måndag 4 juni 2012

Rumble, Möss & Grenlösa strumpbyxor!

Jaha, då var det måndag igen. Helgen skulle ha ägnats åt en massa viktigt men så här i efterhand kan man ju undra vad vi gjort egentligen. Känns som att vi mest har skällt på Elton som skrikit hela helgen (<--supermamman), krattat gräsmattan så att jag knappt kan röra armarna idag och ja...lite Rumble på det. Tack som fan Pelle för att du drog ner mig i Rumble-träsket. Tur att jag är så jäkla kass - jag kanske tröttnar snabbare än jag gjorde på wordfeud! Men alla ni läsare som lyckats hitta mig och nu spöar skiten av mig - VÄNTA ni bara! Jag ska bara få igång min Rumble-tumme!  ;)
 

I fredags åkte jag och barnen in till Fia & Pelle i Halmstad på lunch. De bjöd på pastasallad och pannkakor. Hur konstigt var inte det?! Vem bjuder på det samtidigt? Som att bjuda på gräddtårta...och makrill. Jag försökte se nyttig ut och valde pastasalladen. TRÅKIGT att vara vuxen. Bondmoran skulle ha kastat sig över pannkakorna, sån é hon!

Vi bestämde oss för att göra en heldag av vår date så jag lämnade barnen hos dem och hämtade Freddy efter jobbet. Hans skruttiga gamla "Pussy Wagon" skulle nog inte hålla hela vägen till Halmstad så jag och Kinderägget fick offra oss. ÅH vad jag vill ha en ny bil! Eller ja...en städad bil räcker. När jag kom hem såg jag i spegeln att jag hade ett halvt Mariekex fastkletat över ena skinkan. Dessutom hade jag något "chokladigt" på benet. (Nej, jag smakade inte...men det KAN inte ha varit bajs!) Allvarligt?! Spräng min bil! "Vi ska aldrig äta i den här bilen...bla bla bla..."  Vi äter nog fan de flesta utav våra måltider i den bilen känns det som. Tur att det är HEM man åker när gamla matrester kletar sig fast på ens kropp. Hade jag inte haft en så fet röv (<-- jäkligt grov benstomme?) så hade jag kanske känt att det hände...men nej. Sån é inte jag. Jag ser det i spegeln...


Jaja, vi kom in till Halmstad igen och mötte en rödgråten Elton. Mes. Inte konstigt att han gråter när han är där. Deras lilla Alva som är en dag yngre än Elton är ju rena Gestapo när det kommer till hennes leksaker. RÖR INTE - DEN ÄR MIN!! Hon är inte ens ett år. Lycka till Fia och Pelle. Hon kommer bli kul, haha. 

Kvällen spenderade jag åt att lyssna på gänget som hällde i sig öl och vin. Det är faktiskt underskattat att vara nykter i ett icke nyktert sällskap. I alla fall detta sällskapet. Jag fick lära mig nya dialekter, hur man bäst dödar en mus med en skruvmejsel, att mörk choklad KAN vara god (eller ja, den gick ner...) samt att man kan laga ett hål i ett avlopp med Fias grenlösa strumpbyxor. Fan vad bra! Jag hade ALDRIG kommit på det själv! Tydligen rymde den misstänkta råttan med strumpbyxorna och befinner sig nu på en bordell i Amsterdam. Snopet Fia - det kunde varit din extrainkomst det där...

Lovar att ta tag i bloggandet! Varit lite mycket här! På torsdag fyller Elton 1 år så nu ska det förberedas kalas. ETT ÅR!! Vart tog det året vägen?!

over and out.

//Meekatt...




11 kommentarer :

  1. Låter som en härlig helg!

    Heter du meekatt på rumble också? Annars har jag lagt till någon helt annan ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, jag heter Meekatt...överallt! ;)

      Radera
  2. Ha ha.
    Ja nykter i ett onycktert sällskap e inget vidare faktiskt.

    Åhh Elton fyller 1 på torsdag? lukas på tisdag, nästa. ja vart fan tog de året vägen?
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det var faktiskt kul. Och det var inte "fest-fest" så det var lugnt! ;)

      Ja, vart fan tar tiden vägen?

      Kram!

      Radera
  3. Usch för att vara nykter bland alkoholstinna fyllon. Jag har försökt undvika den situationen de senaste åren. Man får ju allt ansvar!

    PS. Jag sa ju att mörk choklad FUNKAR!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, precis! Du är så klok bruden!

      Funkar ja...som vatten när man vill ha vin... Det funkar, men är fan inte gott! ;)

      Radera
  4. "Jag försökte se nyttig ut och valde pastasalladen. TRÅKIGT att vara vuxen. Bondmoran skulle ha kastat sig över pannkakorna, sån é hon!"
    Hahahaha, jag blev så full i skratt när jag läste det för precis när jag läste att du valde pastasalladen så tänkte jag "hon är ju inte klok, jag skulle valt pannkakorna" och så fortsatte jag att läsa och fick värsta skrattkrampen. Du känner mig för väl söta du <3

    Kramar i massor
    Bondmoran
    www.bondmoran.nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, efter två nätter i samma säng vet man allt, haha.

      Kram snygging!

      Radera
  5. Jag hade nog valt pannkakorna jag med! :) Hoppas 1års kalaset går bra, kram Bubbel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästa gång blir det pannkakor! ;)

      Tack snälla!

      Radera
  6. Välja? Jag skulle blandat ner pannkakorna i salladen jag. Men det är jag det :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!