tisdag 12 juni 2012

Mus, Bajstorkare & Ny frisyr!

Hög tid för en liten uppdatering! Har hunnit med en 1-årsdag, ett släktkalas, en magsjuka och ett IKEA-besök sen sist. Elton verkade nöjd med födelsedagen, släkten gillade maten, regnet höll sig borta, jag tappade tre kilo under min matförgiftning(?) och på IKEA fyndade jag massor med fina saker till Eltons blivande rum. Idag har jag dock tryckt i mig två kanelbullar och 200 gram mjölkchoklad så ni behöver inte oroa er över min viktminskning. Jag är snart utspänd och slät igen! 

I morse vaknade jag med Alice liggandes PÅ mig. "Mamma, jag vill inte till dagis idag. Kan vi inte bara ligga här och musa hela dagen? Det hade väl varit musigt mamma?" Åh, som om jag orkade ta mig upp ur sängen och tjata på en trött 4-åring efter två dygn ulkandes på dass?


Nej, musdag fick det bli. Jag ringde dagis och vi låg kvar i sängen...i 30 sekunder - sen vaknade Elton. Skjut mig. Redan där ångrade jag mitt beslut. Jag BEHÖVDE verkligen få sova lite till! Nu blev det en heldag med två energiska och uttråkade barn hemma - och en halvdöd mamma. Kombinationen var inte lysande direkt. Tio minuter efter att Freddy lämnat misären var Alice uttråkad och ville "hitta på något". "Mamma, mammaaaa? Vad ska vi hitta på? Ska vi inte göra något ALLS idag? Ska vi bara ligga här? Mamma?!" Allvarligt?! "Men Alice, du ville ju stanna hemma och ligga och mysa? Då kan vi väl göra det en stund?" Det kunde vi inte. Jag hann precis avleda Elton med lite barnprogram på sovrums-TV:n och vända mig o när jag hörde "MAMMA!? MAAAMMMAAAA!!? Jag har bajsat - JÄTTEMYCKET!" Ja, god morgon världen - här kommer bajstorkaren nummer 1! Glamouren flödar i mitt liv.


Förmiddagen bestod av en massa tjat och gnäll, eftermiddagen spenderades i Halmstad där Alice fick en ny frisyr och en massa nya kläder. Hon har lovat att använda dem också. Jag tror henne - verkligen.

Bjuder på lite bilder:


På 1-årsdagen blev det lunch på Mc Donalds. Jag tyckte det var dags att inleda honom i fördärvet och paret bredvid mig gav mig onda "jag-ser-nog-att-du-uppfostrar-en-liten-Breivik"-blickar hela tiden och viskade en massa till varandra...men jag ignorerade. Alice frågade mig (alldeles för högt) "Mamma? Mammaaa? Dom som sitter där...har de inga barn själva?" Någonting inom mig skrek "Nej, de har nog inte legat med varann på flera år!" men jag behärskade mig. Duktiga jag. Och ja, Elton tyckte det var jättegott. För vi har ju inte bröd, nötkött och äppelbitar hemma. Det finns ju BARA på massmördarfabriken Mc Donalds. Så nu är han förlorad...to the dark side.

Mammamaffian ifrån familjeliv har säkert redan startat trådar om mig under rubriker som "Såg tjock mamma mata sin 1-åring med snabbmat!" eller "Borde jag kontakta soc?!" och alla i trådarna nickar instämmande... "Jag hade ringt DIREKT!!!" Sen följer frågan - "Jag hade sex i förrgår, gjorde ett gravtest idag och man KAN ana ett svaaaaaaaaaaaagt streck, eller hur?" följt av gissningstävling á la "spökstreck". För på familjeliv blir kvinnor gravida med spöken. Sen blir alla ovänner och börjar anmäla varandras inlägg.

En stolt Alice som gjort en egen tårta till lillebror på födelsedagen. Vi firade Elton hemma hos världens bästa Jossan - som hade PIRATFLAGGOR till tårtan! Alice var överlycklig!

Det här är jätteroligt tycker jag. Skulle plocka en låda på IKEA i Helsingborg ikväll när jag ser att någon skrivit "Du är dum mamma!" på den med rosa penna. Haha, stackarn fick nog inget skrivbord. Kunde varit Alice...om ett år eller två. ;)

Och en suddig bild på en nyklippt liten Kravallis! Nu är det slut på tjat och skrik när jag ska borsta ut hennes hår...hoppas jag. 15 centimeter åkte av...och jag behövde bara muta med fyra nya Barbie-diadem...och en glass.


Slutligen: Välkomna in alla nya läsare! Det är superkul att det fortsätter ramla in en massa nya läsare. Och tack alla ni för att ni är så flitiga på att kommentera och maila - både här på bloggen och på Facebooksidan! Det uppskattas massor ska ni veta! Idag gick jag förbi 500 följare på Bloglovin och har haft över 2 500 klick på sidan - utan att ens ha uppdaterat...så Yeyh för er!


Imorgon ska jag skruva ihop en IKEA-möbel. Giv. Mig Styrka. 

over and out.

//Meekatt...




66 kommentarer :

  1. Sandra "Kermit"12 juni 2012 kl. 01:12

    ÄLSKADE KATTEN!!!!! :D

    SvaraRadera
  2. Härligt att läsa att du blivit frisk!!!!!! Och tack för nattens leende. *ler*

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, back in business! ;)

      Tack själv för att du tittar in! <3

      Kram!

      Radera
  3. Haha, du är ju helt underbar! :D Älskar att läsa din humoristiska berättelse om allt du får vara med om som Mamma! :D Jag har funderat på en sak, vill du ha hjälp av en barnflicka? haha, jag ställer gärna upp i så fall. På riktigt alltså. Jag har jobbat som barnflicka innan & så har jag... äsch, du vet att jag heter Malin Bengtzing Karlsson på facebook, så skulle det bli aktuellt vet du vart jag finns! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack fina du!

      ÅH! En BARNFLICKA!!! DET behöver jag en!! Tror dock inte maken håller med mig, haha. Men det hade varit fantastiskt! Får väl se till att komma igång med det där drömjobbet nu i höst så att jag kan anställa dig! Du är den första jag kontaktar Malin!!

      Radera
  4. Som vanligt lysande blogg och beskrivande hur UNDERBART det är att ha två "snoriga snigar"konstant bevakandes allt man gör.



    Nu har 3 åringen fått för sig att HON ska leka bajstorkare på MIG vilken tur jag som inte klarat det senaste typ 3? åren ;-) puttade mig frammåt när jag satt på toa "för att se vad som hände där bak" *suckar*

    När vi skulle ner till dagis imorse så vägrade samma lilla fröken ha byxor hon fick gå ner i jacka och trosor samt gympaskor passande nog så lyckades en skogssnigel slemma sig fast på benet när hon gidk nära en buske och ett illltjuuuuuuuut "MAAAAAMMMAAA TA BOOOOORT DEN" jasså sa jag lite käckt och vispa bort den in i skogen bredvid gångvägen den var slemmig sa jag. Hon titta på mig och började skandera "prickis och slemmig" sen gick hon och småsjöng det resten av vägen till dagis :-) får se om det blir byxor idag :-P kan ju alltid hota med sniglar mohahhahaha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, ombytta roller har fått ett ansikte! Your ass! Haha, underbara du! Bara älskar dina mail och kommentarer. Känner mig mindre ensam när jag vet att du finns! ;)

      Radera
  5. Ha ha, skrattar ihjäl mig åt din FL-beskrivning. Så pricksäker. FL är en väldigt lustig sida med väldigt många lustiga medlemmar. Det lustigaste är bara att jag fortsätter att läsa alla lustiga trådar där.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tittar ju också in...det är ju lite kul att följa de "heta" trådarna. ;)

      Radera
  6. Usch det låter som du haft några jobbiga dagar. Tur att ni e friska igen.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, skönt att va på banan igen! Tänk vilket jobb jag har framför mig nu när jag måste äta upp mig efter mitt viktras! ;)

      Radera
  7. Oj, kan man ansöka om jobb här? ;)

    Gratulerar till alla följare men det är du verkligen värd! Fler lär komma...
    Sitter här ÖM och orkar inte ens blogga. Räkna ut den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vilken tjänst söker du?

      Tack snälla du!

      Hahaha, grattis till en lyckad date?! ;)

      Radera
  8. "För på familjeliv blir kvinnor gravida med spöken. Sen blir alla ovänner och börjar anmäla varandras inlägg." - HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!

    ÄLSKAR DIG! Du är så jävla bra katten!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, såna é de på familjeliv! ;)

      Tack snälla! I feel the love!

      Radera
  9. Alltså dina inlägg är verkligen underbara!!! Älskar att läsa och trots att jag inte känner dig så känna det som att jag älskar dig!!

    Massor med kramar till dig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack finaste du! Vad kul att du gillar bloggen!! (Och mig! haha)

      Kram på dig!!

      Radera
  10. Haha du är för härlig. Och jag älskar din beskrivning av FL för att den stämmer så väl!
    Önskar dock du bloggade lite oftare, blir alltid glad när jag ser att du uppdaterat :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack snälla du! Ska bli bättre på att uppdatera!!

      Kram!

      Radera
  11. Säkert min dotter som skrev det där på lådan, vi var där igår! Vi blev ovänner redan efter fem minuter. Ikea med barn borde vara förbjudet.

    tack för en toppenblogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, kan ha varit din dotter då! ;)

      Ja, min dotter är ju liten nog att uppskatta lekrummet...men EN timme är fan inte tillräckligt! Man får ju springa igenom nya stora Ikea!

      Tack för att du tittar in!

      Radera
  12. Älskat dina inlägg! Alltid! Klockrent med fl.
    Håller med en som kommenterat Ikea & barn samtidigt borde förbjudas :)
    Grattis till så många läsare. Jag tipsar alla jag känner då du livar upp vardagen för oss alla.
    Tack kram

    SvaraRadera
  13. Du är så skön!!! Jag skrattar så jag kissar på mig varje gång (nä jag har inte gjort knipövningar ordentligt sen lillen kom) Din blogg är bara så bäst. Jag har skrivit om dig i min egen som du vet och även delat på FB för jag vill så gärna att alla mina vänner ska upptäcka dig och din galna värld.

    SvaraRadera
  14. Hahahaa....FL i ett nötskal :-D Skönt att du mår bättre nu :-) Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, FL när det är som bäst! ;)

      Kram!

      Radera
  15. Fina Elton! Måste fixa en likadan frisyr på min ettåring! Hur gör man? Snaggar o kletar i massa gel? Fan jag har verkligen noll koll på sånt!!! Mina ungar Är mest risiga i hövvet!
    Vad coolt med piratflaggor! Var köper man såna? Vi ska ha piratkalas här nästa v så det vore ju super!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara ta rakapparaten på det kortaste på sidorna, sikta och försök hålla 4 cm kvar i mitten. Sen lite vax i bara! ;) Bor du nära kan jag fixa det, haha.

      Ja, piratflaggorna är jättecoola! De finns på buttericks. :)

      Radera
  16. Blev tipsad av en polare om din blogg i går, sen dess har jag inte gjort annat än läst och skrattat tror jag.... Vad jag känner igen mig från när mina barn var små, nu är de snart 18 och 20 och torkar sig själva i rumpan (får man hoppas!)De ber inte mamma i alla fall. Mitt standardsvar när de ropade var: men om du inte orkar torka dig får du väl lufttorka då!
    Önskar jag kunde komma på att skriva så roligt själv!
    Nu är jag i alla fall här för att stanna.
    //Helen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul! Välkommen in! Härligt att folk erkänner att det är samma misär hos alla, haha. ;)

      Kul att du hittat hit!

      Radera
    2. Nån gång kanske jag avslöjar hur man får med sig ungen hem från dagis / öppen förskola utan bråk, men de andra mammorna tittar snett och man vågar sig knappt dit igen.....

      Radera
    3. Skrev i min blogg, så blir det inte så lång kommentar. Gå in där och läs.
      http://www.colliekompaniet.se på framsidan av en mycket dåligt skött hemsida finns en länk till bloggen.

      Radera
  17. Gillar din blogg! Så mycket igenkänning :-) har en dotter på snart 4 och min minsta blev 1 igår.

    Kommer fortsätta följs dog och få mig goa skratt!
    Malin

    SvaraRadera
  18. Du är bara helt bäst! Så klockrent skrivet! Familjeliv i ett nötskal och ja, att proppa i sina försvarslösa barn Mc Donaldsmat är en av punkterna på tioitopplistan över Vad som skapar arga blickar hos andra! Men sorry, här är alla fyra neddragna i McD-träsket! Till och med minstingen, och gissa om hon slukar strips med tindrande ögon! :-)
    Kramis på dig du underbara mamma!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det var inte alls poppis med Mc Donaldsmat! Hade inge aning!? ;)

      Men GOTT är det!

      Kram på dig! Och tack för fina ord!

      Radera
  19. Som alltid underbart inlägg!
    det som familjeliv var bara så bra och SÅ sant! Klokrent som alltid!

    SvaraRadera
  20. Sådär, nu har du ännu en följare... och tack... jag behövde berkligen ett gapskratt eller 5 :))
    *Ler*
    Lycka till med skruvadet...tog mig 90 minuter för att få ihop en pall från Ikea ...Ohh yes... alldeles själv :)
    Kram Maya... en skånsk bloggare :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, välkommen in! :)

      Jag hatar Ikea-möbler. Hade gärna betalt några hundra till en "ihopskruvarmänniska" som kunde gjort det ÅT mig på IKEA innan jag åkte hem med skiten! ;)

      Kram!

      Radera
  21. Tack du goa super(h)ärliga människa :) Älskar att läsa dina inlägg, fast nog tkr jag att du kan skriva iaf 5 inlägg om dagen ;) Fast jag följer dej ju på FB också så liiite stillar det ju läsabstinensen :)
    Känner ju igen så mkt från när mina brudar va små. Min äldsta tex, när hon skulle klippas så fick jag muta med "hårfén"!! WTF!! Skulle väl ha räckt med tandfén?! Nä där skulle det inkasseras kosing ;)
    Va till logopeden för att den skulle lyssna om hon hade polyper (öhhh, å dä hörde ite jag??) å den betedde sej så konstigt så dottern tittade på mej, snurrade fingret mot huvudet "kocko"... Å sa inte ett ord... 3 lr 4:e gången mutade jag med största glassen om hon iaf pratade liiite med henne, å då öppnade hon truten minsann! Ja både när hon pratade & när hon åt glassen så klart ;)

    Å "Donken" ska dom skolas in med så tidigt det bara går :) Är ju så smidigt att åka runt hörnet när magarna knorrar.
    Ha det bäst idag, kramizar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack finaste Petra! Ja, jag vet - jag måste bli bättre på att uppdatera! Ska bara hitta lite fler timmar på dygnet! ;)

      Hårfén var ngt nytt, haha. Sopar man du upp håret och lägger i ett glas?! Örk. ;)

      Ja, smidigt och gott!

      Kram!! <3

      Radera
  22. Arma människa..du måste tillhöra självplågarsläktet..åka till Ikea och köpa prefab..för att sen hem och slita sitt hår...kanske därför jag saknar...skitsamma.. snaggat hår innebär inte professor baltazar..
    Kan man starta ett krig mot Ikea?...kuddkrig..vore ju lätt ordnat..senast jag var på Ikea skulle vi ha hem en säng och hyra släp..GRATIS hette det i reklamen JO..DU det blir 1500 spänn i depositionsavgift sa han i disken...vi tar ut det som en säkerhet och ni får tillbaka det när vagnen återlämnas...åh fan jag tror vi skippar det du vännen och vi bar ut sängen och lastade in den i kombin...

    Att du sen masar dig in på McD gör att SOC (jäklar vilka förkortningar) har direkt uppkoppling och alla typer av felmatning...nej gräddtårta med jordgubb ska det vara..nyttigt..energisnålt..HA!=) hmm.. har jag målat in mig i ett hörn? självklart vad ska man annars göra med sitt liv...

    Nåväl fortsätt underhålla oss för du är verkligen en stjärna på blogghimlen..och tro nu inte på något sätt att du är sexkantig..då alltså..
    Må gott och ha en bra dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wohoo! He´s back! ;)

      Ja, jag ska nog ta tag i den där Kamprad... Man köper "trasiga saker...som man ska åka hem och laga" som Alice sa, haha. JAG vill ha det färdigt!!

      1500 spänn i deposition!? Idioter. Man har ju just gjort av med alla pengar inne i butiken...

      Haha, tack snälla du! Jag är inte sexkantig - jag är skitrund! Sån é jag!
      Ha det gott!

      Radera
  23. Snälla Meekatt - mer familjelivstolkningar! Skrattat så jag har ont i magen! Älskar dina kommentarer om mammamaffian! Klockrent!

    /en fd familjelivs-slav.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vågar jag det!? Tänk om de anfaller mig? Hehe

      SJÄLVKLART ska jag utveckla! ;)

      Radera
    2. JA!! MER familjeliv!! Hahahaha

      Radera
  24. Åh, stort GRATTIS! till Elton på sin allra fösta födelsedag, i efterskott ♥ Syrrans tårta ser ju riktigt inbjudande ut ;))

    Tack för dina ord hos mig ♥ och visst saknas det en tuss här, och där, men det var det värt ;))

    Kramiz och hoppas det blir en riktigt "musig" dag ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK gulliga du! ♥

      Ja, det växer ju ut igen, eller...? ;)

      Kram kram!

      Radera
  25. hahahah han är ju så söt! Din lille massmördare!

    Grattis till 500 följare!! Whoop whoopp!! :D

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, visst är han? ;)

      Whoop whoop! :D

      Radera
  26. Åh fina goa du! Vet du vaaaad?! Din nakendans och geisha(felstavat?) ätning gjorde knölen ofarlig, hurraaaa! Ligger här i en säng nyopererad och ynklig och stör mig på att inte kunna va igång som jag vill och kan inte varken skratta eller gråta för jag har så ont..MEN så läste jag ju din blogg och då skrattade jag så jag grät..men det va det värt;-) Tack för att du förgyller våra liv vackra sprallan! I löööve u<3 Stor kram från ynkliga smärtande kwinnan som tycker synd om sig själv;-) Wihoooo för att så många följer din blogg..inte så konstigt för man bara måååste älska dig!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ÅH!!!! JA!!!! Klart att min nakendans gjorde susen! ;)
      Så skönt fina du att allt gått bra!!

      Var nu rädd om dig och vila du knölfria kvinna! Haha

      Radera
  27. Åh vad jag saknar dig!!! Nu får ni banne mig komma upp snart så att Alice får stoppa in fingrarna i truten på en kalv och klappa kossor utan ett staket emellan.

    Vi åker ju iväg med bloggbussen till helgen och kommer hem igen på onsdag men sedan är vi hemma.

    För alltid.

    Som vanligt.

    Typ,,,

    Kramis
    Bondmoran
    www.bondmoran.nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag VET!! Vi MÅSTE komma upp snart!! Veckan efter Midsommar?! Saknar dig! Och Alice gör inget annat än tjatar om att få klappa kossor, haha.

      Tänk att ni kom med!! Hoppas det blir en toppenresa!

      Kram!!

      Radera
  28. Hej!
    Vilket underbart inlägg. Småskrattade för mig själv och märker att din och min dotter inte är helt olika.....
    Är glad att jag har hittat din blogg, kommer absolut besöka den fler gånger!!

    SvaraRadera
  29. Jag förstår inte vad du gnäller för?
    SJÄLVKLART ska man som mamma njuta av att vara hemma och torka bajs på två gnälliga ungar istället för en lugn dag för sig själv....:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, självklart!! Vad tänkte jag!? ;)

      Radera
  30. Men kära nån! Det är klart att barn skall invigas i livets alla nyanser. Dit hör McDonalds.Det var på tiden att Elton fick en inblick i vad vi alla i hemlighet sysslar med medan vi berättar om kokt fisk, kokta morötter och möjligen lite persilja som vi serverar varje dag. (Enligt min uppfattning är vi ju alldeles hysteriska i vårt land med maten. Huvudsaken är väl att barnen äter.)
    Apropå Familjelivsföräldrar. Jag tror de blir hysteriska av andra skäl: de vågar inte gå på McDonalds. Tänk om någon ser deras barn äta något annat än morötter lagade från grunden?
    Personligen uppskattar jag Burger King mera eftersom de har friterade lökringar där.Även mitt barnbarn uppskattar dem. Hans föräldrar har gett upp och erkänt att även de smyger sig in på McDonalds ibland.

    Nu vill jag ställa en intim fråga: samsover ni? Då menar jag: MED barnen? (Att makar samsover är väl inte ovanligt även om jag har hör om män som sover i gillestugan eller i bilen under några ljuvligt intensiva småbarnsår).

    Alice Kravallis är söt i sin nya frisyr. Nej, jag rättar mig: Alice Kravallis är söt.


    Farmor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var på tiden att han fick sig en smäll av verkligheten! Här i Mellbystrand (som är en liten håla) handlar alla supermammor i Mc Driven. Då kanske ingen ser vad de pysslar med, haha. VI gick in och satte oss - hungriga och glada och Alice åt en STOR hamburgare med sallad i(!) för första gången. Och trots arga blickar var jag stolt och berömde min tös, haha. Hon ÅT! MAT! Wiiiih!

      Tyvärr är det dåligt med samsovandet när det gäller mig och Freddy, haha. ;)
      Men nej, numera ligger BÅDA barnen i annat rum! Alice sov hos oss i tre år. Somnade i egen säng med kom in varje natt. Elton sov hos oss tills han var sju månader sen åkte han in på Kravallis rum och det funkar jättebra. Hon ligger kvar och känner sig inte ensam när hon vaknar på natten, han somnar när vi läser saga för henne. Och VI har fått tillbaka vårt sovrum!

      Tack. :) Hon är söt min lilla tös. Helst idag när hon målat "mascara" med en permanent CD-penna, haha. Avslutning imorgon...såklart. Sån é hon!

      Radera
  31. Illa att du faktiskt väntade till 1-års dagen kan jag tycka ;) haha.. mina var i fördärvet redan vid 10 månader, hahaha! Nä minns inte riktigt ;)
    Fin tårta syrran gjort till lillkillen =)

    Visst är det super, nu kan du lägga eneergi på att planera en "mysbyxamammabloggträff" istället =)

    SvaraRadera
  32. Åååå älskar din blogg så mycket och jag är så glad att jag har hittat him men Faaan jag känner att jag har missat det här med Familje Liv vet vad det är för sid har/är medlem tror jag men det blev aldrig mer än så och nu när jag läser dina inlägg känns det som jag verkligen missat något.

    SvaraRadera
  33. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!