måndag 28 oktober 2019

En efterlängtad date i Meekatt Casa!

Nej, inte jag. Jag kan ju inte dejta någon med den här jäkla hårfärgen, haha. Idag var det Eltons dag och han hade planerat allt in i minsta detalj. LYCKO den som fångar hans hjärta i framtiden och får leva sitt liv med honom säger jag! Inte nog med att han alltid hjälper till att klippa gräs, dammsuger nästan varje dag, lagar middag, kliar på ryggen och fixar - han är dessutom grym på att planera en date.

Han bjöd med mammas hjälp in en tjej i klassen på date via sms för ett par dagar sedan. Sen har det räknats minuter här hemma, haha. Han var helt klar med upplägget - det skulle vara en trerätters lunchdate för på kvällarna är det mer pinsamt med date. Han satte menyn, plockade fram finskjortan och dammsög uterummet. Och mamma skulle vara servitris. Idag vaknade han strax innan sex och sen har det varit fjärilar i magen hela dagen. Första riktiga daten!

Klockan ett knackade det på dörren och i hallen stod två fnissiga 8-åringar med rosiga kinder. Underbart! Med sig hade hon ett jättefint armband i ett fint paket. Man smälter ju och vill stanna tiden... Minns fortfarande min stora kärlek Jonas Löfgren som jag var dödskär i från "lekis" och upp till femte klass. Har fortfarande kvar det där fina silverhjärtat han gav mig efter sångstunden med "Här dansar Herr Gurka" på lekis. Silverhalsbandet som Fredrik Nelsson sedan försökte byta till sig mot sin apelsin på fruktstunden, haha. Minnen!

Present skulle inhandlas. Tydligen ska man ha det. Ett fint halsband blev det. Med röd diamant!

Och vin! Haha, nej. Inte till barnen. Ville bara med bilden påminna er alla om att jag fortfarande är en riktig supermorsa, haha.

Fina dukningen och förrätten! Och ALKOHOLFRITT vin.

Huvudrätten - plankstek såklart! Fint ska det vara!

Och dessert. Med ett hjärta såklart.

Ja, man kan ju bara älska det här. Stora lilla fina Elton!

Konversationerna kan man också bara älska:

- Ska du göra slut med andra killar om du ska va med mig?
- Jag vet inte. Jag vet en som har tre!
- Ja, vi får tänka lite på det...jag har ju också tjej.

Nu sover charmören gott i soffan. Och mamman har diskat och röjt efter kvällens middag med barn och extraungar och ett mysigt besök av Camilla. Nu...ska jag gråta en skvätt över mitt fula hår, ta en dusch, vädra ut popcorndoften och sen sova. Men först skicka lite mess med någon som jag blir lite fnissig av...

over and out.

//Meekatt...

6 kommentarer :

  1. mysigt :)
    älskar konversationen haha

    SvaraRadera
  2. Alltså jag dör sötdöden. Får jag också ha mina dejter hemma hos dig i fortsättningen? Vilken meny!! Plankan är det finaste jag sett, snor idén direkt!

    Du är en fantastisk mamma! Älskar att du är tillbaka! Och älskar din lille Elton!

    SvaraRadera
  3. "Jag vet en som har tre" - HAHAHA!! Det börjas i tid tydligen, haha. Härliga ungar och vilken fin kille du har!

    SvaraRadera
  4. Jag vill också ha en Elton!

    SvaraRadera
  5. Vilken drömdate! Lycko den tjejen! (Och hans flickvän då, haha!!!)

    Härligt att du har någon som gör dig lite fnissig med. ;)

    SvaraRadera
  6. Läste ditt inlägg om barnuppfostran och fick ett hallelujahmoment här i soffan. FAN vad bra du är katten! In i politiken och skolan med dig!!!!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!