måndag 23 oktober 2017

Nu är det jul igen..!

Det närmar sig ju nu. På riktigt. Julen! Jag köpte ett doftljus i förra veckan med kaneldoft och plötsligt infinner sig julkänslan i hela huset. På ett bra sätt. Jag ser jättemycket fram emot att få göra julfint i vårt nya hus och pynta i alla fönster. Även om det är lite ångestladdat det här med julen nu när vi är en splittrad familj så längtar jag ändå efter den. Jag har tjatat om julmat i flera veckor nu men har inte hittat någon med samma känsla riktigt, haha. Är det någon som älskar julmat lika mycket som jag och vill slänga ihop ett tidigt julbord ihop med mig så hojta till - jag är på! ;)
 
I förra veckan gick jag in på Body Shop här i Halmstad för att fylla på smörjförrådet och ut kom jag med en adventskalender till Alice. Hon kommer att ÄLSKA den! Förra året köpte jag på Glitter och den var väldigt uppskattad. Men Alice börjar ju gilla det där med dofter, krämer och smink och om jag ska få en chans att ha mina saker ifred så tänkte jag att detta var en klok investering. Och dessutom vet jag ju att ALLT som inte hon skulle råka vilja ha...vill ju jag ha! Så - win-win?
 
Här står den och väntar på att det ska bli "Mammavecka" så att hon kan få den!
 
Lite småsugen på att smygöppna den men jag ska försöka låta bli, haha. Visst är den fin?
 
Den röda vill jag ha!
 
Det finns flera olika varianter att välja på men den Alice får har produkter till ett värde av 1100 kronor och kostar 495 kr. Så BRA värde på dem! Jag vill ha den stora röda, hehe. Tänkte att jag skulle flirta lite med Micke. Wish me luck? Vill ni ha en och bor en bit bort så är det bara att höra av sig till gänget på Body Shop i Halmstad så skickar de! Riktigt bra julklapp (till dig själv eller någon du tycker om) som varar länge!
 
Någon som har ett bra tips på kul julkalender till grabbar? Ja Mammamaffian! Jag VET att 6-åriga pojkar också kan ha örhängen, sminka sig och smörja in sig med krämer som doftar ros...men det är fan ganska osannolikt att min grabb vill det. Jag är antagligen en usel förälder. Men sån é jag! Förra året hade han en Legokalender men byggde aldrig ihop grejorna och vi har fortfarande en massa småpåsar med små huvuden och skit liggandes oöppnade. Något geni borde ju ha uppfunnit "Slajmkalendern" i år...fatta så rik den personen hade blivit!? Själv ska jag köra en i Meekattstyle:
 
Bild stulen HÄR.
 
Nu - en ansiktsmask...och lite nya designer att ta tag i. Hej måndag! Let's do this!
 
over and out.
 
//Meekatt...
 

6 kommentarer :

  1. Åh vad smart att köpa det till lilltjejen så man kan ta grejorna själv, hehe. Ska jag också göra! Min sandra fyller 12 den 1 december så det blir en perfekt födelsedagspresent! Tack för tipset! Och vin-kalendern ska jag ju göra mig en, hehe! Löv it!

    SvaraRadera
  2. Hade den förra året och massor med fina grejor. Helt klart bästa kalendern jag köpt! Till grabben rekommenderar jag Åhléns pixikalender. Jättefin med en liten bok/dag. Nu börjar han ju snart kunna läsa själv med så då kan de va lagom.

    SvaraRadera
  3. Gör en egen till Elton kanske med små saker han tycker om? Då kan man varva slajm med pennor, tuggummi, stutsbollar och annat smått och roligt som han gillar? Kan det va en idé?

    Tack för en fin blogg. saknar dina inlägg när du är borta men blir alltid lika gla när det plingar till i mailen. Kram ifrån Gunvor i Halmstad, en HP-läsare.

    SvaraRadera
  4. Finns så lite sånt kul till pojkar (jag har fem killar och är uppenbarligen också helt misslyckad som mamma för de skulle skjutit sig själva om de fick en bodyshop kalender). Men de finns en med fotbollskort (campions league) och en med spiderman grejer.
    Förresten julmat, jag är lätt på hahaha 🐷🎅🏻 🍷🥂

    SvaraRadera
  5. Vilken fin kalender! Själv tittar jag lystet på Rituals kalender, eller varför inte en med mousserande.
    Finns hur många köpekalendrar som helst nu, förr fanns bara såna med fryntliga tomtar och choklad som smakade gammalt. Men som sagt, nu finns det ju massa för vuxna!😝. På länken nedan finns kanske någon som passar sonen. Fanns ingen med slakt, men Playdoh, eller bilar exempelvis.
    https://www.jollyroom.se/leksaker/adventskalendrar?gclid=EAIaIQobChMI19DExcCG1wIVXmcZCh2Elg9DEAAYAiAAEgLcTvD_BwE

    SvaraRadera
  6. Mina 4 åringar får playmobil julkalender från förra året. Den har polistema som är mycket populärt här just nu.
    // Linda

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!