tisdag 5 maj 2020

Spår av tonåringen, Löpande katt & Prettofrulle!

Morgonen med en tonåring... Först lägger man 20 minuter på att få tonåringen att komma ur sängen (Och den sover ju inte. Den bara ligger och snapchattar och tar selfies.) Sen lägger man 20 minuter på att få den att lämna badrummet. (Och den bajsar liksom inte, den sitter bara där inne med sin mobil och tar upp plats och tid ifrån andra som vill gå på toaletten...eller ta deodorant...eller sminka sig.) Sen tvingar man i den lite frukost, tjatar om kläder, gympapåse och datorväska en miljon gånger och under hela den tiden blir man totalt ignorerad. Det enda som får uppmärksamhet är mascaran, håret och spegeln. Emellanåt hör man en suck, lite fula ord eller ett "Mammaaaa? Har du sett min plattång? Var la jag min mascara?" och i vanlig ordning "Jag har INGET att ha på mig!!" trots att vi köpte nya kläder i förrgår. Såna är de.

Sen påminner man om gympapåsen en fjärde gång. Och sen springer alla till bilen i full galopp med väskor, cykelhjälm, kickbike och skit och vi gasar till skolan. Väl framme (4 minuter innan det ringer in) sladdar vi in på vändplatsen och då säger tonåringen "NEEEJ!!! Gympapåsen!! Jag glömde den!!" Tack. Ut med ungarna, hem igen, hämta gympapåsen och tillbaka. Skön morgon. Verkligen!

Sen kommer man hem. Sätter på en kopp kaffe...och städar undan spåren efter tonåringen:

Här åt den frukost. Och sminkade sig....

Här skedde sista ombytet innan vi åkte...

Jag känner ju mig lite på gång igen nu efter en massa deppig sjukdomstid och kroppen har ju fått ta en och annan smäll. Mina muskler är inte riktigt vad de var...så nu försöker jag styra upp detta. Glänninge Sjö i Laholm är ju fantastiskt vackert nu med alla vitsippor så i morse blev det en löptur där! Heja mig!

Nya fina badplatsen! Här ska vi hänga i sommar.

Kolla så fint!!

Blev 9 varv idag, haha. Heja mig ändå! (1.1 km/varvet så inte så bra som det låter men SKITBRA för att vara jag!)

Väl hemma igen blev det instagramvänlig prettofrulle med ärtskott on top!

Nu ska jag ta tag i lite beställningar av böcker, skriva lite på min kommande bok och städa upp lite här hemma innan det är är dags att hämta hem barn och styra upp kvällen med tennisträning och simträning. (Hoppas mina stackars ben håller till ikväll bara efter den jäkla löprundan, haha.)

over and out.

//Meekatt...

32 kommentarer :

  1. Äntligen kom inlägget - nu kan jag äta frukost och njuta i lugn och ro, haha. Bara älskar din blogg! SKITBRA jobbat med löpturen och helt jävla sjukt att vara så snygg efter ett löppass!? Jag hade legat nerspydd på den där bryggan redan efter tre varv. *ASG*

    Kram på dig katten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack snälla du!

      Man behöver ju inte springa så fort. Det gör inte jag! ;)

      Kram!

      Radera
  2. Glänninge Sjö är så himla fint. Stor favorit för mig med! Men nio varv är ju nästan sjukt, hehe. BRA JOBBAT!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, lite kanske men man ser ju hela tiden slutet och det passar mig bra!

      :)

      Radera
  3. 1,1km/varv*9=9,9km det är väl kanonbra med tanke på vad du fått "utstå"sista året! heja dig.
    att "hänga" på Glänninge är ju såklart bättre än inget, men insjö? nätack när det finns hav. förhoppningsvis blir det "solhejdan"(underbart ställe) några dagar i sommar igen. Med vänlig hälsning bonne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, heja mig faktiskt! :)
      Ja, hejdan blir det ju såklart. Men jag bor ju med havet i tomtgränsen nästan så sjö kan kännas lite mysigt ibland.

      Radera
  4. Såg dig springa där och du såg ju sjukt hurtig ut! Själv masade jag mig runt 2 varv med barnvagnen och åt lösgodis hela tiden i smyg, hahaha. Sån é jag! Såg ju fram emot tonårstiden när man slipper blöjor och tjat men det ser inte ljust ut..??

    Ha en fin dag Meekatt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, hjälp! Får ju springa fortare om jag har ögon på mig. ;) 2 varv med lösgodis är bättre än 0 varv med lösgodis så heja dig!

      Alltså...det är ju enklare...men lika frustrerande emellanåt, haha. Ha det fint!

      Radera
  5. Tonåringarna ja - jag fattar inte hur mycket spår de kan lämna efter sig!? ÖVERALLT!

    Men kul att du löper ju, det kan ju leda till spännande saker ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, yes! Löper lite sent i år men heja mig!

      Radera
  6. Oj vad jag känner igen mig! Det eviga tjatandet på dessa 3 tonåringar! Sjukt mig! 😂

    SvaraRadera
  7. Gröten ser ju helt amazing ut!!!! WOW! Älskar dig och dina ärtskott, haha.

    SvaraRadera
  8. Johan F på Furet5 maj 2020 kl. 16:58

    Dina ögon alltså!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har mailat dig tre gånger utan svar på info@meekatt.com. Tycker du är så fin och vill lära känna dig. Snälla svara!

      Radera
    2. Hej Peter! Tack för mail. Kul att du läser bloggen och hoppas att du tycker den är givande. I övrigt har jag inget att erbjuda tyvärr, haha. Ha det fint!

      Radera
  9. Slipper sminkprodukter, har tonårssöner. men de har svårt att hitta till tvättkorgen samt klarar inte att slänga tomma förpackningar.. /Magdalena 😂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tvättkorg? Vet en tonåring ens vad det är? Ställde en på Alice rum. Den är tom. Golvet fullt av tvätt. Fantastiskt!

      Radera
    2. Ingen tvätt i tvättkorgen = ingen tvättad tvätt = definitivt inga kläder att ha på sig! Funkar fint på både min tonåring och minitonåring. =)

      Radera
  10. En av bästa grejerna med coronaläget är att inga barn i vår kommun ska ha med ombyte på gympan. Så äntligen kan man andas ut lite vad gäller just påsen i varje fall. Nu är det bara resten som ska kommas ihåg..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vilken lyx! Här är det fortfarande gympakläder och simträningar och skit...

      Radera
  11. Har en 9 åring och det ser redan ut sådär! Tänkte att det skulle bli bättre om några år när han växt till sig...Ja minus smink då 😂. Inte hans intresse dock!
    Inser nu att det kommer bli 7 resor värre!!!!! 🤯😳
    /Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja...jag är ledsen...men det blir inte bättre. Alla bara ljuger! ;)

      Radera
  12. Heja dig!! Älskar att du skriver igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack, vad glad jag blir!

      Radera
  13. Inte så bra med 9 varv!!??! Det är ju för bövelen en mil, så det är ju sjukt bra om man som du säger att du är, lite otränad. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja jag är ju jättenöjd! Men 9 varv låter som att jag sprungit flera mil så ville bara va tydlig. Men ja, heja mig!

      Radera
  14. Jag har aldrig varit så trött på min egen röst sen sonen blev tonåring för 2 år sedan... och inte blir det bättre. Kommer till o med på mig att tänka "nu låter hon igen" när jag för 100e gången ber honom kliva upp ur sängen kl 13 på lördags(morgonen)....

    Välkommen tillbaka! Du har varit saknad. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack snälla! ❤

      Radera
  15. Tvätta sin egen tvätt får hon göra själv här i huset!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!