torsdag 5 oktober 2017

Botten, Flamingokropp & Kärlek!

Det har varit ett par tuffa dagar och jag trillade ner på botten igen. Det här med att skilja sig, skapa ett nytt hem för barnen, lära sig att göra allting själv...och samtidigt försöka vara stark, glad och duktig...går inte alltid ihop. Tack för all pepp och kärlek ni ger mig via bloggens Facebooksida och mail. Ni är fantastiska!

Idag börjar pappaveckan och just den här gången känns det extra jobbigt. Ångest i hela kroppen i flera dagar...för att vår vecka snart är slut...och för att det dröjer en vecka till nästa gång. Ibland glömmer jag bort att andas...att äta...och att sova och sitter bara och kollar på klockan och räknar ner. Snart åker de. Snart kommer de. Men jag vet ju att veckan brukar gå fort och snart är de här igen. Jag ska försöka...andas.

Jag inledde vår sista morgon för veckan med att gå upp kvart i sex och baka scones! Mysigt med lite extra lyx sista morgonen. Varm choklad, nybakade scones...och mys i soffan. Självklart hade jag ingen mjölk och ersatte det med soyamjölk/vanilj. Sen glömde jag dem i ugnen, haha. De blev både brända och smakade skit...faktiskt. Elton tog en banan istället...

#helamalinbakar #fan

Dagen vände och blev ganska bra i alla fall. En lunch med Tina fyllde på kärlekskontot (och mina tighta jäkla jeans!) Sen i eftermiddag hade jag ett par mysiga timmar med Amanda - Mickes dotter. Konstigt med stora barn fortfarande...men jättemysigt att man kan umgås som vänner och fika, prova kläder ihop, prata problem, tjejsnack och skratta. 

Fina Amanda!
 
Och ja, tar man små saker kan man välja två. Jag var dock hungrig en kvart senare. Nästa gång tar jag den där stora smarriga morotskakan!!

Hittade en fin klänning idag på rean och provade den. Kom på mig själv stå och skratta åt synen i spegeln. Fler än jag som aldrig orkar ta av byxor och skor när ni provar klänningar?! Hahaha. Man är ju livrädd att någon ska dra bort draperiet och se en stå där med byxorna nere. Men vem orkar ta av allting?!

 Tycker jeansen gör halva looken!

Så ja, jag köpte den. Är det någon som planerar fest med "flamingotema" så bjud mig! Jag ser ut som en gravid flamingo i den! Och jag har absolut ingen aning om vad jag annars ska ha klänningen till. Men man blir ju lite glad av shopping...och kakor. Och fester med flamingotema...väl?

over and out.

//Meekatt...

Lämna gärna en kommentar - det blir jag glad av! 

10 kommentarer :

  1. Vilken jävla drömkropp du har katten!!! Hot mama - även med jeansen vid anklarna! ;)

    SvaraRadera
  2. Såg dig i stan idag men vågade inte gå fram. Men kul att se dig live!

    SvaraRadera
  3. haha, jag är exakt lika lat, tar aldrig av byxorna när jag provar klänningar! tänker också att shit om nån öppnar draperiet!! hahaha

    SvaraRadera
  4. Assnygg klänning 👌

    SvaraRadera
  5. Tycker dina scones ser jättegoda ut! Va inte så hård mot dig själv katten. Allt blir bra med tiden och man måste få sörja.

    Men hey - din kropp i din klänningen! "Hallefuckinglujah" som en klok katt brukar skriva! ;) Grattis och bra jobbat!!

    Kram Annelie

    SvaraRadera
  6. Skitsnygg i klänning :-). Ja, vem orkar ta av allt lixom, det funkar ju ändå.
    Kram Nita

    SvaraRadera
  7. Hej! Jag och fyra andra studenter har skapat en kampanj om vikten av mammografi. Vissa kvinnor prioriterar inte sig själva utan alla andra i första hand istället, därför vi vill öka förståelsen kring vikten av mammografi. Vi vill såklart att så många som möjligt ska se vår film och hoppas på att du skulle vilja dela vår film antingen här eller på din privata Facebook, då kan dina vänner sprida till någon, som känner någon osv. Ju fler som ser desto bättre tänker vi. Ha en fin kväll!
    Länk till filmen: https://www.facebook.com/minkontroll/videos/1623698044371103/

    SvaraRadera
  8. Fattar exakt hur du känner när du vill liksom lyxa till sista för veckan frukosten, men jag vill vifta ett varningens finger. Gör det inte varje gång för då blir det snabbt ett krav både från dig själv och barnen. Snabbt ökar kraven att det inte är scones som är grejen utan det ska vara hembakad surdegslimpa med hemkärnat smör etc. Er vecka ska ju vara som "vanligt"
    Jäkligt snygg klänning satt som ett smäck! Vill också se ut så där......

    SvaraRadera
  9. Jag tycker dina scones ser jättefina ut, jag hade garanterat ätit upp dem. - Ovant att se dig i klänning, nästa grej att shoppa blir högklackade skor som passar till. Många hälsningar från Anne.

    SvaraRadera
  10. All kärlek åt dig katten! <3
    Det är så svårt att förstå det där med saknaden efter barnen för en som lever kärnfamiljlivet. Jag gör inget annat än att längta efter lite tid utan dem så man kan hinna andas och kanske få känna känslan av att längta, men icke! Förstår att det blir något helt annat när det är definitivt, men jag känner att lite varannan-veckas-liv med barnen hade varit väldigt skönt. =)
    Stor kram till dig!
    //Någon som försöker få kontakt med sina känslor på ett bättre sätt.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!