torsdag 18 juni 2015

Nytt sug i Meekatt Casa!

Nu har vi haft vår nya familjemedlem hos oss i två veckor och det har gått över förväntan. Jag är inte alltid bekväm med nyheter och när det handlar om sugande så brukar det vara jag som sköter det. Det har fungerat bra i flera år men sen kom den där lilla incidenten med spindeln in och förstörde allting. En stor jävla spindel (som ett marsvin ungefär)...som jag dammsög upp i ren skräck. Sen satte jag ut dammsugaren i trädgården...för att spindeln inte skulle klättra tillbaks ut på natten och DÖDA mig. Det regnade den natten. Dammsugaren stod kvar ute. Fail. Freddy var jättenöjd, haha. Men nu har vi bivit produkttestare för SIBA och en Philips Dammsugare FC8721 med AirflowMax-teknik. Och det var ju väldigt lägligt! Lådan var minst lika uppskattad som innehållet:
 

http://www.siba.se/hus-och-hem/dammsugare-stad-tvatt/golvdammsugare/philips-fc8721-09-120129
 
Vi som har hund dammsuger typ alltid och oavsett hur mycket man dammsuger så räcker det aldrig. Men jag är supernöjd med dammsugaren och då framför allt med att det är ELVA meter lång sladd och med munstycket! Förut hade vi också en Philips men med ett "twinner-munstycke" och det puttade liksom runt dammet och hundhåren framför munstycket. Jag sprang mest och bytte uttag hela tiden och puttade runt skiten. Här finns ett sk. TriActiveMax-munstycke som gör att inget kommer undan. Gummit runt munstycket gör så att inget "smiter". Allergivänlig och jättebra!   
 
http://www.siba.se/hus-och-hem/dammsugare-stad-tvatt/golvdammsugare/philips-fc8721-09-120129
 
Och sen måste jag ju förnedra min man lite också...för sån é jag!
 

 
Dammsugaren får 9 semlor av 10 möjliga. Ja, jag fortsätter att betygsätta allt i semlor...för sån é jag. Och anledningen att den "bara" får nio av tio är att den inte finns i vitt, haha. I en barnfamilj...som dessutom har hund står dammsugaren ALLTID framme och då hade en vit varit sketsnygg! ;)
 
over and out.
 
//Meekatt...

5 kommentarer :

  1. Men Meekatt!!!!!??! Är du aldrig rädd för skiljsmässa???
    :D
    *skrattar så jag gråter och tänker på min pryde make som definitivt skulle ta ut skiljsmässa om jag la ut en hyfsat påklädd bild på honom i typ t-shirt och kalsonger*
    ;D
    /Lajnda

    SvaraRadera
  2. Hahahahahhahahah hur fan har du dresserat honom?? Jag får ju inte ens skriva om den där som jag lever med i min blogg :D
    Jag vill också ha en egen Freddy :)

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha härligt du har kolla på en man som är naken och jobbar 😃 kan livet bli bättre 😃❤❤❤

    SvaraRadera
  4. Det finns bara en som marknadsför som du! Hatten av för SIBA som vågar använda dig! Du är tamejfan bäst katten! Nu vill alla ha en sån dammsugare OCH en Freddy! ;D

    SvaraRadera
  5. Hahahaha! Älskar Bunnyöronen!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!