onsdag 27 augusti 2014

Elton testar!

Hej bajskorvar! (<--mitt bästa ord! Igen.)

Eftersom att min mamma bloggar så får jag och Alice ibland prova nya grejor. Skitbra tycker vi! Den här sommaren har jag fått prova en ny barnvagn och då är det ju inte mer än rätt att JAG bloggar om den här. Hur lyxigt som helst att få prova en ny vagn! Mamma svor lite när hon skulle bygga ihop den men sån är ju hon. Det hela visade sig vara väldigt enkelt och tog ungefär 3 minuter för pappa med bättre tålamod och känsla för manualer.

Jag tyckte egentligen själv att jag hade åkt färdigt i vagn. Jag är ju stor kille nu. TRE ÅR! Fatta!? Jag är asalång och har lika stora muskler som en skitfarlig räv så jag satt inte så bra längre i min gamla vagn. Men nu fick jag prova BOB Revolution SE och hallå! MASSOR av plats till mina långa snygga ben! Dessutom kan man fälla ner visiret (<-- suffletten) så mycket att det blir som en mysig koja där inne. Perfekt hela den här sommaren när Sverige har lekt Kanarieöarna och envisats med en massa sol. Mamma har varit jätteavundsjuk på mig som fått ligga bekvämt i min skuggiga vagn men jag har förklarat att med den stora rumpan kommer hon ALDRIG ner i vagnen.

http://www.bobgear.se/product-page?id=2115&cat=barnvagnar&name=REVOLUTION-SE

Cool va? Och STORA hjul så att jag kan rasta mamma ordentligt på stranden. SPRING MAMMA!!! Mouhaha! Och varukorgen under är perfekt till 62 småbilar, en flaska saft, ett paket Mariekex, mammas sandaler, en borrmaskin och extra kalsonger till mig.

http://www.bobgear.se/product-page?id=2115&cat=barnvagnar&name=REVOLUTION-SE

Så här ser den ut baktill. Monstertrucks har fått konkurrens på gatorna nu och det är JAG med mina feta hjul, haha. Man kan köra på stranden, i skogen och överallt med den. I vinter ska den få följa med oss till Kanarieöarna säger mamma. Jag måste få vila mina trötta ben ibland. Och sitta i vagnen med suffletten nedfälld HELA vägen och spela ipad och äta glass! Yeyh!

Pappa tyckte först inte om vagnen men efter en promenad var han frälst. Högt handtag är bra för honom som är lång och dessutom kunde han springa med den. Mamma springer bara om någon jagar henne så hon har inte testat det. 

HÄR kan du läsa mer om vagnen.

Betyg: 4 falukorvar av 5 möjliga! Bäst är suffletten som går att fälla LÅNGT ner, tittluckan i suffletten så att jag har koll på att mamma inte petar näsan när hon kör och platsen till mina långa snygga ben. Den är liiiiite hög och svår för osmidiga mig att klättra i och ur själv, det är det enda som gör att jag får äta upp den femte falukorven själv!

över och ute..?

//Elton...

5 kommentarer :

  1. Haha, mer Elton i bloggen! Saknar barnens gästbloggande!

    Lyx att få prova vagn och gött att du fick mer plats för benen Elton. Även treåringar behöver vila ibland! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi behöver ju det!

      Ska se till att få mer bloggtid framöver! ;)

      //Elton

      Radera
  2. Det står upp till 17 kg, min unge väger ju 20 kg, vad väger Elton? Vad kostar kalaset?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Elton vägde 14,2 i förra veckan och vagnen finns från 3200 kr och uppåt på Pricerunner. :)

      Radera
  3. Bra bloggat Elton. Du kommer bli blogg kungen när som helst. Ha det gott och somna snabbt ikväll. Så Mamma och Pappa får egentid.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!