tisdag 24 oktober 2017

Meekatt goes Spanien!

Nu till den ultimata prövningen... Ja, jag tänkte att lite Sangria skulle sitta fint såhär i höstrusket. Och att jag fått för lite sol och energi i sommar för att ens ha en chans att överleva mina "dippar" i höst och vinter. Kroppen och knoppen behöver sol...och Sangria. Så jag bokade en resa till Spanien - wiiih! Jag och Micke åker till Costa Dorada den 4 november. Spanien, solkusten, spa...och SOCKER! Ja, jag väljer hotell efter frukostbilderna tydligen, haha. Att det är ett bra läge, riktigt bra pris, härligt spa, pool på taket och allt sånt trams spelar absolut ingen roll när de lägger upp en SÅN HÄR frukostbild:

https://www.tripx.se/resa-till/spanien/costa-dorada/salou/hotel-regente-aragon/?airport=cph&from=2017-11-02&to=2017-11-09&pax=2&packageRoomId=27774&packageBoardCode=bb&packagePrice=MzA4NQ--
Alltså...hallefuckinglujah!
 

Gällande den "ultimata prövningen" så handlar inte det om mitt sockerintag...eller mitt Sangriadrickande heller för den delen. Detta blir vår första semester ihop. Sex dagar tillsammans...hela tiden. Istället för att "dejta" liksom...även om vi har fått in en massa vardag redan i livet...så blir ju detta på riktigt. Skönt för mig som alltid klagar på att jag inte har en "vuxen med mig". Nu har jag ju det! (Så blir det när man är "lammköttet" i förhållandet, haha.) Men ja - upp till bevis nu kärleken. Nu ska vi umgås i 6 dygn, äta alla måltider ihop, vara resetrötta ihop, ha matkoma ihop, längta hem ihop(?), dela garderob och badrum och BAJSA ihop! Ja, alltså...inte bajsa tillsammans då...men han kommer ju nu inse att jag är en helt vanlig människa...med tarmar och allt. Som bajsar.
 
https://www.tripx.se/resa-till/spanien/costa-dorada/salou/hotel-regente-aragon/?airport=cph&from=2017-11-02&to=2017-11-09&pax=2&packageRoomId=27774&packageBoardCode=bb&packagePrice=MzA4NQ--
Ser ju mysigt ut!
 
Vi bestämde oss häromkvällen och bokade via Tripx.se. Ja, jag reser alltid med dem sedan jag fick tipset av en bloggläsare för 5 år sedan. Bästa resebolaget och sjukt mycket billigare än konkurrenterna. Nu betalar vi 6 200 kr för oss två - 6 dagar på solkusten i Spanien, 4-stjärning hotell med spa och frukost, bagage och transfer inräknat. Och då reser vi mitt i höstlovsveckan när priserna ligger högre än vanligt. Riktigt bra tycker jag! Och då ska vi inte glömma allt socker som ingår på frukosten! ;)
 
Jag har redan börjat packa (såklart). Det är ju bara 11 dagar kvar. Hjälp? Någon som har varit i Costa Dorada och har bra tips? Bra restauranger? Shopping? Utflykter...om man skulle få lite pensionärskänsla och vilja lämna poolområdet på taket?
 
https://www.tripx.se/resa-till/spanien/costa-dorada/salou/hotel-regente-aragon/?airport=cph&from=2017-11-02&to=2017-11-09&pax=2&packageRoomId=27774&packageBoardCode=bb&packagePrice=MzA4NQ--
Oh yes! Bomben här!!
 
Vårt flyg landar i Barcelona klockan 20,05 och klockan 20,45 möter FC Barcelona Sevilla FC på hemmaplan. Jag har varit på Camp Nou tidigare men då var jag 12 år och hatade fotboll...så det var liksom inte något minne för livet. Jag var mest irriterad på min storebror för att vi slösade tid på det. Jag inser ju att det blir jäkligt tight med tid här men fatta så coolt det hade varit!? Jag har letat tidigare flyg som en galning men hittar inget. Kan man komma springandes med resväska och allt..? Får nog släppa tanken och snällt sätta mig på transfern till Costa Dorada och börja sippa Sangria istället. Det är inte fel det heller!
 
Nu ska jag packa en massa tavlor! Kika in i webshopen för att få lite julklappstips mm! Och är ni resesugna så klicka in er på Tripx.se och leta resa!
 
over and out.
 
//Meekatt...
http://www.meekattmedia.com/shop/product/lat-mamma-bajsa-ifred?tm=webshop
Klicka på bilden för att beställa!
 

15 kommentarer :

  1. Här är det jag som är den vuxne hahaha. Han är 15 år yngre än mig så vi gör tvärtemot er och uppenbarligen tvärtemot normen också hahaha. Men det funkar väldigt bra. Vi har varit Tmtillsammans i fyra år nu, har ett gemensamt barn och är gifta (ser har jag fyra barn från mitt förra äktenskap).
    Hur mycket skiljer det på er?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, räcker ju med en vuxen i ett förhållande i alla fall! ;)
      Skiljer 11 år på oss. Han är 69:a och jag 80:a.

      Radera
  2. Jaaah otroligt bra priser gick in och kollat på tripex nu. Dom skall jag absolut använda 👊🏻🙏🏼Tack för tipset 👍🏻😘

    SvaraRadera
  3. Ser superhärligt ut! Lycka till med kärleken och tarmarna, hahahaha. Bara älskar hur du funderar. Precis som alla vi andra men vi säger inte det högt. ;D

    När kommer "Meekatt goes Spanien med en massa bloggläsare"?! Jag åker med!!!

    Kraaaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska styra upp en sån resa i vår! ❤️

      Radera
  4. Vi var nyss i Nerja och åkte med TRipx, jättebra allting så kan bara hålla med dej!

    SvaraRadera
  5. Såg din bil på E6:an idag!! Glad man blir. Värsta kändisspaningenm ju *asg*

    Du är grym - glöm aldrig det! Skönt att livet går uppför nu, saknat ditt glada jag på bloggen!

    Puss från Caroline

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tur man kör lagligt...numera. ;)

      Puss!

      Radera
  6. Åh vad härligt. Alltid lite spännande då man reser för första gången tillsammans :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, yes - verkligen! Vi klarade det!

      Radera
  7. Har tänkt på det här ett tag.
    Är du sponsrad, du skriver kalendern från body shop skor från det där stället jag inte kan stava till, hotell, geisha, cafeer och nu trip-ex.
    Så, jag måste helt enkelt fråga, för det känns reklamigt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jessica! Yes, självklart får jag betalt för mitt jobb! Tripx & hotelspecials köper annonsplatser hos mig. Jag arbetar med dem för att jag tycker att de är skitbra och skriver om mina erfarenheter med dem för att jag vill tipsa om bra saker.

      I övrigt köper jag skor, choklad och skönhetsprodukter precis som alla andra. För mina egna pengar. Ibland berättar jag om det...för att det är ju det jag gör - berättar om mina dagar. Jag märker sponsrade inlägg med #samarbete så du kan ha koll på det. :)

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!