onsdag 13 september 2017

Dr Phil, Fultrosor & Hemlängtan!

Då har vi varit på Dr Phil show idag. Det var dubbla inspelningar så vi spenderade nästan sex timmar där. STOR kontrast till Ellen Show! Jag tycker helt klart att det var kul att se honom live och att se produktionen…men jag skulle inte åka dit igen. Ellen ger så mycket energi och man blir lycklig bara man ser henne. Så är det inte på "Pillens" show. Han säger inte ens hej till publiken, haha. Han vinkar lite när han går ut bara. Jag gick därifrån med en stor klump i magen. Det var så där äckligt amerikanskt…på det dåliga sättet. 


I ”väntrummet” innan vi kom in i studion fanns stora bilder på Dr Phils barn på väggarna. Såklart. I pausen visade de en musikvideo...ifrån hans sons spelning. Såklart. När de pratar om duktiga barn visar de upp bilder på sina söner...såklart, haha. Perfekta familjen! Publik som tjoar och vrålar till gästerna mitt under programmet, Dr Phil som tittar sådär nedlåtande som bara han kan och leker superhjälte och lilla pipinetta frugan som struttar fint i sina klackaskor bredvid honom ut. Ja, så ska det såklart vara. I första showen fick vi se en mentalstörd kille stå och skrika ”fucking idiot” till sin mamma – iklädd bara kallingar…typ. Han hette tydligen Sexy Vegan. På riktigt. Han gick inte ens upp på scenen utan blev utslängd ganska omgående. Dr Phil goes Jerry Springer...

Så ja, det var ett familjedrama där mamman fick veta att hon gör allting fel. Sen under andra showen fick vi sitta och se en drogpåverkad stackars 14-årig flicka bli omhändertagen för att föräldrarna annars skulle arresteras…medan publiken tjoar och vrålar ”arrest her!! YEAH!!”. Mest vidrigt faktiskt. Vuxna människor som sitter och skrattar åt ett 14-årigt barn som hamnat oerhört snett i livet och därför beter sig som en idiot. Jag ville gråta och gå ut till slut. Jag hoppas innerligt att det är på manus alltihop. Har svårt att se hur en 14-åring kan ”repareras” av att göras till åtlöje inför hela Amerika…

Men yeyh – nu har vi varit där. Dr Phil är lite blekare, lite mindre och lite mer nonchalant i verkligheten än på TV och mycket känns manipulerat. Det delas ut böcker och muggar till de som vill förnedra sig själv med fuldans på scenen innan showen startar och när Robin (frugan) kommer in kastar hon små röda hjärtan som det står ”Dr Phil” på till publiken. De delar såklart även ut lite ifrån hennes egna hudvårdsserie. Alla i publiken får lämna ifrån sig sina telefoner innan man får gå in i byggnaden, man får skriva på papper om att man inte ska fota, filma eller avslöja något och i byggnaden är det en miljon minusgrader. Tydligen är Dr Phil en väldigt svettig person och då ska alla 300 personer i publiken straffas med lunginflammation, haha. Jag väntade 40 graders värme (som igår på Ellen) och tog ett linne på mig. Jag frös så att jag skakade tänder. Tack för det Pillen! Tur jag redan går på antibiotika…

Vi träffade i alla fall lite trevliga svenskar utanför. Man börjar sådär idiotiskt med sin ”Ola-Conny-engelska” och frågar ”häv jo biin heer befååår?” för att få ett ”Jaha…ni är också svenskar?” tillbaka, haha. Skönt att få prata lite utan att tungan vänder sig ut och in hela tiden. Vi blev så bra vänner att jag erbjöd mina ”hålla-in-magen-trosor” i pausen till Karlstadkvinnan mellan de två inspelningarna när ”the crew” skojade om att vi behövde byta kläder för att se ut som en ”annan publik”. Hon ville inte ha dem. Tur det, då hade jag verkligen frusit ihjäl! 

I pausen skulle man få "snacks and drinks" vilket visade sig vara en flaska vatten och något som såg ut som en brownie. Där gick vi på en nit och det visade sig vara något nyttigt skit gjort på dadlar. Tur jag hade med mig min ständiga följeslagare - "nödbananen"! I pausen blev vi även ombedda att gå på toaletten oavsett om vi behövde det eller inte. Man fick stå i en lång kö och när man väl kom in stod det en tjej ifrån personalen och skrek(!) högt på en att man skulle springa in, skynda sig och springa ut! ”Hurry! Hurry!! Faster!!" Jag vrålade tillbaka ett ”Aj häve faktiskt a urininfektion and have to pee in piece!!” Ja, här har vi ju nästan nästa boktitel klar med…heja mig?

Nu är vi trötta så resten av dagen spenderas hemma vid poolen. Underbart! Jag längtar massor efter mina barn nu så det blir skönt att åka hem imorgon. Jag längtar efter Micke också...såklart. Och efter mitt fina hus. Efter en kaffe på min trappa…och efter att få bajsa, haha. Saker man saknar när man är på semester! För sån é jag.

Kollar ni in Ellens Instagram ser ni mig och Majsan där. Showen sändes idag och vi ligger med på båda hennes instagramklipp ifrån idag. Whoop! 



over and out.


//Meekatt…


4 kommentarer :

  1. usch vad hemskt de lät om 14 åringen :( har slutat se Dr phil efter alla skriverier om honom.. men nu har du iaf provat.. och du har minnena från Ellens show och er underbara resa... :) som man är sååå avis på.. <3 massa kramar

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig resa du är på kissen! :)
    Jag misstänkte nästan att Dr Phil nästan var som em sekt, kollar ofta på programmet, men känner att det mesta är liiiite för perfekt för att vara sant, & är verkligen lite orolig för hans fru som ju nästan ser ut att gå av på mitten snart, hon ser inte ut att må bra alls.
    njut nu & ha det askalashärligt på resten av resan ;) <3 Frisberg

    SvaraRadera
  3. Får också den känslan när man ser programmet, att det är väldigt manipulerat, att han är nedlåtande och nonchalant och allt det märkliga med hans barn som dyker upp. Lite av en sektkänsla också över allt. Jag har alltid misstänkt att det är något skumt med den karln. I dom lugnaste vattnen. To good to be true. Bara väntar tills det kommer brisera nåt om honom. Tror inte han är så perfekt som han utger sig för att va..

    SvaraRadera
  4. När det gäller 14-årig flickan.Ingen reagerade på när hon nämnde att hon sover med sin pappa varje natt.....Osmakligt "show" jag blev äcklad av det hela. En stor bluff den dr Phil...

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!