söndag 3 maj 2020

Fattigt, Gott & Tacksamt?

Det här med barn alltså...så otroligt tacksamt ibland... Verkligen! Idag impade supermorsan med Fattiga Riddare för första gången i Meekatt Casa. Heja mig. Eller ja, heja superpappan som tipsade. ;) Man kan köpa barns kärlek med socker på morgonen! Eller i alla fall Alice. Eltons kommentar var "Men...varför är dom fattiga mamma?!" Men ja, även han åt glatt efter ett tag då jag förklarat att riddarna mådde bra och det bara var mamma som var fattig.

Ärtskott såklart!

Själv tänkte jag äta en lite bättre frukost (ja, för att min kropp är ju mer värdefull än deras!?) och gjorde havregrynsgröt på fiberhavregryn och soyamjölk vanilj. Gott ändå ju! Speciellt med kanel och blåbär och blåbär fanns ju i frysen. Ett helt paket! 

Gott ju!

Fast ja, det bor ju barn i huset. En tonåring (snart). En sån som tror att disk kan flyga, att kläder tvättas under sängen, att smink i vasken försvinner av sig själv, att sopor återvinner sig själv, att mat fylls på automatiskt och att mamman är TANKELÄSARE!?

Tack. Ett blåbär är ju bättre än noll ändå! Carpe fucking diem...

over and out. 

//Meekatt...

12 kommentarer :

  1. Hahahaha! Hög igenkänning på detta!! Jäkla ungar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, såna é de! Sjukt irriterande!

      Radera
  2. Följer dig på Instagram och skrattar alltid gott åt dina inlägg MEN du är ju grym på fina upplägg. Heja dig och Lycko dina barn som får restaurangklass på allt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det är långt ifrån alltid men jag försöker piffa till så mycket jag kan. :)

      Radera
  3. Hm, det tog mig 20 år att lära sambon (ungkarl till han var 40) att skriva upp när han tagit det sista av något. Och gärna om det bara finns en dl kvar av havregrynen. Eller pastan.
    Typ.. 😍😂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, heja dig ändå som hade sånt tålamod! ;)

      Radera
  4. Hahaha, exakt såna är dom!! Aldrig rena glas och tvätt under sängen. Klockrent!

    SvaraRadera
  5. "Själv tänkte jag äta en lite bättre frukost (ja, för att mn kropp är ju mer värdefull än deras!?)" HAHAHAHA

    Bara älskar dig!

    SvaraRadera
  6. Det hände över en natt..porslinet försvann, glasen tunnades ur i skåpen och kommentarer som "-mamma, ut ur mitt rum"...jag var inte förberedd!! Heja oss föräldrar som står ut😜

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, heja oss! We can do it!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!