torsdag 28 augusti 2014

Hot, Telefonförsäljare & Byte av liv?

Igår var Elton hos tandläkaren. Det gick jättebra och han visade stolt upp sin nya fina tandborste han fått. Han ville dock inte använda den. Jag gjorde som jag alltid gjort med Alice. Jag hotar med denna bilden:
 
Det är fan inte lätt att äta falukorv så här...
 
Dagens tappra telefonsäljare:
 
- HEEEEJ! Jag hoppas att jag inte ringer och stör dig en så fin dag som denna? För solen skiner väl i Mellbystrand också!? MEN du! Jag har ett kanonbra erbjudande till sig som jag bara MÅSTE få berätta om. Men först en fråga! Hur MÅR du idag? (<-- allt detta kom fram utan en enda dragning efter luft! Imponerande.)

- Eeeh? Tack, jag mår ganska bra faktiskt. Själv då?


- Tack, jag mår UTMÄRKT! Och DET gör jag för att jag började dagen med en härlig promenad och ett glas vitaminberikad Aloe Vera-juice! 

*avbryter snabbt*


- JAG började dagen med en trotsig 6-åring som vägrade klä på sig, slut på kaffefilter och med bara en(!?) sko i hallen och fick lämna på skolan barfota och fem minuter för sent. Men jag misstänker att du inte vill byta liv med mig i alla fall så vi kan lika bra lägga på nu. Hej då.


over and out.


//Meekatt...

4 kommentarer :

  1. Man mår bra av att läsa dina inlägg :D

    SvaraRadera
  2. Håller med Jessica...man mår bra och blir glad!! <3
    Kram fr Anette

    SvaraRadera
  3. Du får mig att skratta!

    SvaraRadera
  4. Malin med töserna28 augusti 2014 kl. 20:09

    Haha, älskar den bilden! Visar den för mina töser med jämna mellanrum. Har aldrig problem med tandborstning här :-) Smart tips att avbryta med hur man mår på riktigt!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!