torsdag 31 oktober 2019

Doggystyle, Rädd katt & Damsugning?

Torsdag och traditionsenlig pannkaksfrulle i Meekatt Casa som alltid sista dagen på mammaveckan. Idag körde vi "Prettoplätttar" med ägg, banan och kanel (heja supermorsan!). Höstlovet har varit lugnt och skönt och jag börjar känna mig som mig själv igen. Har fortfarande ont emellanåt men inte alls på samma sätt och är nu nästan helt morfinfri. Börjar få tillbaka lite energi och viljan att hitta på saker. Hej livet!

Igår provade vi att ha fina lånehunden Lilly hos oss en stund utan husse närvarande. Gick riktigt bra och barnen bara älskar henne. Hon är jättestor, fluffig och busig. Och perfekt att ha som kudde tydligen.


Vi gick en liten promenad med henne. Eller Elton åkte en stund efter henne, haha. Det är 40 kilo hund liksom. Som känner doften av STRANDEN och då är det svårt att hålla i, haha. Men efter lite träning sa han "Kolla mamma, jag är som han Cecar Millan på TV!" Heja Elton! Lånehund är perfekt. Bus och mys men inget ansvar och inget dåligt samvete. Och Elton som saknat hund så mycket är överlycklig.

Whiskey är inte riktigt lika lycklig, haha.

Vill ni göra er till idag så säljer Lidl Halloweenpasta för 10 kronor. Smakade skit tyckte vi allihop men fin var den! Vi var tvungna att skölja ner lunchen med kanelbullar. Stackars oss.

Alice är på Brunch hemma hos en klasskompis som har fyllt år, Elton spelar fotboll i trädgården med sin klasskompis och jag ska börja packa barnens grejor inför pappaveckan. Jag vänjer mig aldrig. Speciellt inte nu. Tycker bara att det blir svårare med tiden. Kanske för att vi haft det så otroligt mysigt de senaste veckorna. Ingen stress, inget bråk. Bara mys och kramar. Och sånt här:

Den här presenten alltså!

Jag får dra max tre lappar om dagen och kan välja på allt ifrån fotmassage, vedhämtning och se på vår serie ihop till damsugning. Det är kärlek det.

over and out.

//Meekatt...

10 kommentarer :

  1. Vilken ljuvligt lurvig vovve, perfekt med lånevovve. Älskar bilden på Whiskey *ASG*.

    SvaraRadera
  2. Vilken omtänksam fin present. Hade blivit jätte glad för den. Det är riktig kärlek sånt. Spara den som ett minne!

    SvaraRadera
  3. Hur går det med håret?! *fniss*

    SvaraRadera
  4. Såg dig på Maxi idag. Skönt att se dig på benen igen katten! Vacker är du så att det gör ont att titta på dig. ;)

    SvaraRadera
  5. Kopiera lapparna!! *asg*

    SvaraRadera
  6. Bor du i det gula huset på Kustvägen?

    SvaraRadera
  7. Sjukt Starstrucked inne på Fahlmans idag! Höll på att kissa på mig av lycka när jag såg min idol!!! Snygg är du!!! Älskar dig!!!

    SvaraRadera
  8. Vilka bra lappar! Kärlek! <3

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!