måndag 21 oktober 2019

Pinsam mamma, Rolig mamma & Trött mamma

- Mammaaaaa? Vill du köra mig till skolan? Det är så dimmigt idag.
- Självklart gumman. Ut i bilen så kommer jag!
- Eeeeh?! Du går INTE ut ur bilen va?!
- Vadå?! *asg*

Pinsam mamma.

Ja, skulle polisen stanna mig så hade det varit lite pinsamt kanske. Men i övrigt träffar man liksom ingen i bilen på väg till eller från skolan så då får man vara hur ful man vill. För stora joggingbrallor, ingen bh, pyjamaströja, kofta och inneskor. Skitsnyggt! BÄSTA hotet dock - "Gör du inte läxan följer jag med dig in!". Mouhaha! (Mogen mamma) Bättre än wifi-hotet!

Igår var Alice lite "mammalängtig" och vi norpade till oss en övernattning på pappaveckan. Pappan var i och för sig ganska glad att slippa plugga till provet i sexualkunskap. Jag var hemma hos Freddy en sväng igår och vi började plugga och Alice spontana reaktion var "Mamma, är inte jag lite för liten för förhudar och stånd och sånt?!" Eeeh...jo. Jag hade gärna sett att hon hade väntat 20 år med den informationen (haha) men nu är det dags.

Vi åkte hem till mig, pluggade, fnissade, åt Thaimat, pratade befruktning, ritade roliga bilder, skrattade ännu mer och lärde oss allt om sexuell upphetsning, testiklar och provrörsbefruktning. Vi kollade "aspinsamma bilder" på Ungdomsmottagningens sida (Bra tips för föräldrar som inte vill att barnen googla "blygdläppar". Blir liksom inte så bra. Umo.se har tecknade bilder som är bättre lämpade för våra små tonåringar...tycker jag.) Så ja, heja oss. Jag fick en lång godnattkram och ett "Mamma, du är faktiskt den roligaste jag vet. Det är ju KUL att plugga med dig även när det är pinsamma ämnen!!" (Tack gode gud. Och varsågod Freddy, haha.)

 Älskade Kravallis!

Helgen har varit lugn och skön. Ingen stress, inga måsten - bara mys. Väldigt bra helg! Känner energin komma tillbaka lite. Men så plötsligt är jag helt färdig och vet knappt vad jag heter. Har haft ont inatt men vill komma ifrån alla starka smärtstillande. Känner att jag blir trött av dem och jag behöver all energi jag kan få nu. Idag...ska jag putsa köksfönstret och gå ner till havet och vända. Lagom mål.

Elton (tjejtjusaren) var på kalas igår. Det är jobbigt att vara Elton nu. Många tjejer som skriver kärleksbrev och frågar chans. Igår sa han "Jag har nog sex kärleksbrev i min väska nu. Jag måste be dem sluta så att jag kan leva mitt vanliga liv igen!" Man kan ju bara älska den killen. (Och bli lite avundsjuk på alla dessa kärleksbrev och friare. )
 
Kalaskillen

over and out.

//Meekatt...

9 kommentarer :

  1. Åh, fina Elton. Förstår att han har det jobbigt i skolan, haha. Han är bara så söt!

    Men vad bra, kan jag skicka över mina ungar till dig så fixar du sexualkunskapen? Fick hem lite papper här om dagen och blev nästan generad. Men heja dig som är en fantastisk mamma! Lycko Alice som har dig.

    SvaraRadera
  2. HAHAHA! Älskar outfiten! Ska köra med samma hot - klockrent ju!

    SvaraRadera
  3. En annan tonårsmorsa21 oktober 2019 kl. 10:19

    Jag gjorde den en dag. Lämnade i morgonrock och foppatofflor. En lärare kom ut till bilen och knackade på rutan och sa "skulle du vilja komma in en snabb runda, skulle behöva byta ett par ord med dig." Skammen... Han satte sig brevid mig i bilen istället så vi tog samtalet där. Skjut mig...som du brukar säga.

    /Numera klädd i jeans på morgonen. Alltid.

    SvaraRadera
  4. Haha ser inte fram mot den dagen då det blir sexualundervisning. Jag som fnissade när läkaren skulle se o känna på 3 årings pungkulor att allt var som det ska. Kände mig som en väldigt mogen mamma då 😂

    SvaraRadera
  5. Elton alltså - vilken stekare! Var inte länge sen du la upp en bild på honom görandes reklam för blöjor på köksbordet. Eller det var det kanske ändå... Om man vill veta hur tiden går ska man kolla på andras barn. Alice skulle precis fylla fyra när jag läste här första gången... Är glad att du är tillbaka!

    SvaraRadera
  6. ÄLSKAR att du börjat blogga igen katten!!!!!

    SvaraRadera
  7. Fint kollage med bilder på en glad mamma och en dotter som älskar sin mamma!! <3

    SvaraRadera
  8. Älskar outfiten!!! Inte riktigt så vi minns dig ifrån slottet. :)
    Du är så saknad! Vi var inne för någon vecka sedan och ville fika men det var så krångligt att vi gick hem. Slottet och vi gäster saknar dig! Kommer du tillbaka????

    SvaraRadera
  9. Åh, jag körde mina barn i morgonrock, rufsigt hår och ingen tandborstning, gårdagens mascara på kinden. Jaa vi vaknade 20min innan skolan skulle börja. Vi kom i tid! Men sen var det visst polis kontroll. Så sjukt pinsamt. Ensam i bilen och en gravallvarlig polis som passade på men alkoblås oxå🤣🤣

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!