torsdag 19 oktober 2017

Morgonkaos, Konstiga ljud & Löss?

Godmorgon världen...eller vafan - Hej helvetes jävla skitdag!? Vissa dagar går allting bara fel. Idag lutar det åt att bli en sån dag. Det är inte ens lunch än och så här kan jag sammanfatta min morgon:

06.25: Elton kommer in i sovrummet. "Mammaaaa? Det kliar i håret. Har jag myggbett?"
06:25:01 - Jag står upp i sängen och hyperventilerar. Här kommer de där käftsmällarna man får emellanåt när man är ensam förälder. Ingen att vråla till, ingen som kan lugna ner en, ingen som kan stötta och fixa. Men jag behärskade mig och tog på "supermorse-manteln" och satte mig ner igen.

07:15 - Ica Maxi högskolan i Halmstad. Öppet Apotek - check! Inhandling av lusmedel och luskam.

07:30 - Lusmedel i Eltons, Alice och mitt hår. Alla sittandes i köket i morgonrockar - sura och ledsna och stressade. Igår satt vi också där på morgonen. Då med tända ljus, julmusik och nygräddade pannkakor. Kontrasterna här alltså...

08:00 - Dusch och luskamning. 

09:10 - Ut i bilen och full fart mot skolan i Mellbsystrand...en och en halv timme för sent. 

09:15 - Alice frågar: Är det torsdag idag mamma? I så fall ska vi ju på teater i Helsingborg och jag har nog missat bussen... "FAAAAAAAN!!!" Ringde Freddy för att få tag i telefonnummer till fröknarna då det ej fanns att hitta på hemsidan. Bussen skulle lämna Mellbystrand 09.20. Klockan var nu 09:18. Inga telefonnummer...en ledsen Alice i baksätet och en Meekattbil som låter som en gammal tröska med uppslitna bromsskivor. Heja mig?

09:20 - Sladdar in på skolgården. Busshelvetet står kvar!! YES!!! "SPRING ALICE!!!" Vi kastade oss ur bilen och fram till bussen. Alla glada. Kompisarna hejade glatt och en lusfri Alice kunde gå på bussen och åka till Helsingborg och gå på teater. Dagens första andetag. I. Can. Do. It. 

09:22 - Springa till Eltons klassrum och lämna in honom. Prata med fröken och berätta om lössen och be henne sätta upp lappar och meddela alla föräldrar att det är dags igen. Krama hejdå...och ut i tröskan till bil och köra in till stan.

09:58 - Lämna Meekattbilen på verkstad. Igår hörde jag nämligen ett skitkonstigt ljud och svängde in hos grabbarna på Halmstad Däck AB. Jag gick in och sa "Hej, det är jag. Min bil mår nog inte bra. Den låter såhär "CCCHHHOOOO" när jag bromsar!" De skrattade lite åt mig men 2 minuter senare var bilen upphissad och redan idag fick jag lämna in den för byte av bromsskivor. Bättre service, pris och trevligare bemötande än här får man inte! Rekommenderas varmt! Lite pinsamt igår dock. Jag hade Elin i bilen och på vägen dit spelade jag Lasse Stefanz "Huaröd" på högsta volym för henne. De bad mig köra in bilen i porten och precis när jag kör in och på rampen så sätter såklart stereon igång på högsta volym. Skjut mig. Och så lämnar man in bilen för "konstiga ljud"... Mamma hade dock varit stolt, haha. 



11:00 - Framme på Eurostop. Jag bestämde mig för att lämna bilen och promenera till Eurostop för att få lite frisk luft och motion. Det tog en hel jävla timme och jag gick i höga stövlar. Jag är en idiot. 

11:30 - Bilen klar! Nu ringde de och bilen är redo att hämtas. Bra där. Om tre timmar är det dags att hämta barnen för simskola i Laholm. Men först en lunch med Tina och sen ska jag tigga skjuts av henne tillbaka till verkstan. De här benen vill inte gå en meter till idag! 

Imorgon börjar pappaveckan. Just nu känns det fantastiskt skönt. Det får man nog inte tycka egentligen men just nu...gör jag det! Jag ska inleda helgen med att boka en resa veckan efter höstlovet. Legat halva natten och kollat resor inne på Tripx och det lutar åt Barcelona. Lite värme...lite drinkar...och lite kärlek. Och kanske lite fotboll! Yeyh!

over and out. 

//Meekatt...

3 kommentarer :

  1. man får VISST lov att se framemot pappaveckan ... det gör jag och jag vägrar ha dåligt samvete. För varje mammavecka gör jag mitt yttersta för att änglarna ska må bra. Jag pussar, reparerar, tröstar, kör bil (!), läser läxo, slåss mot myndigheter och ljuger mig blå (pappa har en ny flickvän ...) om att det blir så bra så. Efter en vecka behöver jag krasha, landa i mig själv och andas för att ta nya tag veckan efter och det går ... alldeles utmärkt. Jag lever fortfarande och det gör barnen också. Vad mer kan man begära ?

    SvaraRadera
  2. Hahaha vad rolig du är! Underbart

    SvaraRadera
  3. Haha... vet inte vad som var värst: lössen eller Lasse Stefanz. Lutar faktiskt åt lössen ändå - huvva!
    Men vilken morgon/förmiddag du hade..!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!