fredag 27 mars 2020

En (h)ärligare tonårsmorsa..?

"Alltså mamma..!? Du åker INTE till Ica Maxi i de byxorna!! Mina kompisar kan va där!!" Eeeeh? Ifrån att vara "Världens bästa mamma som man bara vill vara med hela tiden, som man vill ha med sig i skolan och som man vill visa upp för hela världen...så är man numera lika uppskattad som en hostattack inne på Ica Maxi. Vad fan hände? Och vad vet min bebis om mode?!


"Ja mamma...men du är väl ingen Zebra kanske?! Och du är inte 18!! Ta på dig 40-årsbyxor!" Förlåt men...vem tog mitt barn och vad fan är 40-årsbyxor?! Är det såna med pressveck? Jag blev så upprörd att jag behöll både byxorna och fluffskorna och åkte. Heja mamman..?

Livet rullar på här. Det är SJUKT mycket uppförsbacke men jag försöker hänga i och hålla mig över ytan. 2020 skulle ju bli "mitt år" med nytt roligt jobb, kärlek och en frisk njure men där fick jag så jag fes. Jobbet tog ett kinesiskt virus ifrån mig, kärleken gick åt skogen och njuren har varit en riktig idiot och jag har åkt ambulans tre gånger redan och spenderat 9 dygn på sjukhus. Hej 2020 liksom. Men även om man emellanåt vill lägga sig i fosterställning och tycka synd om sig själv (vilket jag också gör ibland, haha) så måste man ju skärpa till sig och ta hand om barnet...och den där konstiga varelsen med sminket, wifi-paniken och dålig klädsmak.

Igår var det strålande sol och jag satt på terrasen och försökte fånga lite D-vitamin. (Och slippa barnen lite). Konversationen med Alice (snart 13 år) på Whatsapp: (Och ja. man FÅR lov att ha ett "bra" och ett "mindre bra" barn, haha.)


Syskon är viktigt...sa de. "De har SÅN glädje av varandra!" Idioter. Jag vet ju själv hur mycket stryk jag fick när jag var liten så jag fattar inte hur jag kunde gå på den. Alltså Alice och Elton är världens bästa syskon och när det väl gäller. Men till vardags...skjut mig. Igår skulle Alice dammsuga. Elton (som har humor!) drog ut sladden tre gånger. Alice fick årets utbrott och skrek helt hysteriskt. Elton blev rädd och började gråta. Då valde Alice att flytta hemifrån. Till badrummet. Fantastiskt...



Älskar ändå att hon packade det viktigaste. Ljusslingan! Det måste man ju ha. Och en dagbok där man kan skriva hur mycket man hatar sin lillebror i. Jag. Blir. Trött. 


Så kom en liten film. Ljusslingan monterad över duschen och spegeln, tända ljus, godis och filtar. Sjukt mysigt! Bra tips ändå. Tack Alice. Nästa gång jag hatar mitt liv ska jag också flytta in på dass... Kan bli redan ikväll. 

BRA saker händer också i Meekatt Casa. Vi har äntligen blivit med katt igen! En röd tjej vid namn Geisha (Eeeeh ja!?!) har flyttat in och äntligen blev huset ett HEM igen. Så efterlängtad och så mysig. Hon har redan skaffat eget instagramkonto och det är inte omöjligt att hon blir bloggare med. Ni hittar henne på "meeskattengeisha"...för att hon är en skatt...i Meekatt Casa...och jag är en tönt enligt min stundande tonåring. Följ henne. Hon är kul!


Första selfien. Heja ändå?!


Barnen (och jag) har varit sjuka i veckan så vi kör hemskola. Kanske lika bra att förbereda sig i alla fall... Elton är inte helt nöjd. "Fatta Alice! Om skolorna stänger ska mamma va fröken alltid och då kommer vi aldrig få rast!!?" Helt sant. Köpt pekpinne och griffeltavla redan. Bring it on! Men det blir fan ingen gympa...




over and out. 

//Meekatt...

10 kommentarer :

  1. Är det meeSKATT eller MEES-katt? 😂😂😂

    SvaraRadera
  2. Hahaha, vänta bara - om ett par år hittar du Alice på toa mittinatten, sovande med huvudet i smutstvätten efter en trevlig kväll på den lokala puben...
    Japp, min dotter gjorde så. 😍😂😂😂😍

    2020 är - hm, intressant?!
    Men det blir nog ok så småningom
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh fy fan ja. Jag längtar verkligen... ;)

      Ja, det blir bra. Sen. ;) Kanske 2021?

      Kram!

      Radera
  3. Haha, ser fram emot när mina barn kommer upp i den åldern. Kommer bli kul ��☺️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir kul...sa de. ;)

      Heja dig!

      Radera
  4. Ja tänk så underbart det är med syskon 😂 har en 7åring och blivande 13åring. Vissa stunder på dagen älskar de varandra men mestadels är det bråk å tjat. Här är det lillebror som brukar flytta, ända ut på.trappen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Elton flyttade ut på ängen en dag. Filt, kudde, laddare, mobil och en apelsin!

      Radera
  5. Åh var ju bara tvungen att följa söt-katten ♥️

    /lisastenman

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!