lördag 23 maj 2020

Mammagömmorna, Prettona & Latmasken!

Igår kväll gick det utför här Meekatt Casa. Jag låg nerbäddad i soffan under en filt och kollade på Liar Liar och ser det här:

Vafan hände här?!

Ungarna har hittat min godisgömma!!? Fan. Hur länge har de vetat om det här liksom?! Och var ska jag gömma allt gott nu? Hur mycket har försvunnit utan att jag märkt det? Är detta hämnden för alla uppätna godispåsar under pappaveckorna som jag skyllt ifrån mig på barnen själva? Ja...detta måste ju fixas. Mitt hus är ju inte så stort och det finns liksom inga bra gömmor. Jag delar redan rum med Elton och garderob med Alice. Tvättstugan är det enda som är lite av en "safe zone" men där gömmer jag redan en massa grejor. Känns ju konstigt att ha womanizern och Geishat på samma plats. Men iofs ganska praktiskt... Jaja, tvättstugan får det bli! Omorganisation sker idag.

Jag la ut bilden på Elton i godisskåpet på Instagram igår kväll och fick direkt två arga mail. Det ena var ifrån en arg mamma som tyckte att det var sjukt att GÖMMA godis ifrån barnen som om de inte var en "del av hushållet" och att jag som "varannan-vecka-mamma" minsann skulle skämmas över att ens vilja ha "saker för mig själv" när jag redan valt bort barnen på halvtid. Svar till dig: Skit på dig. Faktiskt. Man väljer ALDRIG bort sina barn. Man skiljer inte sig från sina barn och det är den största sorgen i livet att man missar så mycket av deras liv. Det betyder dock inte att man inte fortfarande vill och behöver smygäta choklad, dricka vin i tvättstugan och djupandas i papperspåse och rabbla könsord ibland när tålamodet tryter. Det är ju fortfarande vardag här hemma med konflikter, lata ungar och tjafs om wifi. Inte bara ärtskott och kramar. 

Det andra mailet kom ifrån "En orolig mamma" som såg framför sig hur min lilla lilla bebis trillade ner ifrån den 7 meter höga köksstolen och bröt nacken och alla andra ben i kroppen medan jag satt drogpåverkad i soffan och lyssnade på Arvingarna och rökte gula prince iklädd rosa fluffig morgonrock och foppatofflor. Tack för omtanken. Men han är för fan snart nio år, lagar sin egen middag, har flickvän, kan rabbla nians tabell och vet hur man hackar paddan för att komma kring skärmtidsspärren. Nästan mer självgående än mig. Och han dör ju inte om han trillar av stolen. Och bryter han ett ben så tar mamman honom till akuten. (Jag ringer en A-lagarkompis och åker in till sjukhuset på hans pakethållare med Elton i cykelvagnen bara.) 

Jag räddade upp missade mammapoäng med prettofrulle. Elton fick pannkakor och jag och Alice åt omelett med svampstuvning. Ärtskotten tvingade jag i dem. Man SLÄNGER inte ärtskott! 

#ärtskottförfan

Nu försöker jag motivera min blivande tonåring att städa sitt rum och cykla och handla ägg. Det går sådär. Jag frågade "Kan du vara snäll och cykla och handla ägg gumman?" Hon hörde tydligen "Kan du bota cancer gumman?". 

Exakt så här är det. Sjukt!

over and out.

//Meekatt...

39 kommentarer :

  1. Ibland kan man undra vad det är för fel på folk! Vadå valt bort sina barn? och jag håller med - Hon kan skita ner sig ordentligt!

    SvaraRadera
  2. Då skulle de se vår sexåring göra samma manövrar, inklusive att klättra upp på diskbänken UTAN stol för att plocka ner ett glas eller göra en räd i godishyllan.

    Fö är jag mer rädd isf om den andra mammans barns tänder - apropå gömma godiset - om mina barn fick fri tillgång till godis skulle de äta tills de kräks och sen äta mer. Jag MÅSTE gömma det.

    Den andra kommentaren... jag tänker inte mata troll, ens med godis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju små akrobater man har att göra med ;) Vill de nå något så löser de oftast det ju. Heja dem liksom!

      Radera
  3. Alltså jag fattar inte att vissa inte har bättre saker för sig än att störa sig på andra. Dom kan dra nåt gammalt över sig! Klart man får ha godisgömmor! Vet inte hur många gånger jag smygätit och sagt att jag käkar grönsaker när jag blir påkommen med att tugga! ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Vad har du i munnen mamma?" är ju en klassiker. "Medicin".

      Radera
    2. ”Knäckebröd” är mitt standardsvar

      Radera
    3. ”men det luktar ju choklad mamma..”😂🙈

      Radera
    4. Då sniffar mina barn och säger "men det luktar choklad" 😂

      Eller höjdpunkten hos tandläkaren, när sonen stolt säger att han bara äter godis på fredagar och lördagar. Får beröm av tandläkaren och då väljer att tillägga att mamma äter godis varje dag😬 tror han försökte ge igen och hoppades att tandläkaren skulle skälla på mig😂 fick bara en skarp blick🤪

      Radera
  4. Håller med dig fullständigt, jag har inte heller valt bort mina barn men det fungerade inte att leva tillsammans med deras pappa. Alla som på riktigt tycker att det är att välja bort sina barn när man separerar hoppas jag får diarréa forever!!
    Tycker du verkar vara en fantastiskt grym, rolig och kärleksfull mamma, dessutom är du snygg också!
    Kram på dig 🤗

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Petra! <3

      ja, man väljer INTE bort sina barn. Aldrig någonsin!

      Radera
  5. Inte gömma saker för någon som är en del av hushållet?! Det var det mest märkliga argument jag hört... "Här ungar är era julklappar - låtsas att ni inte sett dem på julafton!" "Jo Sixten tre år, du förstår det där är en sexleksak som man..." Men lilla älskade tvååring, det är klart att du ska leka med kniven och tändstickorna, du är ju en del av hushållet och har lika stor rätt till de sakerna som vi andra".

    Och att föräldrar fattar förståndiga beslut om att lämna förhållanden om inte fungerar, heja dem! Barn är ju oerhört känsliga för vad som pågår och blir sällan lyckligare av att leva med olyckliga föräldrar. Det viktigaste är väl ändå att de vet att de är älskade, inte att man ger dem fri tillgång till godis i sådana lägen?!?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! "Men lilla älskade tvååring, det är klart att du ska leka med kniven och tändstickorna, du är ju en del av hushållet och har lika stor rätt till de sakerna som vi andra". Underbart!!!

      <3

      Radera
  6. Det där med tvättstugan..njutning som njutning..klart det kan förvaras på samma plats.��..du gör ett bra jobb .kram ��

    SvaraRadera
  7. Jasså, mamma maffian har vaknat till igen?! 🤣 Du är bara bäst, fortsätt precis som du gör, älskar dina inlägg!

    SvaraRadera
  8. Gula prince...? WTF, gula prince hur stigmatiserande är inte det för alla stackars rökare som just blivit av med mentholpinnarna! :) *LOL*

    I övrigt så klockrent beskrivet om tonårsbarnen! (skrattar igenkännande)

    SvaraRadera
  9. Ja vad säger man? Prutt på dessa två mammor. Orka ta sig tid att skriva ett sånt mejl.
    Vissa barn kan inte hantera tillgång till godis, eller jag menar människor, vissa människor för det är inte bara barn man behöver gömma godis ifrån... Här hemma gömmer jag och sonen godis från pappan. Jag behöver inte gömma godis för sonen men pappan är som en godisdammsugare :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och jag behöver nästan gömma godis för mig själv här hemma. ;)

      Radera
  10. Hahaha, älskar detta. Du är BÄST när det gäller att ge svar på tal katten. Alltid. Fattar inte hur folk orkar hela tiden. Du är en grym mamma som visar upp verkligheten i både sol och regn och det är det som gör dig så jävla bra och viktig för oss andra mammor! Sluta aldrig vara du!

    Och ja, womanizern och chokladet på samma plats är ju guld. En BIB på det så är man hemma! Du är bäst!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får möblera om i skåpen här ikväll så att jag får den ultimata tvättstugan ju! ;)

      Kram!

      Radera
  11. Älskar dig! SÅ glad att du skriver igen!!! Kom ut med din bok nu, läst första fyra gånger!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack! Haha, då förstår jag att du vill ha en ny! ;)

      Radera
  12. Snyggaste och klokaste och roligaste mamman jag vet. Både med och utan ärtskottförfan., hehe.

    SvaraRadera
  13. Folk är fan inte kloka👿👿

    Du är toppen som mamma ❤️

    /Annika

    SvaraRadera
  14. Alltså jag blir både irriterad och börjar skratta i samma stund. Såå fjantiga människor. Sååå hemskt att gömma godis från sina barn och herregud får elton stå på en stol. Snälla vad är det för fel på folk? Curlingmammor och hönsmammor 🤮

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oerhört försiktiga mammor i alla fall! ;)

      Radera
  15. Vad vore väl livet utan dessa präktiga morsor😂. Då kan ju du förgylla våran tillvaro,med att berätta om dem på ditt underbara vis. Tack katten❤️😁

    SvaraRadera
  16. Du är bara så jäkla snygg och härlig! Hur kan det stå "singel" på dig på facebook? Det är ju inte direkt så att du inte har en massa friare efter dig? hehe
    Otroligt vacker är du i alla fall. Och grymt smart. Och rolig. Begåvad. Hoppas du har kärlek i ditt liv för det förtjänar du verkligen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla!
      Jag har kärlek i mitt liv. ❤️

      Radera
  17. Varför kan man inte läsa om din viktnedgång någonstans? Du som alltid är så öppen och ärlig och säger att man ska säga som det är och stå för den man är. Varför finns det inget om din vikt att läsa? Du måste ha gått ner halva din vikt och det är ju konstigt att du inte skriver om hur du gjort utan skriver på som vanligt. Viktväktarna? Operation? LCHF? Du kan väl skriva om det? Vi äe många som vill veta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. För att jag anser att ni läsare redan blir överrösta med sån skit dagarna igenom ifrån annat håll och för att jag inte vill bidra till någon slags hets gällande våra kroppar. Alla kroppar är fina och bra.

      Radera
  18. Annars fick jag ett klockrent tips på godisgömma av min kompis; i grönsakslådan längst ner i kylen.
    En tonåring vet inte ens att det finns en sådan🤣🤣🤣

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!