torsdag 21 maj 2020

Kristi flög, Mord & Mys!

Den här dagen alltså! Den började dock lite motsträvigt med ett mord på Kustvägen där Meekattbilen fick agera mordvapen igen... Jag körde hemifrån halv sju i morse och exakt tre minuter senare körde jag på en stackars duva. Vafan. Den bara promenerade ut rakt framför bilen i godan ro och tänkte att det är röd dag och att alla idioter är hemma. Men den här idioten jobbar i vården och då finns det inga röda dagar och pang sa det. Tittade förskräckt i backspegeln och såg ett moln av fjädrar. På tal om Kristi Flygaredagen... Förlåt. Jag kommer inte till himlen...men det visste vi ju redan. Det som är bra med detta (Jag vet, det finns såklart inget bra med detta...MEN...om det hade funnits något...så är det ju ändå bra att jag nu har övat inför mitt nästa möte med fasanhelvetet som ägnar sitt liv åt att reta mig. Den tocken ska dö!) 

Jag jobbade 7-13 idag och sen hämtade jag barnen. Efterlängtad mammavecka! Vi kastade oss i bilen och körde till Glänninge sjö och har haft en helt fantastisk eftermiddag och kväll där! Bästa dagen! Strålande sol, massa bad, mat på en bänk och en massa mys!

Årets första bad i Glänninge sjö - absolut inte sista!


Mina modiga barn!


Och den modiga mamman? Oväntat varmt i vattnet faktiskt. 


Bästa! 


Kvällsmaten smakar ju ändå bättre här!


Fina Elton 


Tack för denna dagen!


over and out. 

//Meekatt...

20 kommentarer :

  1. Ljuvliga bilder!!!! Vilken dag och att ni badar i det kalla är ju helt galet men roligt! Lycko dina barn som har dig som mamma!!

    Synd på duvan men bra övning ju som du skriver, hehe. Lycka till med tocken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Ja, ljuvlig dag!

      Tocken ska dö! Uppdaterig kommer! ;)

      Radera
  2. Sista bilden på dig på bryggan - oh my god så vackert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack! Alice är en bra fotograf! :)

      Radera
  3. Peter i Laholm22 maj 2020 kl. 10:03

    BADAR NI??? Hur många grader??! Gissar på 2 cm kallt! Galna vackra kvinna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ca 2 cm skulle jag också gissa på, haha. Men krispigt ju!

      Radera
  4. Måste bara få skicka en kram här genom en kommentar. Mötte dig i trappen på Föreningsgatan då du stod och sa hejdå till en av mina grannar och jag blev så varm i själen över ditt varma fina sätt. När jag blir gammal hoppas jag att jag får samma respekt och vänlighet som du delar ut. Hatten av för att du gett dig in i ett tufft men livsviktigt yrke!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack snälla! Mina fina vårdtagare! Bästa jobbet man kan ha! (Oftast, haha).

      Radera
  5. Var kommer dina solglasögon ifrån? SÅ snygga!

    SvaraRadera
  6. Men balle så helvetes kallt!!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det var faktiskt inte så illa! ;)

      Radera
  7. Mira.Hjärta.Vi22 maj 2020 kl. 10:10

    Kommer din nya bok ut snart i Sverige? Vill köpa in den till min butik ju! Kunderna väntar Malin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, härligt att den är efterlängtad! Jag hoppas kunna ge ut den i sommar!

      Radera
  8. TACK för receptet på rosépeppargrytan. Stor succé igår! Fler recept tack!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du gillade den! Fler kommer!

      Radera
  9. Kramar ifrån Falkenberg <3

    SvaraRadera
  10. Så härliga bilder. Du är en sån fin och rolig mamma! <3 <3 <3

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!