tisdag 23 juni 2015

Idiotiska uttryck, Smygrökande & Penisar i trädgården!

"Den döda bäverfittan" i köket has left the building efter en flaska klorin, 4 citroner, en flaska ättika och 650 000 doftljus, haha. Nu kan jag konstatera att uttrycket "Man ska prova allting en gång!" är ett idiotiskt uttryck som förföljt mig hela livet helt i onödan. Det finns för fan ingen anledning att prova allt en gång?! Jag ska aldrig mer ta de orden (eller surstömming) i min mun.

På att om att prova nya saker så lärde jag mig att snusa på Midsommar. Midsommar är helgen som vi väntar på hela året och världens bästa Jim och Muzna kommer till oss sedan (minst) 15 år tillbaks. Vi dricker öl, dansar runt Midsommarstången, sjunger karaoke, äter en massa gott och smygröker i trädgården. I år firade vi med Familjen Wallquist och bjöd även in våra 80-åriga grannar på Midsommardans och vin. De hade inte dansat runt Midsommarstång på jättemånga år så det var jätteglada, haha. Jag och Alice var iväg på förmiddagen på vår obligatoriska "stjäla-blommor-runda" - detta året i ösregn. Men skam den som ger sig! Är det Midsommar så är det! Freddy byggde fallosymbol i parasollstället och alla björkar som tidigare fanns för att skydda från insyn är näckade för att agera grönskande fallo. Det såg lite ut som att vi tänkte korsfästa någon i trädgården men lupinerna jag snodde bakom gymmet i Skottorp räddade upp stämningen. Vi fick ihop en stång. Inte så vacker men det är fan inte alla penisar heller!

 Jag gick all in och hade klänning (och mycket bröst).
 
 
Freddy gick all in och somnade 21,30. Tack Hallands Fläder för en trevlig Midsommar, haha. Vi övriga hade i och för sig väldigt roligt både utan honom och åt honom. När vi väl kom på att han hade "fingerupplåsning" på sin mobil öppnade sig en helt ny värld för oss och Freddys mobil. Just i det ögonblicket önskade jag att han hade haft Facebook. Fast samtidigt - behöver han det? Jag sköter ju hans uppdateringar ganska bra. Jag är verkligen omtänksam.
 
 
Detta är dagen efter...klockan ett. Hallands Fläder - still going strong. Jag var iväg och köpte QP-meny och försökte få liv i honom men det var liksom lönlöst. Jag och våra gäster roade oss med trädgårdshäng och Tivoli i Mellbystrand. Klockan sju på kvällen åkte jag och tränade och när jag kom hem mötte jag det här:
 
 
Heja Freddy? Sömn, Kräk, Sömn, Kräk, Dusch, Qp-meny, Sömn, Kräk, Dusch, Pizza...och en öl?! Hoppas ni haft en bra Midsommar och att ni mått bättre än Freddy. Jag klarade mig väldigt bra genom att hälla varannan snaps i gräset. Man är ju inte 25 längre. Man klarar inte det där. Men jag var jättetuff och lärde mig att snusa i alla fall! Fast ja, det där gör ju apont!? Hur kan man gilla det? "Behåll den inne!! Det gör bara ont i början sen känns det inget!!" Det sa de om analsex också. Jag är fan inte helt övertygad...

over and out.

//Meekatt...

6 kommentarer :

  1. Camilla Ågervall23 juni 2015 kl. 12:23

    Du e sååå fantastisk o härlig Malin!!!! får aldrig nog av ditt bloggande och hoppas vi snart ska ha vår träff,många minnen lär komma fram o många goa skratt därtill <3

    SvaraRadera
  2. Vad ska mammamaffian säga om det här midsommarfirandet egentligen? :-D :-D

    SvaraRadera
  3. Haha härligt midsommarfirande! <3

    SvaraRadera
  4. Ni tror att jag låtssa och över driver? Att jag gör mig till för att får allt att verka värre än det är?

    Är en gift mamma och har två barn och vi bor på landet. Är 44 år.

    Ni kommer att få följa mitt liv som att vara annorlunda med diganoser m.m. & mitt liv. Jag är född -70, lever med min man och 2 barn, 6 hundar, Hundar är mitt liv, Utan dessa underbara varelser vore inte livet ett liv.

    Jag är en person som har svårt att möta ensamheten och inte ha någon att bolla mina tankar med. Jag behöver ha någon som orkar lyssna. Jag har vänner som jag känner jag inte vill tära på mer. De är vana vid mitt glada jag och det känns att jag vill kunna prata med människor som inte har förutfattade meningar och samtidigt kan ge mig perspektiv på mina tankar och funderingar.

    Vad jag gör på min fritid!
    Jag tycker om att hitta på saker på min fritid som allt från att träna, kolla film, äta något gott, åka någonstans, bara vara, ut i naturen, fiska, vad som helst helt enkelt. Det finns inget jag inte kan tänka mig att göra. Tycker om när det händer något eller inte på rätt sätt.

    Om den jag söker!
    Jag söker den som är villig att förstå, som har en drivkraft och är ärlig i sina avsikter och som kan värdesätta utbytet av tankar och goda råd. Någon som är rak och intresserad av att ge och ta.
    Vad vill jag göra med dig
    Det är svårt att säga, beror alldeles på personen i fråga. Ibland är det tillräckligt att prata, ibland att göra något roligt eller intressant. Sådant visar sig efterhand.

    Vilken kontakt är jag öppen för IRL - Träffas och umgås, Brevkontakt här på sajten, Chatt, Träffas på tu man hand, Träffas flera och hitta på nåt kul
    Etniskt ursprung Europeisk
    Önskad relation Vänskap, Endast vänskap, Onlinevän / Chattvän

    Läs gärna min blogg:

    miamiamia.bloggplatsen.se

    Jag söker kvinnliga vänner och jag vill komma i kontakt med alla er som liksom jag också har en Asperger-Diagnos. Din ålder ska vara 40+. Jag själv är en mamma,fru på 44 år år. Bosatt i Småland. Jag älskar hundar, hästar, hantverk, promenad, familjen, utför, träna, djur, segling m.m. Så du med en Asperger-diagnos. Skriv gärna! Det skulle göra mig jätteglad!

    E-mail: mia2@home.se

    miamiamia.bloggplatsen.se

    Mitt liv ! Jahaa, var börjar man. Jag är Mia. Jag är 44 år och sjukskriven. Jag har nyligen fått diagnosen Autism, asperger, utvecklingstörning m.m Här på bloggen kommer jag skriva om min vardag som mina förhinder, hur jag hanterar det och förhoppningsvis hur jag förbättras. Ingen vill vara sjuk eller fångad i sina egna tankar.

    Skämmas över ensamhet ?

    Jag skäms över att jag är ensam. Till vardags säger jag det inte till någon. Jag har ju familj så när människor frågar vad jag t ex har gjort i helgen så har jag alltid något att berätta.

    Men jag vet inte om de reflekterar över att jag aldrig berättar om att jag träffat andra människor. På facebook skriver alla om olika familjeträffar, fester och parmiddagar de varit på. Det gör aldrig jag. Värst är storhelger som midsommar och nyår. Då "ska" man ju gå på olika fester. I bland kan man fira med släkten men det är inte samma sak.
    Nyår har jag firat med bara min familj flera gånger. Det är inte lika festligt att bara vara 4. Särskilt efteråt när alla ska berätta hur kul de hade på sin stora fest.

    Då skäms jag. Förra nyår åkte vi bort till en större stad och firade på restaurang och så. Nästan bara för att kunna säga "vi åkte bort bara vi i familjen och hade det mysigt". Typ självvald ensamhet. Det är inte lika skamligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har diagnoser: Asperger, Autism, Utvecklingstörning m.m.

      Snälla ni kom in och läs min blogg om mitt liv vetja!
      Att vara annorlunda liv med diagnoser!
      DELA OCH SPRID MIN BLOGG VIDARE!
      DET SKULLE BETYDAR MYCKER FÖR MIG OM NI GJORDE DETTA FÖR MIN SKULL!
      TACK I FÖR HAND!

      miamiamia.bloggplatsen.se
      mia2@home.se

      Jag bloggar för att jag vill öka kunskapen och förståelsen om Psykisk Ohälsa i samhället. Om du bloggar helt eller delvis om Psykisk Ohälsa, följ mig så följer jag tillbaks! Jag har: Autismspektrumtillstånd, Autism, ADHD, kronisk depression. För samarbete kontakta mig på: / mia2@home.se

      Jag och vill skriva lite om mina tankar i den stora världen och och leva ett annorlunda liv och vara annorlunda!
      Hoppas på många läsare som vill följs och följa mig i både vått och torrt! Hoppas att ni dela och sprida min blogg vidare m.m

      I både glädje och sorg, jag är en lipsill för det minsta lilla egentligen så får vi ser hur det går att blogga här. Har haft ett hård liv!

      Radera
  5. Jag har diagnoser: Asperger, Autism, Utvecklingstörning m.m.

    Snälla ni kom in och läs min blogg om mitt liv vetja!
    Att vara annorlunda liv med diagnoser!
    DELA OCH SPRID MIN BLOGG VIDARE!
    DET SKULLE BETYDAR MYCKER FÖR MIG OM NI GJORDE DETTA FÖR MIN SKULL!
    TACK I FÖR HAND!

    miamiamia.bloggplatsen.se
    mia2@home.se

    Jag bloggar för att jag vill öka kunskapen och förståelsen om Psykisk Ohälsa i samhället. Om du bloggar helt eller delvis om Psykisk Ohälsa, följ mig så följer jag tillbaks! Jag har: Autismspektrumtillstånd, Autism, ADHD, kronisk depression. För samarbete kontakta mig på: / mia2@home.se

    Jag och vill skriva lite om mina tankar i den stora världen och och leva ett annorlunda liv och vara annorlunda!
    Hoppas på många läsare som vill följs och följa mig i både vått och torrt! Hoppas att ni dela och sprida min blogg vidare m.m

    I både glädje och sorg, jag är en lipsill för det minsta lilla egentligen så får vi ser hur det går att blogga här. Har haft ett hård liv!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!