måndag 25 juni 2012

Midsommar, Doggystyle & TV-debut!

Ja, då var Midsommar över, gästerna har åkt hem och Alice fina blomsterkrans ligger död i trädgården. Våra amerikanska gäster verkade nöjda med helgen och de fick minsann uppleva både Sverige och Malin Birgersson ifrån sina bästa sidor!

Vi inledde med "Stråberris and ajskrejm får the Midsummerfeeling!", sen packade jag in Alice och våra turister i mitt fula beiga Kinderägg och gasade mot firandet på ängen. Vi kan väl säga att vi var först. Regnet fullkomligt öste ner och där stod vi och stirrade på "the big swedish penis with flowers on it". Men arrangören kom ut och hälsade på oss och jag insisterade på att vi behövde visa upp våra graciösa grodhopp trots regnet. Och ja, folk började trilla in och vi blev ett litet gäng. Tim valde att titta på (<--filma oss idioter som faktiskt dansade) medan hans tappra fru dansade med oss - helt ovetandes om vilket jävla håll man skulle gå på eller vad som sjöngs. Som vanligt står svenskarna som fån och ingen vågar sjunga högre än den andre eller välja vilket håll ringen bör röra sig åt. "Tänk om någon hör mig!?" Men jag styrde upp så gott jag kunde, hotade med att ta mikrofonen och liva upp de blöta svenskarna om de inte satte fart på benen och vi fick nästan till en ring där alla höll handen. För det är ju drömmen...att springa hand i hand med en annan förälder ifrån dagis runt en stor penis full av blommor. Glad Sommar Sverige! 


Vi som dansade försökte skynda på processen lite men arrangörerna ville gärna sjunga igenom alla de där låtarna som ingen kan först. Så vi stod i en ring...hand i hand..utan att röra på varken ben eller munnar. Kul. Såna är vi - svenskarna. Men så till slut - till allas stora glädje kom "Små grodorna" och vi fick en jäkla fart! Bakom mig hoppade en groda som hade noll koll på anatomin och framför mig hoppade Alice och skrattade så hon fes. Jag var grym...såklart. Efter grodorna var det grisarnas tur och här kände vi oss lite mer hemma. Vi VET allihop att grisarna har öron men när det gäller grodorna tvekar vi alltid lite.

Efter en lång paus kom slutklämmen "Små HUNDARNA!" och mitt i min glädjeyra tappade jag bort ena hjärnhalvan och SKREK "NOW WE DO IT DOGGYSTYYYLE!!!" till våra amerikanska vänner som hade gett upp dansen och stod i "publiken". Jag är fantastisk. Det tyckte tydligen familjerna bakom mig också. Jag MÅSTE lära mig att hålla truten. Framför mig fanns dock en familj ifrån dagis men jag räddade upp min pinsamhet med att attackera hanhunden (<--pappan i familjen) med ett "Oj, vad konstigt du hoppar. Du måste vara skadad. Dig får vi nog fan avliva!" Han skyllde på rabies men överlevde dansen. Vi avslutade med en glass som Ica Maxi bjöd på och sen gick vi genomdränkta till bilen. Jag är nöjd med uppvisandet av vår svenska Midsommar.

Redan på uppfarten sa jag "Så, det var dagens goda gärning. Nu tar vi ett glas vin!" Vi trotsade traditionerna och grillade istället och precis som jag hade förutspått fick kubben bytas ut mot Karaoke! Och ja, jag var grym på "Fångad av en stormvind" även denna gång. Min nya amerikanska vän hängde med så gott hon kunde och framåt småtimmarna hade jag gått igenom hela min gymnasietid för henne med Mr Vain, Be My Lover, Mysterious Girl och "Every little dream" och alla andra gamla slagdängor. Det enda som fattades var albumen med bröllopsbilderna och campingen i Gränna 1984. Skjut mig. Men jag var på topp kan man säga, haha. Och ja mammamaffian - alla barnen överlevde festen, trots att mammorna var glada och dansade till klockan två. Elton sov i vagnen i vinterträdgården men jag ställde brandsläckaren intill så vi var beredda allihop!


Igår fick jag en kommentar på mitt inlägg "Det finns inget Fredagsmys!" om att jag hade blivit citerad på TV. Hur coolt är inte det? Tydligen har begreppet "Fredagsmys" analyserats på djupet av en arkivarie och docent i etnologi vid Lunds universitet och detta sändes på kunskapskanalen igår. (Mammamaffian sätter morotsstavarna i halsen och snubblar över sina vita legobitar när de ställer sig upp för att applådera.) 

Svenskarna hade fått säga sitt om hur de "Fredagsmyser" - jag har sagt mitt om hur vi INTE "Fredagsmyser", haha. Sån é ju jag!? Så ja, vill ni hålla er vakna tills min TV-debut så spola till 15:45. Självklart valde hon meningar som "Stör inte för fan, vi ska ha sex!", haha. Och ja, det där med copyright och k ä l l o r är uppenbarligen inget viktigt i sammanhanget...(?) Lite synd, men ganska coolt att jag är med i diskussionen i alla fall.

KLICKA HÄR FÖR ATT SE KLIPPET

NU ska jag packa in barnen i bilen och köra till IKEA. Det regnar, barnen har tråkigt och jag tycker att köttbullar följt av en timme i lekhuset för Alice låter som en toppenidé!

over and out.

//Meekatt...


29 kommentarer :

  1. (blogg)?? Va fan?! THE blogg om jag får be! :)

    Och, hahahahahaha, klart man gör det doggystyle! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur?! Hur kan hon INTE säga att den är min?! Haha

      Ja, doggystyle is da shit! ;)

      Radera
  2. Ha ha. Ja du jag kan se dig dansa sär kring stången ha ha. Goa du. Härligt att bli citerade, måste jag kolla in.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kul att du blev citerad! Jag tittade faktiskt igenom hela föredraget eftersom jag tyckte det var smått intressant :)

    SvaraRadera
  4. Jag bugar mig för årets kändis! :)
    Dina "Fiveteen minutes of fame" har börjat....:)

    Kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, börjat - och slutat! ;)

      Men lite kul är det allt...trots ingen vet vem geniet bakom texten är! ;)

      Radera
  5. Ha ha ha vad kan man säga? You rule.

    SvaraRadera
  6. Wihoooo du e ju kändis ju!!! Haha störtskönt! Skrattade högt åt att Alice skrattade så hon fes..det där va min humor;) Idag har jag och alla mina små troll ätit Mc donalds käk..tänkte på dig och mammamaffian av någon konstig anledning då..hahaha! Kraaaaaum <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer hamna på de nya Mc Donalds-skyltarna snart, haha. Skräpmat har fått ett nytt ansikte! ;)

      Radera
  7. Så kul! Fast HEJ HALLÅ DÄR!! Självklart ska dom återge vart dom läste det först. Stäm dom! :))

    På tal om fadäser gällande bakre regioner... Jag var ju vattengympainstruktör förut. Bland annat i så kallad vattenspinning där ett gäng glada motionärer sitter på sådana där färgglada "nudlar" som får föreställa vattencyklar. Det ser ganska roligt ut, för det sticker ju upp en bit "noodle" både i fram och i bak och den vippar från sida till sida när folk rör på påkarna... Picture that! ;)

    Äsch! Det var ett sidospår för att förklara hur det ser ut IRL, men "back on track"...

    Jag hade ett gäng frireligiösa damer som hyrt in sej för att trampa lite vattencykel och det gjorde dom i en cirkel där dom tittade varandra i nacken. Detta för att få upp motståndet i vattnet. Det är så det går till. Man jobbar med turbulensen och hela programmet är upplagt så att man efter att ha trampat åt ett håll en stund, helt plötsligt byter håll.

    Damerna trampade på frenetiskt och jag som instruktör gav anvisningar och glada tillrop från kanten och när det var dags för damerna att cykla åt andra hållet så ropar jag högt och klämkäckt: Och NU så byter vi håll. Sätt fart på benen nu så att grannen inte kommer och TAR ER BAKIFRÅN!

    Som sagt... Ibland är det helt enkelt bättre att hålla truten... ;)

    Tjingeling!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag borde göra det! American style! ;)

      Hahahahaha! Inte varje dag man hör att grannen kommer och tar en bakifrån! Hahaha, underbara du! Ja, bättre att hålla truten, men roligare när (andra) folk låter bli!

      Tjing!

      Radera
  8. Åh, så nu är du teve-kändis... Inte illa pinkat alls...
    :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, "Personen" är jag. Alla vet ju det. ;)

      Radera
  9. NEJ NEJ NEJ.. har du inte sett mitt inlägg idag????

    SvaraRadera
    Svar
    1. För sent...tyvärr, haha. ALDRIG MER IKEA säger jag efter idag! Suck och stön.

      Radera
  10. "För det är ju drömmen...att springa hand i hand med en annan förälder ifrån dagis runt en stor penis full av blommor. Glad Sommar Sverige!" - HAHAHAHAHA!!!!

    Kunde inte sagt det bättre själv. Själv sprang jag hand i hand med en annan pappa. Kändes inte ALLS obekvämt.

    Du är grym, så det så. Keep it up!

    //Pappa Per

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, stackars dig! ;)

      Tack snälla!

      Radera
  11. Hittade in hit då min kursledare nämnde din blogg under en lektion idag och har skrattat så jag tjuter. Dessutom ser jag ju att det är fler som använder dig och din blogg som exempel - grattis till att du lyckas nå ut till så många med din underbara stil! En fröjd att läsa när man själv brottas med små bråkiga 5-åringar. Fortsätt sprida budskapet att alla mammor är bra och att vi ska stötta varandra och inte kasta sten på varandra! Underbara du!

    Kram Ann-Charlotte Eriksson

    SvaraRadera
  12. *skrattar* Men Malin - fantastiskt kämpa för vårt ädla fädernesland!! Vilken Quinna du är!!! Jag är HELT övertygad om att så trevligt som gästerna hade hos er kommer de inte att få på resten av resan!! High five på dig!

    Kramar <3

    SvaraRadera
  13. Ha ha, tycker ivarjefall att du skulle styrt upp det hela med att kapa microfonen! :) kram

    SvaraRadera
  14. Herregud, jag har läst och skrattat så tårarna rinner! TACK du allra mest fantastiska mamma!!! Det behövde en sliten fyrabarnsmorsa idag!! :-)))

    SvaraRadera
  15. Hahaha, det du skriver är så helt jävla underbart.
    Hittade din blogg av en slump för två veckor sen och sen dess har dina fyndigt skrivna inlägg fastnat i mitt huvud och fått mig att fnissa lite då och då, jag älskar hur du skriver om livet, barnen, all äcklig "fan vad vi har det bra" och alla "måsten".

    Fortsätt så!

    SvaraRadera
  16. Jag kan kommentera vännen =)

    Love

    SvaraRadera
  17. Hej, gillar din blogg. Har också två barn eller de är väl inte barn längre. Att vara förälder är ju så sammansatt. Ingen är lycklig hela tiden. Den perfekta mamman finns inte. Och inte pappan heller. Det är bra att man får säga det. Om man inte är kass någon gång så är det något fel. Så fortsätt! Hoppa vidare jag återkommer till din vardag

    SvaraRadera
  18. Men guud vilken underbar blogg! Så äkta i allt fejk som finns idag. Har idag klivit bort från Facebook, bl a för att jag är trött på alla inlägg Om vilken fantastik middag man ätit med sambon och vilken underbar dag man haft med sina underbara trollungar. Ifall jag är bitter?? Nej, inte alls. Jag älskar mitt liv, men är realistisk och ärlig. Talar om när livet med fyra barn och en man känns pissigt! Fast inte på FB då alltså ;-). Tack för en trevlig blogg som jag nu har bokmärkt och kommer följa så ofta jag hinner :-). Kram på dig

    SvaraRadera
  19. Det verkar som att din midsommar blev rätt kul trots allt;) Doggy style:-D Ha ha...

    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!