tisdag 12 augusti 2014

Febergnäll, Kickoff & Naket!

Jag måste få börja med att gnälla lite. Tredje dagen med feber och ont i halsen idag. Jag drog med mig barnen till läkaren i morse för ett halsprov i hopp om en quickfix med penicillin. Jag skulle visa Alice hur "ofarligt" det var att ta halsprov. Jag spydde nästan på läkaren. Fan. Och inte fick jag penicillin heller. Men jag fick Te och ett wienerbröd lika stort som mitt ansikte inne på Cecilias efteråt. I vår familj belönas man med socker efter läkarbesök. Såna é vi.

I helgen var jag som sagt uppe i Göteborg med ett härligt gäng bloggare i egenskap av me&i-bloggvän. Vi är ett par bloggare som får tjuvkika på höstens fina kollektion liiite före alla andra och dessutom fick vi träffa nästan 200 härliga säljare. Vilket gäng! ♥


Jag och Fnulan började i vanlig ordning med att försöka checka in på fel hotell. Vi tror (eller hoppas!?) alltid att vi lite finare och rikare än vad vi egentligen är, haha. Så ja, vi spanade in det finaste hotellet, gick in och blev direkt lotsade till bagagerummet där vi fick fina lappar på våra väskor. Där inne fanns en skylt med "Välkomna till Biggest Loser!" VAFAN!? "Fnulan!? Är vi rätt?!" Tack för omtanken receptionisten (som inte ställde en enda fråga utan bara drog oss med in i bagagerummet, haha) men det var inte i det ärendet vi var i Göteborg. Vi ryckte snabbt åt oss våra väskor och fortsatte vår svettiga promenad och vår "tjockishet" till rätt hotell. Där väntade me&i-gänget!

Väl framme blev jag lite full i skratt. Det kändes som att komma in i ett pyjamasparty för vuxna. 200 personer och alla hade samma kläder - mer eller mindre. Och där stod vi bloggare...med våra Ray Ban och försökte se coola ut, haha. VI passade inte in...


Höstens fina kollektion (som släpps imorgon onsdag) visades upp under jubel och duktiga säljare hyllades och belönades på scenen. Jäklar vilket kul jobb och vilken sammanhållning. Säljare som hänger kvar efter 20 säsonger och fortfarande tycker det är skitkul!

Sneakpeak på höstens me&i 
 

På kvällen hann vi med lite balkonghäng i vår "svit" följt av middag och karaoke med säljarna. Vi bloggare blev såklart upplurade på scenen och fick köra Gangnam Style - PÅ KARAOKE!? Skjut mig. Nu ska jag plugga koreanska i ett halvår så nästa gång kan de skratta bäst fan de vill!  Sån é jag!
 
Snygga Paula Uribe var en utav Bloggvännerna på plats
 
Ni vet hon...som vann "Årets Föräldrablogg" på Finest Award 2013 - utan att ens ha hunnit bli förälder än - samma år som jag var en av de nominerade, haha. Fantastiskt ödmjuk och mysig tjej. Fan. Hade gärna velat tycka lite illa om henne, hahaha.
 
Nu ska jag jaga ifatt min 3-åring som envisas med att springa naken dygnet runt. Just nu utomhus - i regn och åska. Hur ska man kunna vänja tillbaka den lille naturisten tills på torsdag?! Han kommer klä av sig naken på dagis hela tiden!
 
over and out.
 
//Meekatt...

3 kommentarer :

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!