MIN!!!"...eller helt enkelt bara spöa skiten ut honom, men jag behärskade min avundsjuka! ;) Är det någon som vill skänka mig en iPad så kan jag väl offra mig och ta emot den! Jag betalar gärna...med Freddys kropp!

Återigen överväger jag att lägga ut en bild
 på Freddy som Transa men jag vågar inte!

Ja, lagom till helgen kom alltså inskolningsbacillerna som en käftsmäll och här sitter man i joggingbyxor...osminkad...allmänt ful och trött - underbart! Åh, vad skönt med en morgon utan tjat och hot! TACK alla föräldrar som skickar era snoriga ungar till dagis! JAG behöver en ynklig helg! Bara att hålla tummarna för att Alice feber ligger precis under 38.5 grader så vi slipper pigga upp henne med Alvedon! Och ja, NI tänker också så - så sluta gapa! ;)

I helgen ska vi planera och förbereda inför Eltons dop. Det var lättare sagt än gjort att få till en tid och vi har nu fått skicka ut inbjudan med en veckas varsel. Undrar hur poppis det är? Hoppas iaf att de flesta kan komma. Vi har ju bråkat en del om namnen här hemma och när vi väl kom överens var det liksom akut. Kommer han inte i dopklänningen får vi döpa honom i badbyxor - och vafan...lika bra det egentligen?! Blöt ska han ju bli. Det finns tydligen en ny präst i församlingen och han ringde igår. Han lät riktigt snygg! (Ja, man KAN höra sånt!)Vem vet, kanske kan vara något för finaste Edyta som ju ska vara Eltons Gudmor?! Hon kan behöva lite själslig räddning efter att ha umgåtts så mycket med mig och dessutom ansvara för Eltons religiösa vägledning - hahaha! Jaja, vi ska träffa honom på tisdag och jag har LOVAT Freddy att bara säga BRA saker! (Och Edyta, ta något urringat så håller vi tummarna!)

I alla fall så lyckades jag kompromissa bort Freddys önskan om att han skulle heta GÖSTA i andranamn. GÖSTA?! Det räcker väl att bli mobbad för sitt tilltalsnamn?! Tydligen är det MÅNGA som inte tycker om vårt namnval men jaja...hoppa och fis! Elton ska det bli och NEJ - inte John i andranamn. Hör jag det fler gånger kommer jag börja kväva folk mellan brösten!! Och ja, det ÄR precis samma namn som "han bögen som sjunger". Vi VET det. Det är okej. Och ja - KANSKE kommer han börja spela piano. Det är också okej. Och ja, det är lite ovanligt - vi kan leva med det också och vi är helt övertygade om att Elton kan det med - så snälla:


Ett stort TACK till alla er läsare som hänger kvar! Det klickas flitigt på sidan och lika ofattbart som det är att någon faktiskt vill läsa skiten jag skriver - lika roligt är det att det uppskattas! Tack alla ni som anmält er som följare på Bloglovin! Men mina 182 trogna följare har jag nu klättrat från en 387:e plats till en 33:e plats på Humor-topplistan och det är ju inte så illa pinkat! Behöver skrämma ihop ett gäng till för att hamna på förstasidan så ni som inte anmält er  - skärpning! Det tar bara 2 minuter:


Klicka på länken ovan (eller på Bloglovin-ikonen till höger på bloggen), fyll i mailadress och ett önskat lösenord. Vänta på bekräftelsemail ifrån Bloglovin (hamnar ofta i papperskorgen av någon dum jävla anledning) och klicka på länken i mailet. Då kommer du direkt in på Bloglovin och kan klicka på "Följ För sån é jag". Jag lovar att lägga upp bilden på Freddy som transa när jag kommit på förstasidan! *asg* Han är SÅ läcker i string, lösbröst, bh, målade naglar, peruk, tight paljettklänning och handväska! (Förlåt älskling, men sån é jag!)

Slutligen: Hallandsposten idag: "Det råder ett akut behov av att röja i de Hallänsdska skogarna" - Men vafan!? FRAM med rakhyvlarna brudar - det är FREDAG!!


over and out.

//Meekatt...

10 kommentarer :

  1. Det hjälper inte att hamna på första sidan, Älskling. Dem bilderna lägger du INTE ut!!!

    SvaraRadera
  2. Vafan - jobbar inte du?! ;)

    SvaraRadera
  3. Jag följer dig på Bloglovin', I promise :) Garvar hysteriskt åt dina inlägg! Ha en riktigt fin helg!

    SvaraRadera
  4. HAHAHAHAHAHA! Please do it!

    Elton är jättefint så lyssna inte på sån trams. Jag hade inte hört det innan på ett barn men det är superfint!

    Jag tar åt mig och drar fram hyveln, ikväll blir det kanske åka av! *lol*

    Trevlig helg världens roligste du! Och Freddy du ligger nog risigt till vad det gäller bilden! HEHE

    SvaraRadera
  5. Finns redan en monterad bild på mig i Rio karneval outfit, upphängd på lagret där jag jobbar. Som skapar stor uppståndelse. Vill inte försämra mina odds ytterligare, men en äkta! :/
    Smart att kommentera detta här, säkert ingen från jobbet så läser bloggen! Kommer få det tufft bara vetskapen om bilden läcker ut...

    SvaraRadera
  6. Fy på mig som smygläser varje inlägg utan att ha anmält mig! Gör det genast! ;D Bästa bloggen!

    /Eva

    SvaraRadera
  7. yeah you go girl!!!!!!

    SvaraRadera
  8. Haha han stalkar dig så passa! Och härligt att det går framåt! :D

    Och du. Jag trodde inte du chockerades av något... Inte ens av 30 cm... Men ja. Alltid lär man sig något nytt. Höhö. ;)

    SvaraRadera
  9. Hahaha... man måste älska den där bilden :P

    Jag lägger till dig på bloggälskling :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!