tisdag 2 juni 2015

Relax, Snippchock & Ljusterapi?

Alltså...det här med spa och relax är nog inte riktigt jag. Eller jo, jag ÄLSKAR ju spa..om det handlar om en varm pool, tillgång till bubbel (sånt bubbel man har i glaset!) och gärna choklad...så att man inte slöar till. Jag har varit på en massa olika spa de senaste åren men jag börjar inse att det där med avslappning inte är för mig. Jag är antingen för stressad inombords...eller så är det bara inget för mig. Det kan ju inte va för alla?

Jag och Tessan var iväg en gång och det var en massa stationer i vattnet som man skulle variera mellan. Jag hade mest problem med mina jävla bikinitrosor som hängde nere vid fotknölarna hela rundan. Var man än stod så kom det en hård jävla stråle och näckade mig. Så nej. Igår tänkte jag att jag skulle prova en mildare variant. En sån man ser i broschyrerna och som ser sådär harmonisk och mysig ut. Så jag jobbade häcken av mig på förmiddagen och åkte sen till Varberg. Jag hade ett par timmar över på eftermiddagen och checkade in mig på spa. Jag fick ett par tofflor...och en tunn variant på badrock. Jippie.

Jag skulle börja med tvagning. My god. Räcker det med att duscha eller ska man slita av sig skinnet här i det gemensamma nakenutrymmet på den lilla pallen? Jag gjorde ett tappert försök till en avslappnad "tvagningsstund" i min ensamhet. LITE svårt att slappna av när man inte vill sitta på pallen utan står på huk och häller vatten över sig själv och lyssnar på asiatisk musik. Jag skrattade mest åt min icke befintliga vighet och gav upp. Vanlig dusch is da shit! Stående! Utan snipp-pall. (waah?!)

Efter duschen gick jag in i rummet med de olika bastuvarianterna. 10 sekunder i varje bastu och en snabb mangodusch(?) senare var jag klar med en avdelningen. Jaha? Lite pinsamt att gå in sist och ut först. Övriga bastubadare satt liksom där inne i evigheter. Men jag hatar bastu. Det är varmt. Och svettigt. Och andra människor har svettats där. Waah! Mitt på golvet stod ett högt kar. Isbad! I can do that! Ett djupt andetag och en halvsmidig klättring senare var jag i. My fucking god! Hur tänkte jag där? Ska man va i ett tag eller ska man flyga upp? Pinsamt att kasta sig upp om det är meningen att man ska ligga i? Så jag satt där...tills jag insåg att Södra Thailand aldrig mer kommer få tillbaks känseln. Då gick jag upp. Graciöst. (Snubblade SJÄLVKLART på stegen men fick det att se ut som att jag VILLE glida ner för den.) Skjut mig och min iskalla snippa.

Tillbaks till tvagningsrummet och på med mjukisbrallor och linne. NU ska det slappnas av! Jag gick in i Tempelrummet och kröp in ett eget litet tempel och drog för gardinerna. Det första jag tänkte var "Haha! HÄR kan man ju ha sex!" Det får man naturligtvis inte. Men det såg lite porrigt ut, haha. Men jag skärpte mig och försökte komma in i känslan och lyssna på rösten i högtalarna. Jag försökte "andas in kraften från universum och känna friden i mitt inre rum". Vafan? Det enda jag kände i mitt inre rum var sötsug och crawing efter rödvin. Så jag tog fram mobilen som jag smugglat in i bh:n. För jag är 12 år gammal och vågar inte visa att jag har mobilen med mig, haha. Så jag låg där i mitt lilla tempel och kollade genom instagram...och Facebook i väntan på att min inre rum skulle fyllas med energi och liv. Sen blev jag kissnödig. Mitt inre fylldes uppenbarligen med vätska istället.

Jag var på väg att byta rum men ångrade mig på vägen in i ljusterapirummet. Det var väldigt väldigt väldigt vitt. Det enda som borde förekomma i det rummet är avsked av döda gamla släktingar eller forskning på botemedlet till cancer. Jag blir apstressad bara jag ser rummet. Jag måste vara en usel spabesökare, haha. För stressad för terapi. För sån é jag!

På kvällen blev det riktigt bubbel - en ny favorit som jag ska dricka massor av i sommar: Château Rioublanc Crémant de Bordeaux. Fantastiskt gott och perfekt till choklad och jordgubbar! Ni hittar det hos Invinitum.

https://invinitum.com/chateau-rioublanc-cremant-de-bordeaux

Nu blir det verklighet. Lite skrivande, en massa tavlor som ska packas och sen ska barnen hämtas. Freddy är i Norge hela veckan så det blir "normala arbetstider". Lyx...och stress!

over and out.

//Meekatt...

6 kommentarer :

  1. hahaha! Nej kanske inte är för alla... jag själv har aldrig varit på spa :O

    SvaraRadera
  2. Dagen skratt, tack bästa Meekatt, jag älskar spa men håller med om att det kan vara svårt att koppla av. Tur att det finns spa där man kan koppla av med bubbel i glas, choklad och fnissiga väninnor. Ha det bäst, kram.

    SvaraRadera
  3. Så olika vi är. Du var på det bästa spa:t jag har varit på.

    SvaraRadera
  4. Hahaa, jag har "hittat" din blogg och jösses så roligt du skriver! Det där inlägget känner jag igen mig i till tvåhundra procent.
    Jag blir vrålstressad på spa, all lugnande ( stressande ) pling-plong musik, alla som hasar runt i tofflor och frottérockar och tycker allt är så uunderbart. Nej, nej och åter nej. Det är INTE underbart.

    SvaraRadera
  5. E ju det bästa spat!! Men jag förstår dig!!! Mysigt i en timma, sen e man klar!!!

    SvaraRadera
  6. Hahaha du är så rolig så jag kissar ner mig!
    Jag är oxå för stressad för spa...och yoga, mindfullness och allt vad de heter... istället för att bli lugnare blir jag hyper stressad...
    men en jobbar på de! Saknar er!!! Att få umgås och skratta med er är bästa medicinen för en stressad själ!!!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!