söndag 3 maj 2020

Men för fan barnen?!

"Små barn, små bekymmer - stora barn, stora bekymmer" har alla sagt till mig i alla år. Och "Vänta bara...du klagar nu när de är små. VÄNTA BARA några år så ska du få se!" Jaha...igår försökte jag "SE" hela dagen men det var ingen som ville visa mig någonting. Sjukt tråkiga barn. 

Efter 2 veckor utan barnen har man ju hunnit samla på sig så mycket kärlek och supermorse-energi att det nästan är löjligt. Jag kommer nästan upp i pappaklassen och då snackar vi energi med nybakat, naturupplevelser och hela skiten. Heja mig liksom? Synd bara att barnen är precis lika ointresserade som vanligt och att wifi lockar mer än mammas kärlek och naturupplevelser. Men det ger ju också ett visst förhandlingsläge.


Igår hade jag en MASSA jättebra förslag på saker att hitta på. Jag ville köra Blokart på stranden i Skummeslöv, promenera på Hallandsåsen och grilla på grillplatsen, jag ville köra till Torekov och välja ut en båt (som vi kunde stjäla och segla iväg med?), klättra på Hovs Hallar, gå runt Glänninge sjö... Jag hade jättemånga bra förslag. Inget var intressant. "Men mamma, man har väl helg för att man ska vara ledig?!" Men snälla barnen! Förstår ni inte att mamma är ensam och vill umgås?" (Ja, jag förstår ju också hur tragiskt detta är...)

Jag gav upp och betade av 4 kilometer på Hökafältet i mina snabba skor med Mr Vain som sällskap. Skönt ändå. Om man inte hela tiden ska vara på helspänn efter den där aggressiva älgen som alla pratar om. Vad gör jag om hon kommer liksom? Spinger apfort? Spelar död? Klättrar upp i ett träd? Kratsar hovar på den med mina framtänder? Jag borde kanske googla detta innan jag ger mig dit igen så jag vet hur jag ska agera...

På vägen hem i bilen kom jag på en superbra idé och när jag kom hem var jag jätteglad! "JAG VET BARNEN!!! Jag vet vad vi ska göra!! Vi ska ju åka till Lögnäs Gård och klappa getterna!! De har ju fått bebisar och det är ju det sötaste som finns!!" (Jag har ju önskat mig en get sen jag gick i trean men det händer liksom aldrig.) Lyckan inom mig här alltså, haha. Men den dog fan snabbt...

Elton: "Men mamma! Snälla sluta tjata nu. Kan vi inte bara spela Fortnite eller kolla på roliga fails på youtube? Eller bara vara hemma och ta det lugnt? Det är ju bara du som vill klappa getter i alla fall."

På riktigt Elton? Är det tacken för alla hundratusentals timmar jag stått med dig i kohagarna och sagt "Muuuuuuuh"?! Vad hände här? Sånt här är ju roligt! Barn gillar sånt här väl? Eller? Jag förstår inte. (Ja, jag älskar verkligen getter.)

Alice: Skjut mig hellre mamma. Tänk om någon ser mig? Vem klappar getter när man är 12? Kan vi inte åka till Hallarna?

Ja, om bara livet vore ett enda stort köpcentrum fullt med smink så skulle ju den tösen vara nöjd och lycklig. Skittråkigt faktiskt. Mamman vill umgås här!! Hallå!?

Men så kom jag på det. Det ultimata hotet. (Hot och mutor is da shit!). Okej barnen. Ni har två alternativ: Vi åker till Lögnäs och klappar getter...eller så gör vi en fikakorg och kör till NIMIS! Exakt tre minuter senare satt Alice i bilen. Mamman vann. YES!

Alltså KOLLA! De vill ju bo hos mig!?

Det här fåret vill OCKSÅ bo hos mig! Fan alltså. Bonde söker fru - here I come!

Mina barn hittade ett schack mitt inne i hagen bland alla bebisar och detta lockade mer. Är detta ens mina barn?

Jag vet. Men kolla! Finns inget sötare. Man blir ju förälskad!

Ja, välkomna till Rågångsvägen säger jag! Här kan ni bo!

"Mamma, de ringer polisen om du tar med den hem!" Fan ändå. Känner ju riktigt hur mina äggledare dansar glädjedansen när jag får en sån här bebis i famnen, haha. Men jag satte ner den och åkte hem. Lite sur. Tack barnen för att mamma fick komma ut lite. Nästa gång åker jag själv så att jag kan stanna hur länge jag vill!

Vi hann med en snabb sväng in på Lager 157 i Halmstad också där Alice hade tittat ut en tröja och jag köpte nya jeans. Bra butik. Men jag och Alice blev lite ovänner i provhytten för att vi provade tydligen likadana jeans och tydligen var det SJUKT pinsamt. 40-åringar kan inte ha såna jeans tydligen. Kunde jag ju visst!? Och när blev jag 40?! Mouhaha. Pinsam mamma...igen. "Det är jeansen eller banandräkten gumman!" Jeansen vann. Yes. Jag börjar bli grym på det här.

Idag hoppas vi på lite vind så vi kan prova blokart på stranden sen har jag lovat att vi inte ska göra någonting alls idag mer än äta tacos med Majsan i stan. Bra söndag. Jag ska ut på en mysig promenad också i mina mindre snabba skor men i övrigt blir det slappesöndag. 

over and out.

//Meekatt...

16 kommentarer :

  1. Som jag älskar att du är tillbaka och skriver,finns ingen bättre start på dagen än att läsa din blogg. Och herrejösses så vacker du är katten! Vi andra blir rynkiga, tjocka och bleka och du strålar mer för varje dag som går. Sjukt orättvist!

    Bra förhandlat av dig, hehe. Nimis var inte er mest lyckade utflykt men den kommer du ha nytta av i många år framöver. ;D

    Ha en fin dag! Kram Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack gulliga du! Och nej, jag blir också rynkigare. Gäller bara att hitta en bra vinkel och alla filter på samma gång så är man ju 27 igen. Eller så skiter man bara i det och är glad att man lever och mår bra.

      Ja, Nimis blev trots allt användbart ju. Kan vara min mest lyckade utflykt just därför. ;)

      Ha en fin dag du med! Kram!

      Radera
  2. Så himla söta dom är, jag vill också ha en get-bebis *skratt*
    Fin du är Meekatt. Man blir så glad av dig och dina påhitt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Ja, alla borde få en getbebis, haha. Ljuvliga är de!

      Radera
  3. Underbart att läsa. Du är så uppskattad här i cyberspace och här ska du inte känna dig ensam i alla fall. Vi är ju massor med männsikor som bara sitter och väntar på att höra ifrån dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad fint! Jag känner ju en massa kärlek ifrån er och det är härligt för själen!

      Radera
  4. Hej katten!

    Jag blev så glad igår när jag såg din bil på Lögnäs men när vi väl kom in till getterna blev jag blyg och vågade knappt titta på dig! Min man skällde hela vägen hem för att jag inte vågade be om en selfie med dig, haha. Nästa gång ska jag vara modigare. Du är verkligen en stor förebild för mig och har varit under hela min mammatid. Någon som fått mig att våga slappna av och inte ta så allvarligt på allting och njuta av små saker istället för att förvänta sig stordåd. TACK! Du är fantastisk!

    Ha en fin söndag med eller utan getter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, men du! Hugg tag i mig nästa gång så tar vi en bild såklart! ;)

      Tack för fina ord!

      Radera
  5. Johan F på Furet3 maj 2020 kl. 09:55

    Jag köper en gård och ett gäng getter om det kan fånga dig vacker! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså, det är ju värt ett försök va? I värsta fall har du en gård och ett gäng söta getter och det är ju inte fy skam? ;)

      Radera
  6. Älskar Lögnäs Gård! Har du provat spat?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, supermysigt där. Spaet är också riktigt härligt!

      Radera
  7. Alltså jag hade ingen aning om att du hade börjat blogga igen. Så var jag på en fest igår (Nej mammamaffian, bara e liten fest och inget Coronaparty!!) och där började de prata om dig och jag fick nästan SPRINGA hem i mina klackaskor, hahaha. Lyckam att få lägga sig och läsa ifatt alltså!! Älskar detta!! TACK!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Livsfarligt att springa i klackaskor ju!? Men heja dig, haha. Kul att du hänger kvar, tack!

      Radera
  8. Alltså min exman är lite halvbonde. Inga getter men katter och grisar. Han skulle behöva en Meekatt. Jag kan förmedla kontakter. Om inte annat skulle mitt liv bli bra mycket roligare om du var i mitt liv är jag övertygad om 😂 Jag kan se till att han alltid har en skål med geisha hemma samt vin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men alltså...är det helt uteslutet att han skaffar en get då?! ;) Kanske är förhandlingsbart?

      Geisha, vin och en get så är jag där!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!