måndag 28 oktober 2019

Orange Is The New Black! (Skjut mig!)

Jag är snart 40 år gammal och tar fortfarande beslut som mitt 15-åriga jag. Fantastiskt. Inte konstigt att jag sitter frånskild och ensam i ett hus jag hyr med en katt som bästa sällskap varannan vecka, haha. Jag. Är. En. Idiot.

Jag som byggt upp ett Pippiliknande "Jag-kan-tamejfan-allting" de senaste åren. Jag tapetserar själv, bär och bygger ihop tunga möbler, spacklar och målar om, hyr släp och kör till tippen, lagar motorgräsklippare med hjälp av aggressiva trådar på flashback, grillar som en kung, byter vindrutetorkare i vägrenen på motorvägen i ösregn, byter proppar utomhus mitt i natten med ficklampa trots att jag är sjukt mörkrädd, eldar i brasan, installerar X-boxar och skit, jämför och byter elavtal...och håller två ungar och en katt vid liv. (Okej, jag misslyckades med den andra katten men ändå!?) Men att köpa hårfärg - det kan jag tamejfan inte! Skjut mig. Hur är det ens möjligt att vara så korkad när man borde ha samlat på sig en massa livserfarenhet och viktiga lärdomar? Jag VET ju detta. Jag är vuxen. Jag har vetat detta sen jag gick på Björnekullaskolan i Åstorp och köpte billig hårfärg på OJ. Jag gjorde något liknande i 8:an...men inte ens då...lyckades jag misslyckas så brutalt. Fan.

Ljusa upp håret lite? Bra idé Malin! Nämen? Är min vanliga färg slut?! Prova en annan sort? Vilken BRA JÄVLA IDÈ MALIN!!!! Eltons reaktion var "Men MAMMA!? Vad har du GJORT?! Du är ju JÄTTEFUL! Detta kan du aldrig visa för någon!!!

(Här följer lite bilder som jag aldrig mer vill prata om efter detta. Okej?) Men jag lägger ut dem för att varna andra korkade 12-åringar med "uppfräschningsvisioner"...

Lite uppfräschat och somrigt? Please kill me.

Happy Halloween! Meekatt goes Halloweenpumpa.

Nämen! Fy fan vad snyggt Malin!! Så här har du ju alltid velat se ut!! Som Birk-Jävla-Borkason!!??

Lösningen - mössa. Till och med när man sover. Gonatt. Och mer tårar.

"ÅH!!! MAMMA!!!!!! Jag som trodde att jag var adopterad men nu ser jag ju att du är min RIKTIGA mamma!!!" När man tar det här med "Crazy Cat Lady" lite för långt och färgar om håret för att matcha katten...

Jaga frisör i timmar...en lördagskväll. Enkelt. Not. Mössan på och iväg igår förmiddags. Hejdå halva lönen och hela min värdighet. Men i detta läget skulle man kunna offra båda barnen, bilen och katten för att se normal ut igen.

Ångesten...fy fan.

Gjorde slingor...för att blanda upp det. Kändes lite grönt och hårbotten var orange. En omgång slingor till...sen var det ganska okej tyckte jag. Sen hem. För att upptäcka att det är grönt...med orange i hårbotten. Frågade barnen som sa "Oj, mamma. Ska det vara så? Grönt?!" Panik. Jaga frisör igen! Hejdå halva lönen och hej fula jag - nu helt utan värdighet. Nu har jag rött hår...eller brunt...med inslag av orange...typ. Och vill gråta när jag ser mig i spegeln. Fortsätter leva i min mössa tills någon som tror sig kunna rädda mig hör av sig.

Ja, men varsågoda för det här då?!

over and out.

//Malin i 8:an...still going strong tydligen.

29 kommentarer :

  1. Been there done that!28 oktober 2019 kl. 09:42

    "Nämen! Fy fan vad snyggt Malin!! Så här har du ju alltid velat se ut!! Som Birk-Jävla-Borkason!!??"

    HAHAHAHAHAHAHA!!! Skrattar så tårarna fullständigt forsar här!!!! HAHAHAHA!!!

    SvaraRadera
  2. Skrattar så jag tjuter här! Men på riktigt - VEM är så jävla snygg i mössa??! Blir nästan förbannad!!

    SvaraRadera
  3. Hahahahahahahahaha!!!!! Älskar dig!!!

    SvaraRadera
  4. Jag lider med dig! Jag gjorde samma sak (var iofs 19 år) hela håret var som genomskinligt och hårbotten lös röd �� Frisören som räddade mig gapskrattade när jag klev in i salongen. Har sedan dess ALDRIG provat att färga själv.

    SvaraRadera
  5. Hur gör jag för att följa dig?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Leta upp mig på Facebook (Meekatt) så missar du inget. 😊

      Radera
  6. Du får se det positivt. Det är snart halloween och grönt och orange är ju jätteinne vid denna högtiden=) själv har jag lyckats med påskgult ett par ggr.....

    SvaraRadera
  7. "ÅH!!! MAMMA!!!!!! Jag som trodde att jag var adopterad men nu ser jag ju att du är min RIKTIGA mamma!!!" Jag DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!!! 😂😂😂😂😂

    SvaraRadera
  8. Jag har jobbat som frisör i 13 år och hjälper dig gärna utan kostnad :)

    SvaraRadera
  9. Bilden på dig och katten!!!!!!!! *ASG* Kan va det roligaste inlägget någonsin! TACK för att du kan bjuda på dig själv mitt i paniken. Sen att du är apsnygg oavsett hårfärg är ju en annan femma.
    Man kan bara älska dig - Katten-Jävla-Borkason! HAHAHAHA

    SvaraRadera
  10. Du är underbar, jag älskar dig ♥.

    SvaraRadera
  11. "Birk-Jävla-Borkason" Skrattar så tårarna sprutar!

    SvaraRadera
  12. OMG 😳 😂

    Fast .... jag gjorde typ samma sak nyligen, det blev lite språkförbistring med frisören ... som inte pratade helt bra svenska, eller så var jag jävligt otydlig när jag sa "ljusa slingor", hon frågade "Ljust?", "Ja absolut det blir bra sa jag. Redan efter några slingor började jag tycka att hon tog lite väl breda partier hår, men tänkte att hon säkert visste vad hon gjorde och hade blandat någon smart färg. NOT!!Jag som vanligen är mörkhårig med bruna ögon stod där med vitt hår, höll på att svimma. Sa jag något till frisören? Nej, för jag tyckte synd om henne som hade jobbat med håret i två timmar. Fy fan vad fult med är med vitt hår mot mörka ögonbryn säger jag bara. Eltons reaktion var snarlik min sons, bara det att han föste ut mig från skolans hall och sa att jag inte kunde vara där för att jag såg ut som en asgammal tant ... kul!Det blev också dyrt kan man säga, cirka 6000:- för att först få det förstört och sedan få det någorlunda igen

    SvaraRadera
  13. Härliga o underbar Du,helt rätt hårfärg i hallowentiderju!Sedan att du matchar husets katt får mig att brista ut i skratt!��

    SvaraRadera
  14. Jag är 44 o jag gör precis så med jämna mellanrum. Är rädd att det är nåt som aldrig försvinner o då är vi hopplösa fall. Men det positiva med det är att efter lång... O då menar jag Lång tid så kan man skratta åt det. Just nu är jag nöjd att jag kan skratta åt dig lite.
    Du e ursnygg o skrattvänlig så nöj dig med det (o mössa) jag ����

    SvaraRadera
  15. HAHAHAHAHAHA!!!! ÄLSKAR DIG!!!

    SvaraRadera
  16. Vackra kvinna - oavsett hårfärg!

    SvaraRadera
  17. Såg dig idag i Halmstad och blev alldeles starstruck. Vågade inte hälsa och kände mig som en stalker efter en stunds spanande, hahaha. Du är fin i mössan! ;)

    SvaraRadera
  18. Det där har även jag gjort :-) :-) MEN jag passar inte ens hälften så bra i mössa som du, så det blev dyrt ;-) :’) :’)

    SvaraRadera
  19. Hahaha, älskar detta!!! Vi har ALLA gjort det!! Men mitt i allt detta och i glädjen över att du är frisk och har återuppstått så är ju den stora frågan "Varför har du en dewalt-tröja?" Vem är han? För visst kan du allting själv - det vet vi ju...men vissa saker är trevligare när man är två. Och du har inte köpt den till dig själv! *asg* ;)

    Love u! I alla hårfärger. Och i mössa. För sån é jag!

    SvaraRadera
  20. Vill gråta när jag läser detta. Gjorde samma sak förra året och vet EXAKT känslan och paniken som upstår! Jag körde svart. Blev skitfult. Och lite grönt. Aldrig mer röra håret själv!

    /S

    SvaraRadera
  21. Vackra katten! Äntligen plingar det i min mobil igen, du är efterlängtad. ;)

    (Och fin i mösssa!)

    SvaraRadera
  22. Alltså jag gjorde typ samma sak fast hos frisören 😂. Hon skulle avfärga mitt röda hår till blont som jag normalt har. Efter 4 olika avfärgningar och blekningar såg jag ut som en fjortis 🙈. Åkte hem och dagen efter köpte jag en mörkblond toning så jag vågade mig ut bland folk igen. Möte to self; avfärga inte hos den frisören igen 👌😂

    SvaraRadera
  23. "När man tar det här med "Crazy Cat Lady" lite för långt och färgar om håret för att matcha katten..." HAHAHA

    SvaraRadera
  24. Malin! Du ska prata med min svägerska Majken på Sinners &Saints i Göteborg. Hon är oerhört skicklig och fixar bla Kammi, Gunilla (Hollywoodfrun) och Carolina Gynning. Och MIG! 🥰

    SvaraRadera
  25. Här sitter jag på espresso house och skrattar för mig själv. Det.måste vara nåt med Åstorp för jag gjorde likadant. Det var inne då men för i helheten som jag såg ut. På valborg och allt. Jagade också frisör och hittade en till slut som färgade det anständigt igen...hahaha... Vi är grymma ��������

    SvaraRadera
  26. Jag älskar dig katten!! Den klokaste jag vet!! När kommer boken ut?! Läst den på norska men fattar dåligt, haha.

    SvaraRadera
  27. Jag är 48 och lyckades vid den senaste färgningen få till det så bra, att håret gick av mitt i längderna. Såg ut som om det fastnat i en stavmixer. Hej och välkommen kort bob som desperat klipptes av moi med en någorlunda vass sax.

    SvaraRadera
  28. Tips, ha alltid färgbomber hemma som kan rädda din hårfärg. Vill du bli av med det gula, använd färgbomb lila och blanda ut med balsam om den är för mörk. Nu kör jag personligen på bubbelgumsrosa som lösning när blekni gen inte blir hundra, men lite rosa löser allt i livet för en stund. Den lila balanserar så att det blir kallt blont/grått.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!