torsdag 24 oktober 2019

Torsdag, Kärlek & Avslut!

Så var det äntligen torsdag igen och barnen kommer hem. Alice kom redan igår och behövde lite mammakärlek. Lite besvikelser med kompisar och ett stort prov på gång kräver extra insatser i form av massage, mys, snopp- och snippsnack och mysfrukost med varma frallor och ett avsnitt av vår serie "Inlåst". Nästa vecka är det lov och inga måsten - underbart.

Känner massor med stress i kroppen när jag inte är med barnen. Känns som att jag missat en massa när jag varit sjuk. Att jag inte kommer "ifatt". Och panik över att bli sjuk igen...och missa mer. Inte få vara med. Kan fortfarande bli ledsen för att jag missade Alice utvecklingssamtal...och premiären på tennisträningen...och en massa kramar...och läxor. Alla små saker blir stora när man blir sjuk. Och viktiga. Och nu vill man bara låsa in sig med barnen och krama dem hela tiden. Tur jag har kramiga barn som inte tröttnar så lätt, haha.


I förrgår åkte jag till "mitt" slott och hälsade på. Bra känsla att komma in och krama gamla kollegor, titta på kalvarna, fika och lämna med en skön känsla att man är färdig där. Lite sorgligt men skönt. Det var inte sig likt...och det var nog bra för min del. Men härligt att få skratta med gänget där igen trots allt. Det kommer ju alltid vara mitt slott...


Igår träffade jag och Elton en superhärlig hund som vi förhoppningsvis ska få bli lite extrafamilj till. Vi saknar ju hund i våra liv och Elton kan aldrig komma över sin älskade Agge. Så då passar ju en lånehund perfekt. En stor busig härlig hund som förhoppningsvis ska tycka om att hänga med oss lite då och då - yeyh!

Nu ska jag fixa det sista på Eltons rum som blir en överraskning när han kommer hem idag. Det "flickiga" rummet med våningssäng och sminkgrejor överallt har blivit ett grabbrum med dubbelsäng och "coola grejor". Heja mig som är grym på att tapetsera och fixa, haha.

over and out.

//Meekatt...

4 kommentarer :

  1. Ja vafan - HEJA dig som tapetserar och fixar! Du är fan den grymmaste kvinnan jag vet. Finns det något du INTE kan??

    Va rädd om dig! Skönt att du fick ett fint avslut på slottet - vet ju att det var ditt liv under en lång period och vet att du saknar det.

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Dina barn förstår. Släpp allt dåligt samvete och njut av allt ni har framför er. Du är och har alltid varit en jättefin och omtänksam mamma, även i svåra stunder. Det är ju din styrka! Ta hand om varandra och njut av livet som FRISK!

    SvaraRadera
  3. Såg din bil på parkeringen och grät en skvätt av lycka tills jag insåg att du nog inte var där för att stanna. Du är så saknad. Du var ju slottet. Katten på slottet. Inget är sig likt längre. Inga skratt. Lycko den arbetsgivare som fångar dig!

    SvaraRadera
  4. Ja, heja dig som är grym på att tapetsera och fixa och på att plugga sexualkunskap med barnen. Jag skickade mina vidare till en annan förälder, hehe. Härligt att ha dig tillbaka i bloggen, du har varit saknad!!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!