måndag 30 mars 2020

Jakt i trosor, Bajsbok & Tindertips!

Så var det måndag igen och vi är back in business i Meekatt Casa med skola, rutiner och vardag. Så jäkla skönt. Jag älskar rutiner, mina leverpastejmackor med ärtskott på mornarna, de roliga diskussionerna med Elton i bilen på väg till skolan och kvällarna när man får ha makten över fjärrkontrollen. Att tjata i 25 minuter på att Alice ska bli klar med sin mascara och att ägna hela morgonen med att springa omkring utomhus i minusgrader och leta efter Eltons förlorade glasögon iklädd bara fluffiga tomteskor, trosor och linne...älskar jag inte lika mycket. Men men...det får man liksom på köpet. Nu har jag dock BÄSTA hotet att komma med...

Mouhaha!


Idag har jag grejat en del med bloggen, mailat lite gamla samarbetspartners och kontakter. Jag har ju lite lust på att dra igång skrivandet igen på riktigt. Saknar det jättemycket, fått ny inspiration och har ju snart två nya manus färdiga här hemma. Skrivandet...är ju jag. Jag mår som bäst när jag sitter med datorn och får plita ner alla mina konstiga tankar. Och min andra bok som redan finns ute i Norge...vill jag ju släppa även här i Sverige såklart så att ni kan få läsa den!

Första boken i Norge går grymt bra nu igen - coolt!

Jag får flera mail dagligen med frågor om uppföljaren "Har du bajsat färdigt snart mamma?!" och nu kom ju Corona och jag blev av med alla mina timmar på jobbet...så tiden finns. Och mina läsare hänger ju uppenbarligen kvar ser jag i statistiken - yeyh! TACK fina ni som hänger kvar, delar, kommenterar och peppar när jag är låg! Om ni bara visste hur glad det gör mig! Många av er har hängt med mig i jättemånga år. ❤️

En klippning och lite sommarslingor blev det också idag. Tack bästa Majsan! 

Nu har Elton somnat. Alice har övat på sin presentation om Yoga som ska hållas inför klassen och jag fick såklart ställa upp som försökskanin. Oj vad vig jag INTE var!? Gode gud min stackars 40-åriga trötta kropp! Jag skulle INTE bli impad om jag skulle ligga med mig! Kissande hunden, frustande giraffen och allt vad det hette. Alice skrattade så att hon tappade andan. Den här kastrerade katten har som tur är andra färdigheter att skryta med än att kunna virka en tröja med fötterna bakom nacken. Och en jävla massa fina ärtskott att pimpa frukostmackan med! Heja mig?

#dåligpåyoga #odlarärtskott #haralltidvinhemma

over and out.

//Meekatt...

25 kommentarer :


  1. Klart vi är kvar! Har ju saknat dina blogginlägg. Älskar att läsa dina texter. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och DU är också kvar! Underbart! <3

      Stor kram!

      Radera
  2. Underbara du. Varit med dig i många år, har både bok o tavlor (adoptionstavlan som jag bubblade om när du låg i badet o som du gjorde så fina) Härligt att läsa din blogg igen.
    Var rädd om dig.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad härligt! Tack!

      Kram!

      Radera
  3. Marie Håkansson30 mars 2020 kl. 21:20

    Hahahaha!!! Bara älskar dig! Så glad att du skriver igen, du gör min dag alltid! Har följt dig sen 2012 och det känns som att du är en kär familjemedlem som man saknar när du inte uppdaterar. Ingen skulle bli gladare än jag om du släppte din andra bok i sverige. Och tredje. Och fjärde. Läst första tre gånger redan, HAHA.

    Yoga är överskattat. Min 43-åriga kropp kan en massa andra coola saker man kan impa med. *asg* Men ärtskott till frukostmackan ska jag nog haka på så kanske det blir returer! ;)

    Kram på dig fina katten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, vad glad jag blir! Jag får sätta fart med böckerna så du slipper läsa bajsboken om och om igen, haha.

      Lycka till med ärtskotten! Returer är aldrig fel! ;)

      Kram!

      Radera
  4. Så vacker! Du ser ut att må bra. På rätt väg nu. Fortsätt på den! (Yogan är inte avgörande!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Johan! Skönt med Yogan ändå!

      Radera
  5. Självklart kvar, längtat sååå efter mer blogg för du gör mig lugnare som mamma samtidigt som jag får asgarvara.
    Har klurat på ett bra ställe för "familjeregeltavlan"i flera år och nu äntligen efter lite ombyggnad kom den upp, yeay!! Tyvärr hade planchen spruckit men upp kom den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men maila mig så skickar jag en ny utan spricka såklart! <3 Nu när den äntligen fått en plats!

      Radera
  6. Hahaha, det är bara att köra hårt, takterna i skriveriet finns ju helt klart kvar.
    Hur det är med yogan vill jag inte veta, eller kanske ska man be Alice att filma dig i smyg om du testar igen?
    Det kan ju vara bra som glädjespridande medicin i dessa tider ;)

    Hm, vill nog inte tänka på hur länge jag följt dej och några till.
    Ni är ju unga ju, men det är förbaske mig inte jag.
    Fast seg som en gammal skosula är man ju iofs..
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror inte det är en film som någon skulle vilja sen, haha.

      Jag känner mig också som en gammal skosula efter de senaste åren faktiskt, haha. Men heja oss. Nu kommer våren och en massa bra saker!

      Kram på dig!

      Radera
  7. Klart vi hänger kvar! Kommer inte ens ihåg i hur många år jag läst sin blogg men det är många...
    Var nere i Skåne i somras och då jag såg Mellbystrand-skyltarna fick jag lust att svänga förbi dej på en kaffe. Sen insåg jag att vi inte känner varann ���� eller rättare sagt, du känner inte mej men efter alla de här åren känns det som att jag känner dej på nåt vis. Lite som en gammal kompis man inte träffat på länge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh, du skulle ju svängt inom! Här finns alltid kaffe och choklad (och vin!), haha.

      Kul att du hänger kvar trots att jag varit en usel bloggare de senaste åren. Nya tag nu! Yeyh!

      Kram på dig!

      Radera
  8. Ja, Herregud. Tänkte de när jag såg bilden från Nimis. Alice e ju stor tjej nu. Tror hon va 4-5, när jag hittade din blogg, o jag gick tbx o läste från allra första början. Många tårar, både glada o ledsna har de blivit när man läst. Sluta inte skriva!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla. Nej, skrivandet är ju jag...och jag känner att jag är på väg tillbaka och det är härligt.
      Kul att du hängt kvar så länge trots att jag varit en usel bloggare de senaste åren. <3

      Kram!

      Radera
  9. Du är bäst 💕 Vet att jag började följa dig innan jag flyttade hemifrån, vilket jag gjorde januari 2012. Så jag har hängt med här (och på instagram) i sisådär 8,5 år. Det känns nästan som att jag känner dig 😂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt galet ju - tack!
      Kram!

      Radera
  10. SÅ LYCKLIG över att ha dig tillbaka i mitt flöde! Speciellt nu när vi sitter inlåsta och lär göra det ett bra tag, haha. Inget hade kunnat förgylla mina dagar mer än du. Så tack vackraste kisekatten i Sverige för att du fortsätter underhålla och beröra oss som du gjort i så många år.

    Hoppas verkligen att livet vänder för dig nu och att du får må bra. Beundrar dig som författare, människa och mamma ska du veta.

    Stor kram och kärlek ifrån Jönköping

    SvaraRadera
  11. "Oj vad vig jag INTE var!? Gode gud min stackars 40-åriga trötta kropp! Jag skulle INTE bli impad om jag skulle ligga med mig!"

    HAHAHA! Roligaste jag läst! Och ja, jag vettefan om jag skulle bli impad om jag skulle ligga med mig heller. Får nog ta tag i yogan! *ASG*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äh, vi kan impa med annat! Skit i yogan, haha.

      Radera
  12. Såg din bil i Halmstad idag och blev alldeles starstruck, hihi. Coolt att se dig på riktogt liksom. Eller ja, din bild då. Dig hade varit ännu coolare.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!