onsdag 18 februari 2015

Dödshot, Party & Frikort!

Att folk önskar livet ur mig är inte jättevanligt och det är oftast ganska tramsiga mail. Inget jag blir rädd över. Många mailade mig igår efter att jag lagt ut en skärmdump på Bloggens Facebooksida och var oroliga över att jag skulle vara rädd. Hade jag blivit rädd hade jag kontaktat polisen. Det kommer lite skit i inkorgen emellanåt men det är mindre än 1% av alla de fantastiska mail jag får. Man kan inte vara alla till lags och det är absolut inte min ambition - nästa tvärtom. Och en del har helt enkelt lite otur när de uttrycker sig...och tänker. Jag väljer att ha överseende med dem.

I somras fick jag ett par hotfulla mail ifrån någon som önskade livet ur mig. I samma veva hade vi påhälsning hemma och någon rotade igenom alla skåp och lådor. DET var obehagligt och polisen var inblandad. Men i övrigt tycker jag ju om att röra runt i grytan lite och få igång diskussioner och känslor och kommer ABSOLUT inte sluta med det! Sån é ju jag!

På tal om känslor och trevliga mail - ibland kommer det mail som sticker ut lite extra. Jag får ofta förfrågningar om jag vill komma och hålla tal på fester och bröllop, vara med på tjejmiddagar och besöka mammagrupper och annat kul. Sånt är ju jätteroligt! Lite konstigt men jätteroligt, haha. Jag är ju bara...jag. Men hey - jag gillar fest och jag gillar ju att prata så win-win att få det som ett "uppdrag"! ;)

Häromdagen kom ett mail som jag inte riktigt förmått mig att svara på än. Men jag tänkte att jag gör det här så slipper fler ställa samma fråga:

"Hej Katten! Måste börja med att säga att jag är ett stort fan och har följt dig slaviskt sen du började blogga. Du är galen, rolig, öppen och helt underbar och min idol! Låter kanske larvigt men du har hjälpt mig igenom en väldig massa jobbiga perioder i livet bara genom din blogg. Jag försökte själv starta en blogg för ett par år sedan men det var inte min grej. Jag jämför mig med dig och då är det liksom kört, haha.

Jag har en väldigt konstig fråga egentligen. Och jag har dragit på det lite och känt att det var för dumt. Men sen känner jag att man lever ju bara en gång och frågar man inte så får man aldrig veta. Jag hoppas du inte blir arg eller tar illa upp och jag inser ju att det är galet och konstigt men jag måste. Så här är det: Min man fyller 40 nu i April. Du är hans största idol och han läser din blogg slaviskt. Du är också hans "frikort" som vi kallar det, hehe. Han är jättetänd på dig och pratar ofta om dig och jag tycker det är lite kul. Jag vet ju att du är gift och har familj men du verkar vara en öppen och härlig tjej så jag måste bara få ur mig frågan. När han fyller år skulle jag vilja ge honom chansen till sitt frikort. En het natt med dig då. hihi. Galet va? Vi bor utanför Kristianstad och har inga barn. Han ser jättebra ut och om du vill kan jag skicka en bild, hihi. Jag vet att det är galet men man lever som sagt bara en gång och hur många får egentligen chansen till sitt frikort? Vet att du frilansar som skribent så jag tänkte att...ett annorlunda uppdrag kunde vara spännande! ;D Hur du än känner inför detta så vill jag tacka för att du finns och för alla skratt du bidrar med!..."

Hej!

Tack för ditt mail och fina ord! Vad härligt att du/ni uppskattar bloggen! Vad glad jag blir! ♥

Om det möjligtvis är så att din man är Harvey Specter och därmed också mitt frikort så är jag helt klart beredd att tacka ja till erbjudandet! Mr Grey är inte mitt officiella frikort men jag är övertygad om att Freddy skulle ge mig ok på honom också bara för att få tyst på mig. I annat fall ställer jag mig lite tveksam till själva uppdraget även om det såklart är smickrande. Jag vet inte riktigt hur Skatteverket ställer sig i frågan och som det ser ut idag fakturerar jag sällan sexuella tjänster. Det är möjligt att det skulle kunna dras som representation? Jag känner dock att det skulle bli lite obekvämt nästa gång jag lämnar in papperna till min nya revisor.

Så jag tackar ödmjukast för erbjudandet. Om du vill kan jag skicka en nakenbild på mig själv till honom i 40-årspresent. Hans fantasier om Meekatt kommer garanterat upphöra när han ser att jag bara är Malin - en blekfet 2-barnsmorsa med långa bröst och tigerränder ifrån brösten ner till södra Thailand. Lycka till med firandet! //Meekatt.



over and out.

//Meekatt...

14 kommentarer :

  1. Hahaha o herregud.
    Du är bara för bra,har skrattat så jag gråter :-D
    Mvh Camilla
    www.minstorafamilj.se

    SvaraRadera
  2. Haha, dina läsare är ju lika härligt "knäppa" som du är! Så fräckt att hon vågade fråga...
    Men ja, jag förstår att du kan få problem med bokföringen... och svart ska man helt klart inte arbeta! ;)

    SvaraRadera
  3. Hoppla, så spännande! Sicken modig kvinna som vågar skicka en sån fråga. Tror också att du har rätt angående skattemyndigheten...kanske.

    SvaraRadera
  4. Jag älskar hur du bemöter frågor! Både denna och de som är av den sämre arten och innehåller nya titlar och så där. ;)
    Modig kvinna att fråga ändå.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Svaret är kungligt!! ;D

    SvaraRadera
  6. Svaret är kungligt!! ;D

    SvaraRadera
  7. Hahahaha asgarv! Stor eloge till Frågaren hahaha

    SvaraRadera
  8. Fy nu har jag skrattat så jag fick ont i magen. 5 åringen som är på besök undrar varför jag skrattar jag svarade att jag läser en så rolig text då säger han läs högt så jag oxå får höra hm hm jag svarar snabbt den är bara för vuxna. Du är helt underbar tur att just du finns. 😂😆

    SvaraRadera
  9. HAHAHAHAHAHA!! Jag älskar hur du svarar på allt! Du är bäst!!

    SvaraRadera
  10. Jag dör! Fy fan vad rolig du är! <3

    SvaraRadera
  11. Jag dör! Fy fan vad du är rolig! <3

    SvaraRadera
  12. Haha. Som före detta skattejurist kan jag säga att Skatteverket är mån om att skatt ska betalas, även om uppdraget är brottsligt, som tex prostitution. Så skattar du uppdraget så säger inte Skatteverket mer om det. Men det finns ju andra att bry sig mer om :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!