fredag 22 september 2017

Nakenchock, Förstört liv & Framfall?

Igår var det simskola för Elton och jag hämtade tidigt i skolan. Vi sladdade in på parkeringen i Laholm en minut efter simskolan skulle ha börjat och fick springa in. Alice slet av Eltons strumpor samtidigt som jag slet av honom tröjan, haha. Stackars barn. Mysigt med simskola... ;)

Det här med att få ihop logistiken funkar inte alltid. Vi bor i Halmstad, har skolan i Mellbystrand och simskolan i Laholm. Dessutom skulle vi köra inom Freddys jobb och hämta "plupparna" man behöver för att komma in på badhuset...och äta en banan i bilen...och tanka. Men hey - vi kom in i badhuset EXAKT när de skulle börja. Jag sprang fram till läraren och presenterade mig och han sa "Jaha, här står jag halvnaken och pratar med föräldrarna!" Jag förstod inte det konstiga i det (han är ju simlärare och förväntas visa lite hud?) och svarade stressat "Det gör inget, jag kan också klä av mig!". Det blev helt tyst...förutom Alice's "Men Maaaammaaa!!?"


Simskolan gick i alla fall bra och kvällen blev betydligt lugnare. Tina bjöd hem oss på pannkakor så vi cyklade dit och käkade middag. Älskar att bo i stan och ha cykelavstånd till allt! Klockan åtta sov båda barnen och jag började kolla på Outlander. Oh. My. God. Vilken serie! Älskar den redan efter fyra avsnitt! 

I morse inledde vi i vanlig ordning med kuddkrig. Barnen brukar få välja på kvällen hur de vill vakna morgonen efter. Det finns tre alternativ: Lugnt och skönt med lite kli på ryggen och musik (tar en evighet att få upp dem!), frukost på sängen och födelsedagssång (fejkad födelsedag vinner oftast!) alternativt "kuddkrig". Då får man börja dagen med att nita ungarna. Bra morgon för en mamma med dåligt morgonhumör, haha. De tjuter av lycka och blir pigga på en minut - win win. I morse blev jag dock lurad av Alice som stod och väntade bakom dörren för att få in första slaget. Skit...

När vi kom till skolan idag var det morgongympa. Varje fredag samlas hela skolan ute på skolgården och det är hög musik och gympa på stora kullen. Jag har ALLTID varit med på detta och det är jätteroligt. Idag fick jag ett "Mamma!! Du är INTE med på morgongympan idag!!" Eeeh what?! "Nej mamma!! DÅ FÖRSTÖR DU MITT LIV!!" Jag förstår ingenting... När blev JAG skämmig? Jag har ju grymma moves!? Vad handlar detta om? Blir man pinsam mamma redan när barnen är nio år? Bring it on Alice säger jag! Tänk när jag väntade Elton och skulle lämna ett urinprov hos barnmorskan i Laholm och Alice sa högt till sköterskan "Mamma kissade och fes i röret!!" Därmed är jag faktiskt berättigad att vara med på morgongympan livet ut. I onepiece! Punkt. 


Idag ska jag skriva en massa på mitt manus som snart ska in till mitt norska förlag. Sen ska trädgården fixas inför hösten. Jag älskar min nya fina trädgård. Ja, förutom de där jäkla fruktträden då som dräller över hela gräsmattan. Och studsmattan som tar upp halva tomten. Det är i och för sig jätteroligt att hoppa men den har inget skyddsnät så ungarna får inte lov. Och ska jag stå här och hoppa när ungarna är i skolan kommer grannarna antagligen tycka att jag är knäppare än vad jag egentligen är...eller så får jag framfall. (Hört att man kan få det men inser att det säkert är en skröna. Jag tar dock inte risken. Är ganska nöjd med mitt underliv som det är.) Så studsmattan ska plockas ner idag. Heja mig. 

Nu - en kaffe på trappen Ha en fin fredag! 

over ad out. 

//Meekatt... 

11 kommentarer :

  1. Känner igen det där med att va den pinsamma mamman. Jag får inte ens gå ur bilen! Jag förstår inte heller, jag är väl aldrig pinsam? *fniss*

    Hoppas du får en fin dag fina katten! Grymt att du är igång och bloggar igen, saknat dina inlägg och morgonens leende som du alltid ger.

    Kram Monica

    SvaraRadera
  2. God morgon på dig! Outlander är bara sååååååååå bra... jag är fast!
    Ha en härlig helg det blir det hos mig på Hotell Tvärdraget i alla fall :)
    Kram Maya

    SvaraRadera
  3. Jävlar Meekatt vad SNYGG du är! Det var du förut med men shit vilken resa du gjort!! Du ser så lycklig ut och det bara strålar om dig! Jag borde nog också ta tag i mig själv, börja motionerna och jaga ifatt en ny man. Tydligen gör förälskelse susen! ;D

    SvaraRadera
  4. Jag har precis läst ut din bok och måste bara säga tack. Tack för din brutala ärlighet både när det gäller barnen och familjen och när det gäller din mammas sjukdom. Jag kämpar varje dag för att överleva min mammas kamp mot cancern som jag förstår att hon kommer förlora. Din bok har hjälpt mig inse att det är okej och att jag måste släppa taget. Du har en fantastisk gåva att kunna formulera dina tankar så att de skär rakt in i hjärteroten. Jag har skrattat och gråtit om vart annat och numera är din bok min egen mammabibel. Så TACK!

    SvaraRadera
  5. Jag har också gört att man kan få framfall av att hoppa studsmatta men det är nog när man nyss fått barn??

    Och Outlander!!!!! YES!! Så het är han!! Dör lite!! Du kommer älska varje avsnitt!!

    M

    SvaraRadera
  6. Såg din bil utanför Campino imorse och blev så starstruck att jag fick motorstopp *ASG*. Min man skällde på mig och jag ropade "SÅG DU INTE MEEKATT?????!" Hahahaha! Gjorde min dag i alla fall! Tack för det!

    SvaraRadera
  7. Haha! Jag överraskade mina barn i skolan förra fredagen. När vi åkte hem sen fick jag höra ifrån Tuva att nästa gång jag tänker hämta dem i skolan så får jag vänta UTANFÖR skolgården! Haha!

    SvaraRadera
  8. Min underbara vännen! Du är jo underbar ❤️❤️❤️

    SvaraRadera
  9. Får en flashback när du säger "kissade i röret". Var det inte du som råkade "tatuera" hönan med ditt namn en annan gång när du "kissade i en mugg"? Eller minns jag fel? :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!